olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Kjøpte idag 2 XFX 8800GTS skjermkort (identiske selvfølgelig) Jeg har ett hovedkort med nforce 590 og støtte for 16X, så alt skulle da ligget til rette for at ting skulle fungere... alt er enablet, og i maskinvare oppsettet finner den 2 skjermkort, men uansett hva jeg gjør blir det samme poengsum i 3dmark 06??? Noen som har en ide hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Gå på innstillingene til Skjermkortet, og enable: SLI multi-GPU, der kommer det også en bilde av at begge skjermkortene er i gang hvis du har gjort alt riktig Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Mener at jeg har gjort det... jeg har gått på NVIDIA control panel, 3d settings, og set SLI configuration og det har jeg enable SLI.. Men hmmm, må man gjøre noe i BIOS, hørte også at mam må "forbinde" de 2 skjermkortene med en bro eller noe slikt, kan det stemme? Jeg fant ikke noe på nettbutikkene som kunne minne om noe slikt?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Mener at jeg har gjort det... jeg har gått på NVIDIA control panel, 3d settings, og set SLI configuration og det har jeg enable SLI.. Men hmmm, må man gjøre noe i BIOS, hørte også at mam må "forbinde" de 2 skjermkortene med en bro eller noe slikt, kan det stemme? Jeg fant ikke noe på nettbutikkene som kunne minne om noe slikt?? Standard eller sjølbygd? Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Mener at jeg har gjort det... jeg har gått på NVIDIA control panel, 3d settings, og set SLI configuration og det har jeg enable SLI.. Men hmmm, må man gjøre noe i BIOS, hørte også at mam må "forbinde" de 2 skjermkortene med en bro eller noe slikt, kan det stemme? Jeg fant ikke noe på nettbutikkene som kunne minne om noe slikt?? Standard eller sjølbygd? Hele greia er selvbygd.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Mener at jeg har gjort det... jeg har gått på NVIDIA control panel, 3d settings, og set SLI configuration og det har jeg enable SLI.. Men hmmm, må man gjøre noe i BIOS, hørte også at mam må "forbinde" de 2 skjermkortene med en bro eller noe slikt, kan det stemme? Jeg fant ikke noe på nettbutikkene som kunne minne om noe slikt?? Standard eller sjølbygd? Hele greia er selvbygd.. sorry, da kan det være altfor mange ting som kan være feil. Da må noen helst kommer over :/ Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Mener at jeg har gjort det... jeg har gått på NVIDIA control panel, 3d settings, og set SLI configuration og det har jeg enable SLI.. Men hmmm, må man gjøre noe i BIOS, hørte også at mam må "forbinde" de 2 skjermkortene med en bro eller noe slikt, kan det stemme? Jeg fant ikke noe på nettbutikkene som kunne minne om noe slikt?? Standard eller sjølbygd? Hele greia er selvbygd.. sorry, da kan det være altfor mange ting som kan være feil. Da må noen helst kommer over :/ Hmm, kan det være så vanskelig, alt ser jo ut som det skal være, datamaskinen registrerte at det var kommet ett til skjermkort og spurte om jeg skulle anvende SLI, men ett eller annet sier meg at det skal være en forbindelse mellom kortene, skal det ikke det? Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Mener at jeg har gjort det... jeg har gått på NVIDIA control panel, 3d settings, og set SLI configuration og det har jeg enable SLI.. Men hmmm, må man gjøre noe i BIOS, hørte også at mam må "forbinde" de 2 skjermkortene med en bro eller noe slikt, kan det stemme? Jeg fant ikke noe på nettbutikkene som kunne minne om noe slikt?? Standard eller sjølbygd? Hele greia er selvbygd.. sorry, da kan det være altfor mange ting som kan være feil. Da må noen helst kommer over :/ Hmm, kan det være så vanskelig, alt ser jo ut som det skal være, datamaskinen registrerte at det var kommet ett til skjermkort og spurte om jeg skulle anvende SLI, men ett eller annet sier meg at det skal være en forbindelse mellom kortene, skal det ikke det? Det kan da ikke være en "manuell" switch på hovedkortet? Det er ett ASUS M2N31-SLI DELUXE.. Lenke til kommentar
Blodkjeft Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Hmm, kan det være så vanskelig, alt ser jo ut som det skal være, datamaskinen registrerte at det var kommet ett til skjermkort og spurte om jeg skulle anvende SLI, men ett eller annet sier meg at det skal være en forbindelse mellom kortene, skal det ikke det? Foelgte det ikke med en SLI-bro da du kjoepte skjermkortene? Skal saa vidt jeg vet settes en slik paa kortene. edit: Ser vel ca slik ut. Endret 20. februar 2008 av Blodkjeft Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Hmm, kan det være så vanskelig, alt ser jo ut som det skal være, datamaskinen registrerte at det var kommet ett til skjermkort og spurte om jeg skulle anvende SLI, men ett eller annet sier meg at det skal være en forbindelse mellom kortene, skal det ikke det? Foelgte det ikke med en SLI-bro da du kjoepte skjermkortene? Skal saa vidt jeg vet settes en slik paa kortene. edit: Ser vel ca slik ut. Fulgte ikke med en slik en nei, trodde også man måte bruke en slik, men finner ikke produktet på noen av web butikkene.. Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har du koblet SLi broen som fulgte med hovedkortet på skjermkortene? Dette kan være noe som ser ut som et lite kretskort, ellers så er det en av disse brune flatkablene som man finner inni elektronisk utstyr. Denne må kobles på skjermkortene for at du skal oppnå no ytelse utover det normale. Legger ved et bilde av min SLi bro Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) *edit* dobbel Endret 20. februar 2008 av RaZoE Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Har du koblet SLi broen som fulgte med hovedkortet på skjermkortene? Dette kan være noe som ser ut som et lite kretskort, ellers så er det en av disse brune flatkablene som man finner inni elektronisk utstyr. Denne må kobles på skjermkortene for at du skal oppnå no ytelse utover det normale. Legger ved et bilde av min SLi bro Fulgte ikke med noe slikt hverken med hovedkortet eller de 2 skjermkortene (M2N32 SLI DELUXE og 2X XFX GeForce 8800gts "alpha dog edition") Vet noen hvor jeg kan få tak i en slik "bro" Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Merkelig, det skal da vitterlig følge med hovedkortet, er du skråsikker på at en slik ikke kan ha forsvunnet i "kampens" hete? Har aldri sett slikt til salgs, men skal dog ikke se bort i fra at noen selger det. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Da må du ta kontakt med selger, og få de til å kontake ASUS. Dette du har? Hvis det er, så skal det følge med en bro. 1 x SLI bridge1 x ASUS Array Mic 1 x ASUS Optional Fan 1 x ASUS Q-Connector Kit (USB, 1394, system panel; Retail version only) 1 x wireless antenna (Wireless Edition only) 1 x UltraDMA 133/100/66 cable 1 x Floppy disk drive cable 6 x SATA cables 3 x SATA power cable for 6 devices 1 x 2-port USB2.0 module 1 x IEEE1394a module 1 x I/O Shield User's manual Birger Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Merkelig, det skal da vitterlig følge med hovedkortet, er du skråsikker på at en slik ikke kan ha forsvunnet i "kampens" hete? Har aldri sett slikt til salgs, men skal dog ikke se bort i fra at noen selger det. Leitet etter en slik når jeg pakket opp alt, fant ikke noe, men så snakket jeg med en som mente at man ikke trengte den, og at det var en switch eller en jumper på hovedkortet man kunne bruke istedenfor... vet ikke lengre, men tror jeg trenger en slik bro før ting fungerer som det skal, bare jævla kjipt å "kaste" bort nesten 6000kr på noe som ikke fungerer som det skal... utrolig rart at det ikke fulgte med i alle fall:( Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Hovedkortene har også en SLI bryter, som må endres på når man skal ha SLI aktivert/deaktivert, altså for å skille mellom bruken av ett eller to kort. Disse er vanligvis manuelle, der du for eksempel bytter om på noen jumpere. På automatiske brytere merkes det om ett eller to skjermkort benyttes. Hmmm, lurer på om jeg skal rive i stykker maskinen å leite etter en slik... Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Da må du ta kontakt med selger, og få de til å kontake ASUS. Dette du har? Hvis det er, så skal det følge med en bro. 1 x SLI bridge1 x ASUS Array Mic 1 x ASUS Optional Fan 1 x ASUS Q-Connector Kit (USB, 1394, system panel; Retail version only) 1 x wireless antenna (Wireless Edition only) 1 x UltraDMA 133/100/66 cable 1 x Floppy disk drive cable 6 x SATA cables 3 x SATA power cable for 6 devices 1 x 2-port USB2.0 module 1 x IEEE1394a module 1 x I/O Shield User's manual Birger Aha, the plot thickens... crap det er jeg som er butikken:P... nå må jeg gjøre alt selv.. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Den der single / dual video card "brotingen" er hjemt bak skjermkortene slik du nå har dem montert.Altså ta ut skjermkortene og den er godt synlig.Når du skal ta den av løsner du på klipsene i siden, vipper den løse enden opp ifra hovedkortet, og så drar du den ut. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
olemagnuslarsen Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Den der single / dual video card "brotingen" er hjemt bak skjermkortene slik du nå har dem montert.Altså ta ut skjermkortene og den er godt synlig. Når du skal ta den av løsner du på klipsene i siden, vipper den løse enden opp ifra hovedkortet, og så drar du den ut. Da prøver jeg det, håper bare det fungerer, dritt lei av å leite overalt etter den "broen" nå, også er jeg trøyt......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå