Dezzorex Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Jeg er personlig en veldig tålmodig person, og mener at det er lov å ha en fest en gang i blant, spesielt så lenge man har fått beskjed i forveien. Sålenge man egentlig oppretter en dialog med naboene så går det som regel bra. Selv sliter vi med en nabo som nekter dialog. Har bodd i leiligheten i snart ett år, og da jeg er godt oppdratt så har vi visst veldig hensyn med bass på minste styrke fra første dag, hvis jeg av en eller annen grunn skal se på film med surroundanlegget. Derimot har vi en nabo som ikke vet hva ordet hensyn betyr, hun har til stadighet fester til 06:00 og slikt og spiller musikk til langt på natt midt i uka. Hun har forøvrig da bare unnskyldt seg med at hun er "musikerens datter" og må da kunne høre på musikk når hun ville. Hun kunne heller ikke planlegge fester, for da kom ingen, så de måtte alltids ta på sparket. Det er det jeg vil kalle "Bullshit!". Og dette fra en dame som snart er 40! år. Jeg er 21, bodd her i snart ett år og ikke hatt en eneste fest... Vi har klaget flere ganger til huseier, og nå for litt over 2 uker siden fikk hun endelig brevet om at hun skulle være ute om 14 dager. Hun har jo selvfølgelig ikke flyttet, så vi må jo vente på at saken blir behandlet hos namsmannen, som dessverre tar mange uker. Etter at hun fikk brevet om at hun må flytte har jo musikken bare blitt værre, så dette kommer til å bli bra fremover, men spiller hun etter 24.00 så ringer jeg politet, gjort det en gang før, og da ble hun arrestert for såvidt vi vet noe narko-relatert i samma slengen. Hun har jo også kommet med flere trusler på SMS, så skal bli spennende å se om jeg må forsvare meg fysisk snart... Endret 12. oktober 2008 av Dezzorex Lenke til kommentar
Palme Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er syremedlem i borettslaget vårt. Nå nylig har en som bor i borettslaget flyttet ut og det har kommet inn to yngre leietakere i boligen. Vi har allerede nå hatt litt problemer med disse, senest i natt(!), da det var full rulle til klokken 4. Vi har vært på døren til de 2 ganger og bedt de om å skru ned / AV musikken da det er hovedsaklig det som er problemet, men det er dårlig respons fra de som bor der.. Jeg har snakket med de som bor under disse folkene, og de skal nå formelt klage til styret. (det skal jeg også), men det jeg lurer på er hvem er det best for borettslagstyret å klage til? Direkte til de som bor der, boligeier eller kanskje begge? Dersom dette problemet fortsetter, har borettslagstyret lov til å "kaste ut" de som bor der, eller blir dette fullt og helt boligeier sitt problem? Ikke det at jeg tror det kommer til å gå så langt, men hypotetisk, er det boligeier som er sitter med alt annsvar? Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 En god klage skal være skriflig og angi: - Hva den sjenerende adferd består i - Tidspunkt for dette - I hvilken grad sjenansen påvirker deg og ditt bomiljø - Om man har forsøkt å komme i dialog og evt utfallet av dette. Styret skal realitetsvurdere klagen og bør tilskrive andelseieren om forholdet og be om en skriftlig tilbakemelding innen en frist på ca 14 dager. Styret bør samtidig skrive at dersom de påklagede forhold er korrekte, så er det et alvolig brudd på andelseiers plikter etter borettslagsloven om at man ikke skal være til sjenanse. Dersom klagene hoper seg opp, må styret vurdere om de samlet sett er vesentlige. I så fall gis varsel om salgspålegg, og etter 14 dager salgspålegget. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det kommer helt an på hvordan leilighetene er lagt opp. Om det er en liten murvegg som skiller stuene i to leiligheter, og det er entréer og andre buffersoner før du kommer til ytterdører, har det lite å si om politimenn står i gangen og hører på volumet. Og selv om volumet "ikke er høyt", er det flust med basskåte leietakere i verden, og det er vel så irriterende. Har bodd i en blokkleilighet i 4.5 år nå, og jeg priser meg lykkelig over at jeg flytter om et par uker. Fra dag én har det vært irritasjonsmomenter, alt fra: Fyr like under oss. Vi kunne høre teksten på listepoppen som ble spilt, og glassene våre ristet pga bassen.. og beklagelsen var at "han ikke hadde blitt lært å ta hensyn av foreldrene". Et par klager til Vestbo, og ute var han. Leiligheten ble overtatt av en sint militærbærte som omtrent aldri er hjemme, men går helt agurk i helgene når hun er her. Emosatanistene rett over oss. Nightwish og Gåte på repeat, til alle døgnets tider, samt daglig ommøblering. De tykke satanistene på vår venstre side. Stadige fester, og røykepauser med kakling og høylydt diskutering like utenfor soveromsvinduet vårt. Her måtte man time klagingen mellom sangene, ellers hørte de ikke ringeklokken. Boletrynet under og to leiligheter til høyre. Selv med to bufferleiligheter hørte vi bassen. Politi ble tilkalt et par ganger, ble kastet ut til slutt. Et minikollektiv med drittkjerringer på vår høyre side. Samme problem som satanistene, her må man ringe på mellom listepoppen, og de skjønner virkelig ikke hva problemet er når døren åpnes. "Hei, jeg har prøvd å ringe på i 5 minutter, hvorfor tror du jeg er her?" .. "Eeh.. er musikken for høy? Det er jo ikke så høyt, dah.". Jeg tok det relativt greit de første par gangene, men etterhvert som årene gikk, sank terskelen min betraktelig. Hadde jeg hatt unger i denne perioden, tror jeg åtseleterne i Puddefjorden hadde vært bemerkelsesverdig tykke. Legg deg inn mann!! Virker som du lever av å irritere deg over andre mennesker liv . Lenke til kommentar
probin Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Glad jeg bor i et hus jeg selvom folk kan klage der også! gjør ikke mine naboer det. DET er deilig det:) Husker en gang, naboen kom hjem kl 2 på nattan, skulle på jobb neste dag Verandadøra våres sto åpent med musikk og folk som røyker å bråker! eneste han sa til meg var "Hallo Robin.. koser du deg nå?" så gikk han inn skulle ønske det fantes fler som han * 1 Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 DERFOR skal jeg ha eget hus. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er ingen menneskerett å få arrangere fester i sin leilighet. Det er ingen menneskerett å aldri høre noe til naboene heller. AtW For de som har valgt å bo midt i byen må man regne med litt fest og bråk innimellom. Hvorfor? Det er vel neppe fordi de liker bråk at de har bosatt seg i byen. Hvorfor er det automatisk slik at alle som føler for å bo sentralt automatisk må forvente mye bråk, om det kan unngåes? Ellers viser jo denne tråden at man burde vært mye flinkere til å tenke på lyd når man bygger leiligheter. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå