torno Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei. Jeg har akkurat byttet tower. Når jeg gjorde dette ville ikke pcen starte, Etter en del sjekking startet den men da hadde jeg ikke i 8 pin kontakten til CPUen. når jeg satt denne i igjen ville ikke pcen starte. men det som er litt rart er når jeg ikke har i 8 pin CPU kontakten og skrur på strømkilden så starter pcen og det er ikke mulig å slå den av uten om å slå av strømmen igjen er det noen som vet hva dette kan være? På forhånd takk for alle svar. Mvh. Kent. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har du koblet toweren kablene riktig til hovedkortet? Lenke til kommentar
torno Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Ja de er koblet riktig, har til og med sjekket at det ikke er noe feil med bryteren ved å ta noe som leder strøm borti "power on" kontakten. Altså der du kobler av og på knappen. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Kan du si litt mer om "8 pin CPU kontakten" du sikter til her? Hovedkortet har 20/24-pin connector og vanligvis en 4-pin connector for CPU. Har du koblet en 8-pin kontakt til denne? Lenke til kommentar
torno Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Er faktis en 8 pin på mitt Abit AN52 kort. Kan se bilde av det her https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=images. Ligger rett over cpuen. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har ikke vært borti amd hovedkort før, men hva skjer hvis du kun bruker 4pin istedet for 8? Lenke til kommentar
torno Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Litt rart om det skal være problemet for jeg byttet jo bare tower. Har ikke noe 4 pin kabel men kan jo skaffe en og prøve. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Litt rart om det skal være problemet for jeg byttet jo bare tower. Har ikke noe 4 pin kabel men kan jo skaffe en og prøve. Veldig rar psu du har, vanligvis så er 20/24pin standard hos alle ATX psuer. Lenke til kommentar
torno Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Har en 24 pin kabel ja. Har Mist sin 500W PSU. Lenke til kommentar
torno Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg fant ut av problemet nå. Det var at en av de skruene du skrur fast hovedkortet i var plasert feil så den greide å kortslutte en eller annen krets. Så når jeg tok hovedkortet ut av pcen fungerte det. takk for all hjelp og god helg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå