bræibånn Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvordan stiller jeg slik at alle sangene i winamp for samme volumstyrke?? Takker:) Lenke til kommentar
TRS Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 hva mener du?? det er jo bare og stille volumet og høre på den sangen du vil, den skal da ikke forandre seg med mindre du har gjort noe selv som gjør det....eller? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 altså er jo en del mp3'r med forskjellig lydstyrke :| Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Sangene har jo forskjellige lydstyrke i utgangspunktet. Dette synes jeg er irriterende når jeg spiller ei playlist i winamp da noen er lavere/høyere enn andre. Lurte på om det var en funksjon som kunne ordne det slik at alle mp3 filene får samme lydstyrke. Skjønner dere?? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Er det så stress å bare justere lyden på høyttalerene da? Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Ja det er det når jeg må gjøre det på ca hver tredje sang. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Skjønner.. men hvordan i all verden skulle winamp skjønne om den sangen som skal spilles SKAL være lav, eller om den er for lav? Det finnes derimot en rekke programmer for lydredigering som "normaliserer" lyden. Dvs. forsterker lyden opp så mye at den høyeste lyden gjennom hele sangen blir definert til 100% styrke. Dette vil selvfølgelig forringe en rekke sanger som SKAL være lave. Det beste er nok å være kritisk til de plassene du laster ned sanger, og velge de med omhu. Eller om du ripper sanger selv: Sjekk innstillingene at sangen rippes digitalt og ikke "normaliseres" (til f.eks 95%) ved konvertering. Da får du orginal-styrken på sangene sånn de skal være. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 ah, tror jeg fatter hva du mener, forhånds innstille på en måte? hmmmm.......har en del plugins hjemme (på skolen nå ) kan se om jeg finner noe lignende men hvilken winamp er det da? 2.XX eller 3 (eller 1? ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Merk at jeg skrev lydredigeringsprogram. Noe winamp ikke er. Du må med andre ord redigere lydfilene dine. Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Tror MP3Gain el er det du ser etter: http://www.geocities.com/mp3gain/ Lenke til kommentar
TRS Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Merk at jeg skrev lydredigeringsprogram. Noe winamp ikke er. Du må med andre ord redigere lydfilene dine. så det da, men går det ikke ann og få plugin som du kan sette lyden til hvert enkel .mp3?? eller blander jeg med noe annet ?? uansett kan sjekke lydredigering og jeg Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det finnes da Plugin til winamp som skal kunne løse dette enkelt og greit. Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 gjør det til vane og "normalize"'e når du ripper musikk til PCn. du finner gratis utility for dette på "www analogx com" fant denne plugin'n hos winamp, vet ikke om den funker noe bra..... http://classic.winamp.com/plugins/detail.j...mponentId=79888 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 gjør det til vane og "normalize"'e når du ripper musikk til PCn. Husk at ikke alle sanger har et maxnivå lik 100%. Da vil det høres helt feil ut om de sangene som SKAL være lave normaliseres. f.eks mye klassisk musikk har CD-spor med max-nivåer på langt under 100%. Da blir det helt rart om et spor med maxnivå på nesten 100% og et spor med maxnivå på 50% normaliseres til samme styrke. Det beste er å IKKE normalisere. Da får man orgnial-nivået på sangen. Det er mye viktigere å sørge for at lyden taes opp digitalt (DAE) i stedet for analogt. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det beste er å IKKE normalisere. Da får man orgnial-nivået på sangen. Det er mye viktigere å sørge for at lyden taes opp digitalt (DAE) i stedet for analogt. Helt enig - jeg normalizer ALDRI når jeg ripper fra mine egne CD'er. Kjører en Winamp-plugin (er på jobb - husker ikke navnet på den nå) som justerer volumet på MP3-filer 'annenstedsfra' siden det er så mye forskjellige løsninger ute og går når folk ripper, men når jeg spiller mine egne MP3'er bruker jeg den ikke. Normalisering gjør vel ikke så mye skade på enkeltlåter, men når man skal høre et album i sammenheng f.eks. kan det være nesten katastrofalt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Normalisering gjør vel ikke så mye skade på enkeltlåter, men når man skal høre et album i sammenheng f.eks. kan det være nesten katastrofalt. Takk Gabriel, det var det jeg ville frem til. Tenk deg å høre Pink floyd - dark side of the moon albumet sammenhengende. Låtene glir jo over i hverandre og da ville et plutselig nivåskifte vært katastrofalt for lytteopplevelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå