Gå til innhold

Hva mener du om kiosksalget på kinoene?

JacEr

Anbefalte innlegg

Inspirert av denne artikkelen fant jeg ut det var på tide å starte en ny tråd. De fleste kinoer i landet har kiosker hvor de overpriser snop, brus og popcorn til perverse høyder, og mange plasser selger de nå varm mat også. Mesteparten av salget er av svært usunne produkter, mens brus- og popcornbeger blir stadig større. Kjøper du snopet ditt på billigere plasser og tar med? Har kinoen noen gang nektet deg å ta med medbrakt (noe de kanskje strengt tatt har lov til)?

Personlig pleier jeg å kjøpe en brus og litt sjokolade i en dagligvare butikk å ta med (har aldri blitt nektet, selv om det bæres åpenlyst). Jeg er ikke av typen som prioriterer den sunne livsstil, men at alternativet hadde vært tilstede hadde jeg satt pris på. Stenfrie druer er flott filmsnop.

Noen andre som har meninger om at kinoene blir mer og mer gatekjøkken-preget? Jeg syns det er en uting, salg av brus, poseplukk av godteri, og popcorn (i beger av normal størrelse og fornuftige priser) er mer enn nok. La folk få komme å se film, ikke for å ha en plass å henge når det ikke er bedre ting å gjøre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk skal komme for å se film, ikke for å få noe godt å spise(selv om det er bonus). Også irriterende at folk sparker i kinosetene, hyler når noe *Åpenbart* ikke-skummelt skjer, eller rett å slett lager lysshow med fingrene for prosjektoren. Men nok om det! Tror ikke det blir gatekjøkken, men de har priser som er til å spy av.

Men beleilig nok ligger det i mitt tilfelle en bensinstasjon rett ved, som har billigere candy(!!!) xD

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en av de som like å gå på kino, men noe som irriterer meg hver eneste gang er alt bråket disse snacksene lager. Hvis det ikke er bråk, er den en eller annen idiot som kaster popcorn ut i salen. Og så har du han tosken som kjøpte seg to liter med brus som må på do, og selvfølgelig sitter på midten.

Min mening er at du burde ha et forbud mot å ta med snacks, brus og popcorn inn i salen.

Lenke til kommentar

Nå er snopet som er i kinoens egen butikk,kraftig overspriset så jeg vanligvis så stikker jeg ned på nærmeste dagligvare butikk. Av en eller annen grunn så greier jeg ikke å irritere meg over at folk gumler i seg snop og annet digg. De første 15 minuttene av filmen er aller verst. Men det roer seg ned etterhvert.

Lenke til kommentar

Kanskje de kunne hatt noen sunnere alternativer på kinoen, men det syns jeg ikke er noe must. Det værste syns jeg er prisene, derfor handler jeg ofte andre plasser. Har aldri blitt stoppet av en vakt for å ha med meg snop, men det var en som så ganske surt på meg da jeg kom bærende på en Rema 1000-pose :p

Edit: Men salget av varm mat som pølser og liknende kunne de ha spart seg, ettersom du ikke kan ta det med inn på kinoen. Det gjør bare kinoen mer gatekjøkken-preget. Skal du spise før kinoen kan du stikke over på kebab-sjappa som sikkert ligger rett rundt hjørnet.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Overpriset? Ja, så absolutt.

Men jeg må ha en stor popkorn og en stor cola. Blir ikke kino uten.

Men jeg drar på kino så sjeldent som mulig. Drar kun for å gjøre noe sosialt med vennegjengen, rett og slett fordi alt som går på kino er møkk. Har ikke sett en bra film siden Thank You For Smoking.

Lenke til kommentar

Prisene på slike kinoer er helt fantastisk dyre. Kjøper så i si aldri noe der. Har gjort noen få unntak når jeg vil ha popcorn og brus. Da bruker jeg å kjøpe en slik meny. Men ellers pleier jeg alltid å kjøpe snopet i andre butikker.

Frukt og grønt forslaget støtter jeg fullt ut! Er ikke spesielt glad i frukt, men en pakke mandariner eller druer hadde vært et fantastisk alternativ til alt snopet!

Lenke til kommentar
Prisene på slike kinoer er helt fantastisk dyre. Kjøper så i si aldri noe der. Har gjort noen få unntak når jeg vil ha popcorn og brus. Da bruker jeg å kjøpe en slik meny. Men ellers pleier jeg alltid å kjøpe snopet i andre butikker.

Frukt og grønt forslaget støtter jeg fullt ut! Er ikke spesielt glad i frukt, men en pakke mandariner eller druer hadde vært et fantastisk alternativ til alt snopet!

Det står faktisk noe om akkurat dette i BA.

Bergen Kino bygger om, og de får inn frukt og grønt. Flotte greier, problem solved.

Høye priser er det også på frukt og lignende, men det er ikke direkte kinoen sin feil.

Lenke til kommentar

Hjemme (Canda) har de full mat salg for kino. Og med slike Mac Donalds båss ved utgangen. Ting holder seg som regel rydding.

Kino miljø er litt anderledes der. Der blir selve kinobygget sett på som et henge sted, og det er masse aktiviteter der enn bare kino.

Men ikke for å være en dritt mot norge og nordmenn, men vi her er ikke særlig snille når det gjelder respekt for omgivelsene og offentlig bygg.

Her er alle toiletter pisset på vegger, bås overalt på kino golv, hærverk i bussene osv osv.

Så jeg tror ikke denne ordningen for mat i kino hadde funket i norge. Folk hadde slengt dritt overalt på golvet...dessverre...

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Normalt så tar jeg med meg medbrakt godt.

En cola og kanskje noe smågodt.

Men det hender i visse tilfeller at jeg er sent ute og kinokiosken er eneste utvei, og da går det ofte i en stor popcorn.

Men som regel så angrer jeg når jeg har spist opp halve boksen og ikke orker mer.

Edit: Må også få med at jeg kjøper mindre og mindre godt når jeg er på kino. Har funnet ut at kinoopplevelsen er like god uten :}

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Når jeg skal på kino drar jeg som regel først til kinoen for å hente billettene, deretter går jeg bort til nærmeste daglivarebutikk og kjøper meg en brus og en sjokolade eller liknende, noen ganger kjøper jeg også popcorn på kinoen hvis jeg har veldig lyst på. Er generelt sett sjelden på kino.

Lenke til kommentar

Når de generellt sett selger akkurat de samme varene på kino kiosken som på vanlige butikker (av vanlig snop da), er det meget vanskelig for evt. vakter å vite om du har kjøpt det der eller ei. Akkurat det har aldri vært ett problem for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg drar ikke like mye på kino nå som før pga at det er så sykt overpriset, både biletter og drikke og snacks. Så jeg har ingen eksakte priser her. Men en cola koster ca 20 og en nestea koster ca 24 noe som er nesten dobbel pris på begge deler. En sjokolade koster jo nesten 5kr mer enn i butikk. Så når to personer skal på kino blir det veldig dyrt. Så når jeg og fruen skal på kino drar vi innom Rema først og kjøper med det vi skal ha, bortsett fra popcorn da. Det handler vi på kinoen.

At de begynner og selge sunnere alternativer på kinoen er selvsagt en god ide da det sikkert er folk som kjøper det. hvor stort utvalg får jo den enkelte kino bestemme. Men det kan ikke være dyrt, tror nok ikke de selger så mye da.

Varm mat selges ikke på min lokale kino. Eneste varme alternativet er kaffe og kakao.

Lenke til kommentar

Greia er at selv om kioskene er i samme bygg som kinoene, betyr det ikke at de har samme eier(e).

En ting er at det sikkert ikke er veldig billig å leie kioskplass på en kino. En annen ting er at det da er vanskelig å nekte noen å ta med seg medbrakt mat/godteri.

Location (som man finner på kinoer rundt om i landet) eies forresten av Trondheim og Bergen Kino.

Lenke til kommentar

Jeg ser på en kinotur som en helaften på lik linje med å gå på byen, og når jeg klarer å betale 50 kroner for en halvliter skal jeg nok tåle 15 kroner hektoet for snopet og atten spenn for en cola.

Typisk norsk smålighet å klage over dette. Om godisen koster femti eller åtti kroner er vel samma faen, det som har noe å si, i hvert fall når det gjelder ubetydelige summer som dette, er kvalitet, service, utvalg, beliggenhet. Altså, har det det jeg vil ha, og er det greit å handle der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...