Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP NC6000 slutte å funke

Anbefalte innlegg

den var fin igår kveld før jeg slo den av. Idag kom den ikke til bios en gang. Vifte går ca. 10 sek. bluetooth-lampe lyser, men harddisk-lampe og power-lampe lyser ikke. Svart skjerm. Etter ca 10sek slår den seg av. Er det CPU som er defekt? Er det noen som vet hva er galt med den?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min NC6000 sluttet å fungere normalt samme uke som din. Etter litt leting på nett viste det seg at det plutselig ble et problem med mange NC6000-er; noe galt med hovedkortet. Maskinen kan startes om du trykker inn maskinens øvre høyre hjørne, omtrent der foten sitter på baksiden, samtidig som du trykker power-knappen.

Har dessverre ikke funnet noen permanent løsning på problemet, men bytte av hovedkort er naturlig nok en mulig løsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leste ikke din post før idag fordi ingen svarte tidligere så jeg gadd ikke å sjekke. Fant kanskje samme side som du fant, med mange som har samme problem som oss. Jeg åpnet og loddet alle bein til chip Maxim 1987 (underside av hovedkort i nærhet av cpu-sokkel); fungerte i 4 dager, så monterte jeg alle deksler igjen, da kom problemmet tilbake. Har veldig lyst til å kjøpe 1 hk på ebay!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...