Haakjin Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg vil ha alle forslag dere kan gi meg ;] Skal kjøpe meg en stasjonær til rundt 12 000 kroner. Jeg vet omtrent hva jeg vil ha, men ikke om det passer sammen. Det skal være en gamer pc. Jeg vil ha: 4 GB ram Vista 64 Bit Premium 500 GB disk 512 MB skjermkort God prossessor og bra hovedkort Gamer kabinett Dvd brenner , en enkel en bare. Trenger ikke tastatur og mus Denne skal jeg i alle fall ha: Samsung 22" LCD 226BW Wide sort 1680x1050, 3000:1, 2ms, VGA/DVI Dere kan bare sette sammen som pc-bygger eller bygge sammen selv. Jeg er ikke helt sikker på hva som er best. Jeg håper dere sitter med mange gode forslag til meg. Det hadde vært greit om dere greide å få den PC-en under 10 000 . Men det er vel tvilsomt. Med vennelig hilsen: Håkon Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64877 Litt dyrere enn 12 lapper, men du kan f.eks kjøpe et annet Skjermkort, 8800 GTs 512, koster 500 spenn mindre.. Og det er mulighet for å gå ned til Q6600... da har du allerede spart inn nesten 1 lapp... Lenke til kommentar
Haakjin Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64877Litt dyrere enn 12 lapper, men du kan f.eks kjøpe et annet Skjermkort, 8800 GTs 512, koster 500 spenn mindre.. Og det er mulighet for å gå ned til Q6600... da har du allerede spart inn nesten 1 lapp... Takk , men hva trenger jeg 8 GB ram til ? Den yter ikke mer enn 4 GB alikevel. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64877Litt dyrere enn 12 lapper, men du kan f.eks kjøpe et annet Skjermkort, 8800 GTs 512, koster 500 spenn mindre.. Og det er mulighet for å gå ned til Q6600... da har du allerede spart inn nesten 1 lapp... Takk , men hva trenger jeg 8 GB ram til ? Den yter ikke mer enn 4 GB alikevel. joda, med 64-bit Operativsystem. Uansett, 32-bit får ikke vist mer enn 3.2 Gb...så skal du ha 4 gb og vise ALT så må du ha 64-bit.. men ja, der har du mye å spare der å! Jeg ville definitivt valgt å kun gå for 4 gB (dette oppsettet er til en kompis av meg, som vil ha noe av det beste vett). Lenke til kommentar
Haakjin Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 joda, med 64-bit Operativsystem. Uansett, 32-bit får ikke vist mer enn 3.2 Gb...så skal du ha 4 gb og vise ALT så må du ha 64-bit.. men ja, der har du mye å spare der å! Jeg ville definitivt valgt å kun gå for 4 gB (dette oppsettet er til en kompis av meg, som vil ha noe av det beste vett). Okei , ja men det er sykt dyrt kabinett og da, tenkte på et på tusen lappen som jeg ikke husker hva het. Det var bra sa de. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 hehe, sitter på det selv. Kjempe kabbis. Men det er inkludert Strømforsyning vett, 2 stykker, på tilsammen 1.2 kilowatt... og hvis du har litt kreativitet, så trenger du ikke modulære kabler, gjem dem bak kabbiset..Mb-trayet altså.. Utrolig bra kabbis. Kabinet er mer enn du tror, det skal være støydempende, og bra luftgjennomstrøming... hehe, sitter på det selv. Kjempe kabbis. Men det er inkludert Strømforsyning vett, 2 stykker, på tilsammen 1.2 kilowatt... og hvis du har litt kreativitet, så trenger du ikke modulære kabler, gjem dem bak kabbiset..Mb-trayet altså.. Utrolig bra kabbis. Kabinet er mer enn du tror, det skal være støydempende, og bra luftgjennomstrøming... Lenke til kommentar
Haakjin Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Okei , men kan du sette sammen en pc på komplett.no eller ardata eller noe med disse delene du har sagt til meg ? Bare se om hva prisen blir da , og hvor det lønner seg å kjøpe den fra. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Okei , men kan du sette sammen en pc på komplett.no eller ardata eller noe med disse delene du har sagt til meg ? Bare se om hva prisen blir da , og hvor det lønner seg å kjøpe den fra. definitivt ikke komplett.no Det er generelt sett den dyreste... Uansett, jeg har dårlig erfaring med gutta fra netshop, både oslo og i sandefjord. De skulle sette opp PC-en min for noen måner tilbake, men gjorde faen meg ingenting, ble bare løsord fra min side vett... Uansett, tror det bare var mitt tilfellet. Tror det blir billigst å kjøpe fra netshop...Amentio gjør ikke sånn (tror jeg), siden de bestiller fra grossister... men da må du velge annet Hovedkort, jeg vil da anbefale Foxcann X38, og en annen Termisk pasta, jeg vill anbefale Arctic silver 5, og en annen CPU, da vil jeg trolig anbefale å gå ned til Q6600....den er bra, og kan klokkes (noe netshop ikke gjøre, ikke noen andre forhandlere heller, går på garanti vett)... Lenke til kommentar
Haakjin Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Men kan dere gi meg en hel pc ? Ikke deler , men en hel pc. Kabinett og alt. Lenke til kommentar
Haakjin Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Er dette bra da : Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Asus Striker II Formula, nForce-780i SLI ,Socket-775, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)16 XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=66659 Hvis jeg skulle kjøpt ny og gooood PC, ville jeg valgt akkurat disse komponenta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå