iNtensimilla Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Spørsmålet ser dere i emnet. Hei jeg lurer på hvilken av de som er best. Takker alle svar. Endret 20. februar 2008 av Eirik_FS Lenke til kommentar
isakm Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Modulær med litt mindre watt mot ikke modulær med litt mer watt. Har HX620W selv og den er den beste strømforsyningen jeg har hatt. Stille som graven, stabile rails og i mitt kabinett er det nesten nødvendig med modulær. Om jeg skulle kjøpt nå ville jeg nok likevel gått for den med mer watt fordi den er mer framtidsrettet. Akkurat samme kvalitet på disse to. Lenke til kommentar
isakm Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Her er forresten en test gjort av Bit-Tech: TEST Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Corsair HX 620 er den beste av dem. Corsair HX 620 er laget av OEM produsent Seasonic som er dyrere og regnes som bedre enn OEM produsent CWT som har laget Corsair TX 750. I tester får alltid Corsair HX 620 Gold Award, mens Corsair TX 750 ofte får Silver Award. Test av Corsair HX620W på Hardwaresecrets Golden Award. Test av Corsair TX750W på Hardwaresecrets Silver Award. Test av Corsair HX620W på hardocp Gold Award. Test av Corsair TX750W på hardocp Silver Award. Grunnen til at Corsair TX750W ikke får Gold Award i disse testene er på grunn av at den sliter med litt høy rippel ved stor belastning. På testen over fra bit-tech.net ble ikke rippel testet så de fant ikke Corsair TX750W største svakhet. Endret 21. februar 2008 av LAEN Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nå skal det også sies at det skal ganske mye til for å belaste en slik psu maks... Jeg ville valgt HX620 pga. det som er nevnt over, og fordi jeg foretrekker modulære psuer. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ifølge hardware.no så støyer TX750 også en del ved høy belastning. http://www.hardware.no/artikler/corsair_tx750w/45589/8 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Corsair HX 620 er den beste av dem. Corsair HX 620 er laget av OEM produsent Seasonic som er dyrere og regnes som bedre enn OEM produsent CWT som har laget Corsair TX 750. I tester får alltid Corsair HX 620 Gold Award, mens Corsair TX 750 ofte får Silver Award. Test av Corsair HX620W på Hardwaresecrets Golden Award. Test av Corsair TX750W på Hardwaresecrets Silver Award. Test av Corsair HX620W på hardocp Gold Award. Test av Corsair TX750W på hardocp Silver Award. Grunnen til at Corsair TX750W ikke får Gold Award i disse testene er på grunn av at den sliter med litt høy rippel ved stor belastning. På testen over fra bit-tech.net ble ikke rippel testet så de fant ikke Corsair TX750W største svakhet. Ja, men her tenker du litt feil. Om du går ned fra 750W til 620W pga rippel, så må du huske at 750w psu'en har mindre rippel på 600w enn den har på 750w (peak effekt). Om du trenger mye amper, så er 750w'en fin. Den har single rail, som er veldig bra for OC, samt for feks SLI / CF, da du slipper å få ujevn belastning på rails og faktisk på den måten få større avvik fra referansevolten. Jeg vet ikke om 620W har quad /dual/triple rails, men 620w er uansett noe svakt for mitt system i alle fall, så for min del er 750w bedre valg. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hva med Zalman 850watt som har 33db under load? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 det begynner å bli en del på forumet som har psuer i 800+ klassa nå, men jeg har ikke sett en eneste en som kjører den til zalman. utenom deg da. og jeg har intrykk av at de som bruker over 1000kr på en psu går for de ledende merkene, dvs corsair, thermaltake, seasonic, mist osv. selv har jeg testa mist rev 3 500, hiper type-r 580, corsair hx620 og vx450, ocz modstream 520, q-tec (diverse) og chieftec (diverse) jeg likte hiperen best helt til den begynnte å skape problemer. misten laga en ulyd, så jeg kjørte angrerett på den. hadde mer lyst på corsair alikevel. corsair er i bruk nå, og den lover veldig bra. oczen var også veldig bra, men hadde litt korte kabler. extremt stillegående. bra design. q-tecene var bråkete men problemfrie. dog ikke noe å anbefale uansett, da det generelt er bare søppel. chieftec har laga greie psuer i lang tid. ok pris, grei ytelse og i det siste også ganske kraftige versjoner. midt på treet og bra for den vanlige bruker. har også vært innom andre merker som antec, men da kun under bygging av pcer, og hatt for lite tid til å teste de. jeg vil anbefale corsair serien. om du vil ha modulær eller ikke er opp til deg selv, tror ikke du merker noe forskjell på støy og ytelse utover det, da systemet ditt neppe vil belaste nok. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Corsair HX 620 er den beste av dem. Corsair HX 620 er laget av OEM produsent Seasonic som er dyrere og regnes som bedre enn OEM produsent CWT som har laget Corsair TX 750. I tester får alltid Corsair HX 620 Gold Award, mens Corsair TX 750 ofte får Silver Award. Test av Corsair HX620W på Hardwaresecrets Golden Award. Test av Corsair TX750W på Hardwaresecrets Silver Award. Test av Corsair HX620W på hardocp Gold Award. Test av Corsair TX750W på hardocp Silver Award. Grunnen til at Corsair TX750W ikke får Gold Award i disse testene er på grunn av at den sliter med litt høy rippel ved stor belastning. På testen over fra bit-tech.net ble ikke rippel testet så de fant ikke Corsair TX750W største svakhet. Ja, men her tenker du litt feil. Om du går ned fra 750W til 620W pga rippel, så må du huske at 750w psu'en har mindre rippel på 600w enn den har på 750w (peak effekt). Om du trenger mye amper, så er 750w'en fin. Den har single rail, som er veldig bra for OC, samt for feks SLI / CF, da du slipper å få ujevn belastning på rails og faktisk på den måten få større avvik fra referansevolten. Jeg vet ikke om 620W har quad /dual/triple rails, men 620w er uansett noe svakt for mitt system i alle fall, så for min del er 750w bedre valg. 620 har en stor rail, og 620 watt er forresten også fint nok til å drive et CF/SLI-system. AtW Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 det begynner å bli en del på forumet som har psuer i 800+ klassa nå, men jeg har ikke sett en eneste en som kjører den til zalman. utenom deg da. Zalmans 850w er nokså ny og få som foreløpig vet om den, fant en anna forummedlem som også bruker samme PSU og anbefaler den til andre. Men uansett så er corsair ikke noe dårlig valg, hørt mange som roser den pga kvalitet og stillegående. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=915391 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Corsair stiller først i køen hos meg, på grunn av -meget- god kvalitet og serviceinnstilling hos leverandør, har selv korrespondert litt med folka hos corsair med forslag om kabellengder og sånt, samt at de har en egen representant på silentpcreview- og hardocp-forumet som er meget hjelpsom. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) http://www.silentpcreview.com/article806-page1.html Enermax Modu82 625 w VS Corsair HX520/620 Hvorfor har de sluttet med Enermax i norge? Grunnen til at jeg kjøpte Enermax, er at de er til å stole på, og at de hadde flest SATA strøm tilkoblinger av de strømforsyningene jeg har sett. Angrer på at jeg ikkje kjøpte Enermax 1000w, da min 850w begynner å bli for liten. Putter jeg inn ett 3870x2 til, er jeg over grensen på spesifikasjonene 17 harddisker quad @ 3,8, 3 stk kontrollere, 2 gpu`er, + vifter. Maskinen idler på 470w og på load så er den oppe i ca 700w. Da har jeg i teorien bare 150w igjen, og det blir for lite for et ekstra skjermkort tror jeg. Finnes det alternativer til Enermax 1000w, som har like mange eller flere tilkoblinger, og som er modulær? Sorry for litt offtopic Endret 11. mars 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er dette målt eller? ... Corsair kommer visst med en 1000W-versjon, kan jo være et alternativ. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Corsair HX1000. shg har den i sortimanget sitt, men ikke på lager helt enda. regner med at den dukker opp her ganske snart. obs! den er ganske lang. tror den er hakket lengre enn galaxy til og med. Endret 12. mars 2008 av Spirre Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 http://www.silentpcreview.com/article806-page1.html Enermax Modu82 625 w VS Corsair HX520/620 Hvorfor har de sluttet med Enermax i norge? Grunnen til at jeg kjøpte Enermax, er at de er til å stole på, og at de hadde flest SATA strøm tilkoblinger av de strømforsyningene jeg har sett. Angrer på at jeg ikkje kjøpte Enermax 1000w, da min 850w begynner å bli for liten. Putter jeg inn ett 3870x2 til, er jeg over grensen på spesifikasjonene 17 harddisker quad @ 3,8, 3 stk kontrollere, 2 gpu`er, + vifter. Maskinen idler på 470w og på load så er den oppe i ca 700w. Da har jeg i teorien bare 150w igjen, og det blir for lite for et ekstra skjermkort tror jeg. Finnes det alternativer til Enermax 1000w, som har like mange eller flere tilkoblinger, og som er modulær? Sorry for litt offtopic Husk at 700 watt fra støpslet gjerne er under 600 watt i trekk inne i maskina. AtW Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 I den testen fra HWsecrets så får de faktisk presset 900W ut av TX 750. Hørte jeg overklokking av PSU? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Er dette målt eller? ... Corsair kommer visst med en 1000W-versjon, kan jo være et alternativ. Dette er målt med en måler mellom strømkontakten fra PSU og stikkkontakten. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 I den testen fra HWsecrets så får de faktisk presset 900W ut av TX 750. Hørte jeg overklokking av PSU? Ja, men ikke tro at du da bør trekke ut 900w kontiunerlig. Fordelen med en slik PSU (gjelder også den lavere 620w), er at om du får en peak som overgår psuens oppgitte virkningsområde, vil ikke pcen slå seg av (sånn som min gjør nå). Jeg har forøvrig den Corsair 750w i posten, i dag.. *glede seg til å komme hjem fra jobb*. Ellers, du der oppe.. jeg leste på corsair review og den 620w ahr vel to rails? Det er jo omdiskutert om fire, tre, to eller en rails, atx standarder, etc. men det er ikke å slå under en stol at du vil få høyere spenningstap når det er delt på flere rails. Videre, vil du jo få problemer om du har behov på en eller flere komponenter, som overgår atx-standarden sin maksimale raileffekt. Ser du feks en quad rail som er gjerne 600w og har oppgitt 18a på hver rail, betyr ikke dette at alle kan trekke 18a samtidig. Det betyr at alle har en teoretisk maksimal 18a effekt per rail (amper * volt = watt). Har du da feks. 2 x highend skjermkort, eller kanskje quad sli/crossfire,s amt en effekthungrig cpu Da er du lost.. Jeg har bare to kort da, samt en effekthungrig cpu, så jeg har nok noen A til overs ja.. Men better safe than sorry :O skader ikke å ha litt headroom. For lite power gir mange merkelige symptomer! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Nei, corsair har bare en stor rail, i likhet med alle(?) seasonic-baserte forskyninger. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå