Amberlamps Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Heisann! Hvor mange hestekrefter er det mulig å få med en helt vanlig chip uten noen andre modifikasjoner? Volvo V70 08mod (forrige generasjon) Sylindervolum 2.4 Effekt 126 hk Drivstoff Diesel Girkasse Manuell Endret 20. februar 2008 av HighlineDSG Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 V70 '08-modell (forrige generasjon). Hva slags bil er det? Er det egentlig '06-modell det skal stå? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org. Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 V70 '08-modell (forrige generasjon). Hva slags bil er det? Er det egentlig '06-modell det skal stå? Det er den utgåtte modellen. Men de solgte restlageret og de var 08modeller. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org. Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut. Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)... Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 100 hester hørtest altfor mye ut. Jeg kan tenke meg en 30 hester opp kanskje. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Det er vel D5 motoren bare at den har 126hk isteden for 180hk. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Disse er det SVÆR turbo på. Det er det monsteret som sitter oppuder der. Tror du får henta ut en del hester. Har kjørt en som virkelig hadde trøkk, men det bare spant dessverre... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org. Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut. Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)... Jeg synes det høres sinnsykt rått ut med denne motoren og slik BSR PPC Tuning-system. Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 Nesten 100 hk opp tror jeg faktisk man merker Absolutt noe å vurdere dette ja, synd de er litt dyre enda..... Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Finnes jo mange motorer en kan dra mye ut av, Nissans RB26DETT (2.6L) er jo mer eller mindre berømt for og tåle over 500 hester (fra 286 orginalt) uten større modifikasjoner, så 100 hester fra en rekke femmer 2.4L er vel hva som er absolut maks. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Og det har sammenheng med diskusjonen her fordi? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 hvis du kjører med automatkasse så tviler jeg på at den er begeistret for å få 455nm i seg Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)? Bare stusset litt på det, men sannsynligvis er 126 hk utgaven en nyere og bedre motor med høyere kvalitet på innmaten siden den kan tynes mer enn de andre. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Og det har sammenheng med diskusjonen her fordi? Eneste jeg mente er at det burde være teoretisk mulig og få ut 100 ekstra hester fra nevnte 2.4L motor, og dro en sammenligning mot hva som er mulig på andre motorer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)? Bare stusset litt på det, men sannsynligvis er 126 hk utgaven en nyere og bedre motor med høyere kvalitet på innmaten siden den kan tynes mer enn de andre. Tar meg selv litt på ordet nå. Etter litt undersøkelse viser det seg at 126 hk utgaven er en nedtrimmet utgave av 185 hk motoren, mens 131 hk motoren er en nedtrimmet utgave av 163 hk motoren. Egentlig litt logisk også, men greit å få undersøkt det skikkelig. Utenom motorstyringen, som gir litt mindre effekt, er motorene DØNN like. Mao, den 126 hk utgaven er en liten gruve. BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org. Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut. Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)... Som sagt, 126 hk utgaven er den samme som den med 185 hk Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 bare et lite spørsmål ... hvor mye vil det koste å få 100hk til i den slik motor?, og kan dette gjøres selv? , er det fullt lovlig? andre ting enn må tenke på når en skal chipe? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 bare et lite spørsmål ... hvor mye vil det koste å få 100hk til i den slik motor?, og kan dette gjøres selv? , er det fullt lovlig? andre ting enn må tenke på når en skal chipe? 8990,- SEK for dette: http://sv.bsr.se/products/t948/ Kjør til Sverige og kjøp den saken der. Da kan du bare plugge den inn og overføre programmet. Senere kan du, ved behov, legge inn originalprogrammet igjen. Lov og lov, er vel litt på kanten. Man skal egentlig godkjenne effektøkningen, og i tillegg betale avgifter for det hvis bilen ikke er vært 10 år i Norge enda. Men tror du skal være ganske uforsiktig hvis du skal kjøre sånn at du blir huket inn til effektkontroll. Kjør med vett så går det meste bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå