Lefse Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tror de har to Hifiklubben butikker i Oslo faktisk. Å prøve lytte et anlegg før du kjøper det er som å prøvekjøre en bil før du kjøper den. Du kjøper da ikke en bil uten å prøvekjøre den først? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Var i Oslo i dag for å titte og høre litt. Det endte med at jeg kjøpte 2x Dali concept 6 med center. Gikk en del lapper over budsjettet, men angrer ikke et sekund. Har bare en ting å si. KONGE! //hab Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Bra du fikk til et oppsett du ble fornøyd med da. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Å ja. Faen for et trøkk det er i disse, skulle aldri trodd det var 6". Men tror jeg kjøper meg den 10.16 suben. Mangler den lille finnishen RIP butsjett. Nå det gjelder plass så endte det med anlegget vant, og måtte kvitte meg med en stressless Endret 1. mars 2008 av Habitats Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hehe, jeg hadde lett ofra en stressless til fordel for anlegg. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Da var XTZ w12 bestilt. Henter den senere i dag. Tror jeg er offisielt bitt av HiFi entusiasme Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Da var den i hus. Fy faen for et trøkk. Bildene mine faller ned! Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Da var den i hus. Fy faen for et trøkk. Bildene mine faller ned! Gratulerer med ny sub. Jeg har selv 8" utgaven å den spiller med mer futt å brak en man skulle tro var mulig fra ett så lite element. Så du blir nok garantert fornøyd med din 12" Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Da var den i hus. Fy faen for et trøkk. Bildene mine faller ned! Gratulerer med ny sub. Jeg har selv 8" utgaven å den spiller med mer futt å brak en man skulle tro var mulig fra ett så lite element. Så du blir nok garantert fornøyd med din 12" Takker Storfornøyd jeg, men spørs med resten av nabolaget edit: Hvor mange "dotter" bruker du? Prøver meg fra med en nå. Endret 3. mars 2008 av Habitats Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Grattis med ny sub. Trenger ikke sub jeg. Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Da var den i hus. Fy faen for et trøkk. Bildene mine faller ned! Gratulerer med ny sub. Jeg har selv 8" utgaven å den spiller med mer futt å brak en man skulle tro var mulig fra ett så lite element. Så du blir nok garantert fornøyd med din 12" Takker Storfornøyd jeg, men spørs med resten av nabolaget edit: Hvor mange "dotter" bruker du? Prøver meg fra med en nå. Dempeputene spørs helt hvilken musikk o.l du lytter på. Selv foretrekker jeg ingen puter men det er nok en smakssak. Uten puter "romler" subben mer ,mens med stiller den opp med stram og presis bass. Husk og spille inn før du drar på for fullt slik at spolen får myknet opp. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg liker at bassen er litt myk. Men ikke slapp. Har stilt den inn på 1/4 freq, og nesten halveis på volum. Phase har jeg av, også har jeg en dott. Har ikke hørt så mye enda, spiller inn med litt chill ala Audioslave Men høres greit ut. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Da var den i hus. Fy faen for et trøkk. Bildene mine faller ned! Gratulerer med ny sub. Jeg har selv 8" utgaven å den spiller med mer futt å brak en man skulle tro var mulig fra ett så lite element. Så du blir nok garantert fornøyd med din 12" Takker Storfornøyd jeg, men spørs med resten av nabolaget edit: Hvor mange "dotter" bruker du? Prøver meg fra med en nå. Dempeputene spørs helt hvilken musikk o.l du lytter på. Selv foretrekker jeg ingen puter men det er nok en smakssak. Uten puter "romler" subben mer ,mens med stiller den opp med stram og presis bass. Husk og spille inn før du drar på for fullt slik at spolen får myknet opp. For det første, innspilling er ikke en egen prosess du gjør med en høyttaler, det skjer av seg selv mens du spiller, man kan gnu på fra første stund, så lenge det ikke vrenger eller bånner, dette skal man unngå uansett da. En uinnspilt høyttaler\sub kan ha letter for å vrenge eller bånne, så er lurt å være litt oppmerksom på dette. For det andre, spolen er det siste du vil ha myknet opp, det er spideren(indre oppheng) og ytre oppheng som mykes opp etterhvert. Spolen er "hylsa" som det er spunnet kobbertråd rundt, og som driver høyttalermembranen frem og tilbake når det går strøm gjennom. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, klar over innspillings delen. Prøvde bare å illustrere at jeg hørte på Audioslave uten at bildene falt ned Tror nok uansett det skal en god del til for å vrenge denne godbiten. Har ikke fått det til enda i hvert fall. Ørene mine vrenger seg først... Kan umulig være sunt med så lav Hz, heh. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hehe, var i grunn helst det med å "myke opp spolen" jeg reagerte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå