Douglas Quaid Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Eg skal steikje 750g kjøtdeig til Taco i morgon. Èin pose med krydderet som skal tilsetjast inneheld nok pulver til 500g kjøtdeig. Klarer eg meg med berre ein slik pose, eller bør eg bruke to posar? Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Eg skal steikje 750g kjøtdeig til Taco i morgon. Èin pose med krydderet som skal tilsetjast inneheld nok pulver til 500g kjøtdeig. Klarer eg meg med berre ein slik pose, eller bør eg bruke to posar? Eg bruker to poser i 400g. Det må vere såpass! Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 2 poser må en ha til 750 gr Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 2 poser. hvis du syns det blir for sterkt kan du blande i litt tomatsaus Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Eg skal steikje 750g kjøtdeig til Taco i morgon. Èin pose med krydderet som skal tilsetjast inneheld nok pulver til 500g kjøtdeig. Klarer eg meg med berre ein slik pose, eller bør eg bruke to posar? En og en halv kanskje? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Nei, pes på med begge to. Ta i litt ekstra vann bare. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Brukte to posar med litt ekstra vatn. Godt vart det Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Nei, pes på med begge to. Ta i litt ekstra vann bare. Enig ^^ Vi må lage taco snart Ida! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Nei, pes på med begge to. Ta i litt ekstra vann bare. Enig ^^ Vi må lage taco snart Ida! Hell yes! Kanskje unngå å koke kjøttdeigen i microen denne gangen. Forresten, du får jo kjøpt tre-pack med tacokrydder? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Nei, pes på med begge to. Ta i litt ekstra vann bare. Enig ^^ Vi må lage taco snart Ida! Hell yes! Kanskje unngå å koke kjøttdeigen i microen denne gangen. Forresten, du får jo kjøpt tre-pack med tacokrydder? Kommer jo helt annpå hva du liker... Liker du det sterkt kjører du 2, liker du det vanlig kjører du 1,5 poser, er du pingle kjører du 1. Endret 23. februar 2008 av deleder Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Haha, den kjøttdeigen ble ekkel! Særlig den væsken som klumpen lå og fløt i.. Tre-pack får man kjøpt ja. Selv har jeg gått litt over på Nachos. Lagde det til PerO sist han var hos meg. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 NASTY! Når jeg lager taco, tar jeg vannet på "gefeelen". På posen står det 1 1/2 dl vann eller noe, men dersom man bruker 2,5dl til 2 poser, blir det alltid for mye og rennende og sånn. Derfor pleier jeg å ta tilstrekkelig vann slik at posegreiene får blandet seg med kjøttdeigen. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Saken her var at vi skulle tine kjøttdeigen i microen før vi stekte den. Den ble kokt.. Så vi begynte på nytt.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 hehe, når jeg skal hurtigtine noe, legger jeg det i en pose, knytter den godt igjen og legger den i vasken, med tilførsel av varmt vann. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Men vi ville ha det hurtigere enn det.. :!: Desutten vil den frosne maten foreta en kjemisk greie med det varme vannet, slik at det faktisk vil ta lenger tid enn hvis du hadde brukt lunket/kaldt vann ^^ Derfor tiner jeg slikt med lunket vann hvis jeg har tid. Det går ikke så ille tregt. Men her var det bråttom å få ting maten :!: Endret 24. februar 2008 av Mathiassky Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja, jeg var sulten! Lenke til kommentar
MSg Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det var nettopp det! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå