tore_v1 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 I den testen fra HWsecrets så får de faktisk presset 900W ut av TX 750. Hørte jeg overklokking av PSU? Ja, men ikke tro at du da bør trekke ut 900w kontiunerlig. Fordelen med en slik PSU (gjelder også den lavere 620w), er at om du får en peak som overgår psuens oppgitte virkningsområde, vil ikke pcen slå seg av (sånn som min gjør nå). Jeg har forøvrig den Corsair 750w i posten, i dag.. *glede seg til å komme hjem fra jobb*. Ellers, du der oppe.. jeg leste på corsair review og den 620w ahr vel to rails? Det er jo omdiskutert om fire, tre, to eller en rails, atx standarder, etc. men det er ikke å slå under en stol at du vil få høyere spenningstap når det er delt på flere rails. Videre, vil du jo få problemer om du har behov på en eller flere komponenter, som overgår atx-standarden sin maksimale raileffekt. Ser du feks en quad rail som er gjerne 600w og har oppgitt 18a på hver rail, betyr ikke dette at alle kan trekke 18a samtidig. Det betyr at alle har en teoretisk maksimal 18a effekt per rail (amper * volt = watt). Har du da feks. 2 x highend skjermkort, eller kanskje quad sli/crossfire,s amt en effekthungrig cpu Da er du lost.. Jeg har bare to kort da, samt en effekthungrig cpu, så jeg har nok noen A til overs ja.. Men better safe than sorry :O skader ikke å ha litt headroom. For lite power gir mange merkelige symptomer! Neida, jeg sier ikke at man skal presse 900 ut til vanlig, men det er greit å vite at man har en peak-effekt som ligger litt over, dette kan bekjempe problemer ved oppstart etc. Men - om man trenger en økt peak-effekt for å starte PC-en ville jeg kanskje sett på det nye beistet til Tt med 2000W... Da snakker vi en ganske brutal psu! Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 I den testen fra HWsecrets så får de faktisk presset 900W ut av TX 750. Hørte jeg overklokking av PSU? Ja, men ikke tro at du da bør trekke ut 900w kontiunerlig. Fordelen med en slik PSU (gjelder også den lavere 620w), er at om du får en peak som overgår psuens oppgitte virkningsområde, vil ikke pcen slå seg av (sånn som min gjør nå). Jeg har forøvrig den Corsair 750w i posten, i dag.. *glede seg til å komme hjem fra jobb*. Ellers, du der oppe.. jeg leste på corsair review og den 620w ahr vel to rails? Det er jo omdiskutert om fire, tre, to eller en rails, atx standarder, etc. men det er ikke å slå under en stol at du vil få høyere spenningstap når det er delt på flere rails. Videre, vil du jo få problemer om du har behov på en eller flere komponenter, som overgår atx-standarden sin maksimale raileffekt. Ser du feks en quad rail som er gjerne 600w og har oppgitt 18a på hver rail, betyr ikke dette at alle kan trekke 18a samtidig. Det betyr at alle har en teoretisk maksimal 18a effekt per rail (amper * volt = watt). Har du da feks. 2 x highend skjermkort, eller kanskje quad sli/crossfire,s amt en effekthungrig cpu Da er du lost.. Jeg har bare to kort da, samt en effekthungrig cpu, så jeg har nok noen A til overs ja.. Men better safe than sorry :O skader ikke å ha litt headroom. For lite power gir mange merkelige symptomer! Neida, jeg sier ikke at man skal presse 900 ut til vanlig, men det er greit å vite at man har en peak-effekt som ligger litt over, dette kan bekjempe problemer ved oppstart etc. Men - om man trenger en økt peak-effekt for å starte PC-en ville jeg kanskje sett på det nye beistet til Tt med 2000W... Da snakker vi en ganske brutal psu! Ja, men peak effekt er somregel v/ feks. 3dmark 06 eller crysis på very high Du skjønner, lol.. jeg har en alt for liten PSU i PC-en nå, den har 22A på 12v.. (thermaltake 560w silent purepower). Om jeg har på SLI (to 8800gts 512 OC), kan jeg game feks. ukrevende spill som cs:s, bioshock, etc. og ha sykt med fps. Om jeg da prøver 3dmark 06, så får jeg shutdown (overtrekk på psu). 2000w er mye mer enn jeg trenger, 750w er vel ca. litt mer enn jeg trenger, men jeg tror 620w er for lite for: 12 vifter 2 dvdbrennere dualkjerne cpu clocket 33% 4gb pc8500 ram (fire brikker) 3 harddisker en del usb devices 2 x 8800gts 512 OC 60A skal vel funke knall :-) Har psuen ventende på posten min nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå