Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Effekt deler til Toyota Carina E 1.8 1997 107 HK

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei. Noen som vet hvor de selger deler til Toyota Carina E 1.8 1997 ? Er STI(sedan)

Tenker på alt fra chip til større motor og andre effekt deler som kan gi den en økt ytelse. Link til siden er og foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Effektøkning på denne bilen er nok ikke lett, turbo tror jeg er eneste alternativ og det blir nok dyrt. Eventuell bytte til større motor men dette har også lett for å bli dyrt og en del arbeid med godkjenning osv.

Eksisterer det chip til denne ? har aldri verken sett eller hørt om chip til carina!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hør med MR Tuning, de leverer tuning til de aller fleste biler, dog er det vel ikke mulig å hente stort mer enn 10hk ca.

10 Hk? Hva ligger prisen på da?

Og hvor mye koster en motor som passer i en Toyota Carina E 1.8 97 ?

Lenke til kommentar

Den sinteste motoren Carina E kom med var en 2 liters 3S-GE motor på 158/173hk. Men de passer ikke sånn helt uten videre, så det må fikses litt på motorfester og div... Det finnes også de som har montert 3S-GTE motoren i Carina E da 3S-FE /3S-GE har nesten samme motorfestene. Men hva du må ut med en 3S-GE pr i dag er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Såpass ja. Koster vel litt ekstra å registrere den nye motoren og? 158/173 HK er jo ganske mye i forhold til mine 107 HK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Med andre ord, ha den slik den er nå du.

Eller så kan du begynne å bygge turbo. Men er litt jobb med både bygginga + godkjenninga..

Hehe ok. Turbo for ti hester mer er vel liten vits i, regner med Turbo ikke er billig?

Lenke til kommentar

Eller så kan du begynne å bygge turbo. Men er litt jobb med både bygginga + godkjenninga..

Hehe ok. Turbo for ti hester mer er vel liten vits i, regner med Turbo ikke er billig?

Med turbo kan du få mer enn 10hk mer.

De over snakket om 10hk på det du nevnte om chip, tror jeg.

Turbo kan gi betraklig mer power. Så langt de andre delene tåler det. Og hvis ikke- så må du bytte ut en hel del mer, og det blir fort dyrere enn det smaker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Med turbo kan du få mer enn 10hk mer.

De over snakket om 10hk på det du nevnte om chip, tror jeg.

Turbo kan gi betraklig mer power. Så langt de andre delene tåler det. Og hvis ikke- så må du bytte ut en hel del mer, og det blir fort dyrere enn det smaker.

Aha. Snakket med de som noen over refererte link til, og de sa de ikke hadde noe til den bilen.

Takk for hjelpen!

Mvh

Costrato

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...