Ricaldo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Jeg har nettopp satt sammen en maskin med xfx nforce 780i brikkesett. Temperaturen på mcp, (som jeg tror står for motherboard chipset processor?) ligger på rundt 65 grader. Maskinen slår seg av og dette skyldes vel antakelig denne temperaturen. Har montert medfølgende vifte på blokka. Under sørbrikken er et 7 segment display som viser 45 grader, men dette er vel kun temperaturen for sørbrikken? Link til oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60731 Edit: Etter å ha kikket i bruksanvisningen ser det ut som det er sørbrikken som blir varm. Endret 20. februar 2008 av Krimhet Lenke til kommentar
Ricaldo Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Sorry for dobbelpost, er litt sent på kvelden, men er så ivrig.. Hadde problemer med at maskinen rebootet, men antok først at det hadde med den høye temperaturen på sørbrikken å gjøre. Fant ut at den ikke burde restarte ved 65grC så jeg prøvde å feilsøke og å google litt. I blåskjermen jeg får så jeg nvgts.sys, og googlet denne, og leste at det hadde med sata å gjøre. Derfor koblet jeg ut DVD-spilleren, og da virker plutselig alt fint, og tempen på sørbrikken har sunket ned til 48-49grC. (Bør vel også nevne at jeg ikke har det ene 8800GT kortet montert i skrivende stund, men fikk feilen uten dette i også.) Tror egentlig det har med driverene å gjøre, siden feilen kommer idet jeg logger inn i windows. Jeg har jo lagt inn nyeste nforce drivere også.. Alle konstruktive tilbakemeldinger blir satt pris på! Lenke til kommentar
Ricaldo Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Bumper denne. Er det ingen som har lignende erfaringer eller tips til hva som kan/bør gjøres for å få ned tempen på brikken på hk?? Etter å ha tatt ut ett av to skjerkort sank tempen fra ca 65 grader til ca 49 grader, uten belastning. Er det vanlige med høye temperaturer på denne? Vil jo gjerne kunne bruke begge skjermkorta uten at temperaturen tar helt av. Men er ikke også 49 grader litt vel høyt, til å være uten belastning?? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har du prøvd å sette inn igjen det andre skjermkortet etter at vi ble kvitt feilen med dvd-spilleren? Vet ikke hvordan dette fungerer med å sette opp RAID, men kanskje hovedkortet prøvde å kjøre HDD og DVDD i RAID, og at det var det som fremprovoserte de problemene vi opplevde. Prøv uansett å reinstallere de siste driverene til chipsettet og skjermkortene, og følg litt med på tempraturene. De var veldig høe, men det er ikke sikkert de er farlig høye. Ta også å bytt om på tilkoblingene til virtene dine stemmer med merkingen som du finner i bruksanvisningen. Da vil det stemme med viftestyringen i bios, og du vil få full kontroll på viftestyringen.. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 I tråden under er problemet at varmen fra North-bridge blåses mot skjermkortet, slikt at det blir belastet. Og med SLI så burde du nok finne en løsning som kan senke tempen på, prøv å ha kabinett døren opp og la kald luft utenfra slippe til i rommet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=894309 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå