Gå til innhold

Yamaha 15/20 hk, hva er forskjellen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du bytter forgasseren, å trimmer en 15 hester vil du få nok så nøyaktig 20 hester,.,., og hvis du trimmer en 20 hester...vil den ikke nå helt opp i 25 hester...tipper kansje 22-23....å når forsjellen i prisen på 15 og 20 hester er såpas stor,.,., så ville jeg kjøpt 15 hester

jo den er jo grei, men er dette noe du vet eller er det bare antakelser? Disse modellene kom jo tross alt i fjor så regner med at det ikke er så veldig mange som har tuklet så mye med dem enda.... Jeg tenker nok at det muligens er mere en forgasseren som må skiftes, s.feks kam å muligens et annet tenningssystem?

 

F20B

Tekniske data

Motortype 4-takt / 2 cylinders with balancer

 

 

 

F15C

Tekniske data

Motortype 4-takt/ 2 cylinders in-line

 

noen som kan forklare denne forskjellen?:)

Endret av sierratec
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Hvis du bytter forgasseren, å trimmer en 15 hester vil du få nok så nøyaktig 20 hester,.,., og hvis du trimmer en 20 hester...vil den ikke nå helt opp i 25 hester...tipper kansje 22-23....å når forsjellen i prisen på 15 og 20 hester er såpas stor,.,., så ville jeg kjøpt 15 hester

jo den er jo grei, men er dette noe du vet eller er det bare antakelser? Disse modellene kom jo tross alt i fjor så regner med at det ikke er så veldig mange som har tuklet så mye med dem enda.... Jeg tenker nok at det muligens er mere en forgasseren som må skiftes, s.feks kam å muligens et annet tenningssystem?

F20B

Tekniske data

Motortype 4-takt / 2 cylinders with balancer

F15C

Tekniske data

Motortype 4-takt/ 2 cylinders in-line

noen som kan forklare denne forskjellen?:)

 

 

Står om samme valget her også:

Men det som er sikkert er at i 2008 kom 9,9hk(sport) med samme utsende og design som 15 og 20hk motorene. Dvs. at ja du kan bytte forgasser mellom 9,9 og opp til 15hk (tilbud nå 16700kr.kort) men ikke jeg heller hvet forskjellen på 20hk annet enn at den er av samme ccm og design og vekt. 25hk går opptil 62 kg så det blir en del tyngre.

 

Desuten så bør valg av 20hk forsvares godt siden pris er mere en 10.tusen kroner mere.

Lenke til kommentar
15 og 20 hk har foskjellige motorblokker, (20 hk har balanseaksel).

Utover det er følgende forskjellig:

 

Forgasser

 

Topp

 

Innsugningsventiler

 

Kamaksel

 

Innsug mellom forgasser og topp

 

Tenningsmodul

 

Exhausttube (i stammen)

ok, såpass, tenkte kansje det var småting siden de tekniske dataene på motorene stort sett er de samme

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...