Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye kan V70 chippes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org.

Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut.

Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)...

Jeg synes det høres sinnsykt rått ut med denne motoren og slik BSR PPC Tuning-system.

Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 :)

Nesten 100 hk opp tror jeg faktisk man merker :)

Absolutt noe å vurdere dette ja, synd de er litt dyre enda.....

Lenke til kommentar
Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 :)

Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)?

Bare stusset litt på det, men sannsynligvis er 126 hk utgaven en nyere og bedre motor med høyere kvalitet på innmaten siden den kan tynes mer enn de andre.

Lenke til kommentar

Bare stusset litt på det, men sannsynligvis er 126 hk utgaven en nyere og bedre motor med høyere kvalitet på innmaten siden den kan tynes mer enn de andre.

Tar meg selv litt på ordet nå.

Etter litt undersøkelse viser det seg at 126 hk utgaven er en nedtrimmet utgave av 185 hk motoren, mens 131 hk motoren er en nedtrimmet utgave av 163 hk motoren.

Egentlig litt logisk også, men greit å få undersøkt det skikkelig.

Utenom motorstyringen, som gir litt mindre effekt, er motorene DØNN like.

Mao, den 126 hk utgaven er en liten gruve.

BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org.

Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut.

Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)...

Som sagt, 126 hk utgaven er den samme som den med 185 hk :)

Lenke til kommentar
bare et lite spørsmål ... hvor mye vil det koste å få 100hk til i den slik motor?, og kan dette gjøres selv? , er det fullt lovlig? andre ting enn må tenke på når en skal chipe?

8990,- SEK for dette: http://sv.bsr.se/products/t948/

Kjør til Sverige og kjøp den saken der.

Da kan du bare plugge den inn og overføre programmet.

Senere kan du, ved behov, legge inn originalprogrammet igjen.

Lov og lov, er vel litt på kanten.

Man skal egentlig godkjenne effektøkningen, og i tillegg betale avgifter for det hvis bilen ikke er vært 10 år i Norge enda.

Men tror du skal være ganske uforsiktig hvis du skal kjøre sånn at du blir huket inn til effektkontroll.

Kjør med vett så går det meste bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...