Ed_Solheim Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har innstallert et nytt Asus AX7N8X hovedkort i Pc'n min - og nå får jeg bare blåskjerm [og reboot] med engang WinXP prøver å boote. Dette selv med 'default' bios setup og underklokking av XP2200 CPU'n min til 1350mhz.. Greiene vil heller ikke starte i sikkermodus... da henger deg seg kort tid etter at den begynner å loade/liste DLL's m.m. Jeg oppgraderte i fra et VIA333 MSI-kort.. og den eneste forskjellen på de to setuppene er at jeg ikke brukte NIC på ASUS kortet - som har LAN på H/K. Maskina har følgende specs: AMD XP 2200+ CPU 256 mb Apacer PC2700 Ram Unbuffered. 256 mb Twinmos PC2700 DDR Ram (vet ikke helt om dette er buff. eller unbuff.) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Aopen 128mb GFTi4600 Hercules Game Theater XP - lydkort. 80 gb Western Digital SE HD m/8mb Cache... Lenke til kommentar
RPA Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Du må installere windows på nytt Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg går utifra du reinnstallerte windows, eller så kan du ikke forvente annet. nyttbrikkesett=nyinnstallasjon Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg veit ihverfall at følgende fungerer i Win2K: Før du bytter hovedkort, lag en ny hardwareprofil som du kaller f.eks. navnet på det nye HK'et. Steng ned maskinen, flytt over alle delene til det nye hovedkortet og fyr opp. Velg så den nye hw-profilen (som da er rein for hw-konfigurasjoner) og du er oppe! Legg inn drivere og slikt. Det beste er selvsagt en reinstallering, men det jo ikke alltid man gidder det... Du kan jo prøve å kjøre alt tilbake på det gamle hovedkortet nå og se om du kommer inn i windows for å lage hw-profil (sannsynlig har ikke blåskjermen ødelagt installasjonen din) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvordan er det med drivere, flyttet disken fra KT333 kortet rett over på nForce2 (A7N8X) kortet uten fjerning av Via sin 4 i 1 driver? Var ute for noe lignede med mitt A7N8X oppsett før jul, begynte med tom disk - WD 80 m. 8 MB. Tror eg ved en feil la inn raidrivere sammen med de andre driverene til kortet, plutselig etter et par dager tok oppstarten lang tid og BUS ble satt ned til 100 selv om jumper stod til 133 / 166. Var redd prosessoren var "avgått", demonterte kortet for å sette inn min gamle Athlon 800, observerte da en jumper for Serial ATA som var Enabla. Disabla denne, beholdt prosessoren - formaterte disken og la inn XP og kortdriver uten raid-driveren - har etterpå fungert perfekt i 2 måneder - oppstart tar ca. 45 sekund. Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Re-installere Windows?? Seriøst? Hvordan går det da med windows-aktiviseringen? :x Lenke til kommentar
HAG Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Re-installere Windows?? Seriøst? Hvordan går det da med windows-aktiviseringen? :x Eg fikk ikkje aktivert over nett, når eg skiftet fra KT266A kort til nForce2, tok det over telefon med supporten til Microsoft. Når eg så reinstalerte etter ei uke fikk eg aktivert over internett Lenke til kommentar
Jay Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Går det ikke ann å innstallerer riktig chipset drivere før man bytter hovedkort da? - J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå