Gå til innhold

Sette opp en sperre for MYSQL - Injections ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

stemmer, ihvertfall på de sql injectionene som jeg har testet mot mitt eget script.

selv liker jeg å heller sette opp variablene slik:

$name = addslashes($name);

Er etter min mening mye mer ryddig når du kommer lenger nedover i koden.

vil egentlig anbefale å bruke strip_tags(); også, ihvertfall så lenge du ikke har behov for tegn som <>&%, for å være enda sikrere

$name = strip_tags($name);

Endret av eifoerde
Lenke til kommentar
stemmer, ihvertfall på de sql injectionene som jeg har testet mot mitt eget script.

vil egentlig anbefale å bruke strip_tags(); også, ihvertfall så lenge du ikke har behov for tegn som <>&%, for å være enda sikrere

kan du si noen mysql-injections som jeg kan prøve på mitt eget script ??

Lenke til kommentar

Om jeg tør spørre, hva i alle dager er dette for noe tull? Vennligst ikke uttal deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Nesten så det frister å vise hva SQL-injections faktisk er ;)

Det er helt riktig som onTop sier, det er mysql_real_escape_string () som skal brukes til dette formålet.

Jeg anbefaler å bruke en "wrapper"-funksjon som er basert på mysql_real_escape_string, slik som f. eks dette:

<?php

function quote_smart($value){
	if (get_magic_quotes_gpc()) {
			$value = stripslashes($value);
	}

if( is_numeric($value) && strpos($value,',') !== false ){
			$value = str_replace(',','.',$value);
	}
	if( is_null($value) ){
			$value = 'NULL';
	}
	elseif (!is_numeric($value)) {
			$value = "'" . mysql_real_escape_string($value) . "'";
	}

return $value;
}

?>

Og trådstarter, php_user; Du sier du har "hørt om en fyr bruke quote_smart", hva forhindrer deg fra å Google dette stikkordet? Til orientering er første treff på Google link til mysql_real_escape_string-siden i PHP-manualen, hvor det også står om "quote_smart ()" under "user contributed notes".

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Om jeg tør spørre, hva i alle dager er dette for noe tull? Vennligst ikke uttal deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Nesten så det frister å vise hva SQL-injections faktisk er ;)

Siden du har så utrolig peiling kan du kanskje fortelle folk hvorfor mysql_real_escape bør foretrekkes? Det hjelper veldig, veldig lite å bare si at «sånn er det bare».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...