Gå til innhold

kjøpe ting via private kontakter - oppkrav

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Har en type som jeg hadde en avtale om: 1600 for noen felger og dempere frakt inkludert, fikk pakken idag og prisen på lappen sto 1900. Jeg ringte selger men han svarer bare på sms. Han sier at han husket at det var 1700 han skulle ha (det stemmer ikke) og at oppkravsgebyret ble 188 kroner (jeg ringte posten kundeservice og de sa 64 kroner uansett størrelse)

Jeg sier: Sett inn 250 kroner på kontoen min eller du kan glemme at pakken blir hentet.

Han sier: Pakken skal først bli hentet. Og så sier han at jeg sa jeg skulle betale oppkravsgebyret når det var han som ga meg tilbudet 1600 frakt inkludert...

Han har jo brutt avtalen våres!!!

Han ringte ikke engang for å si ifra om de ekstra kostnadene selv om jeg snakket med han 10 minutter før han kom på posten...

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er det at, oppkravsgebyret kommer i tillegg til frakten. Det er fordi Posten skal ha sin del av kaken for å drive med penge transaksjonen mellom deg og mottaker sin bankkonto. Så hvis frakten var på ca. 170kr, så må du plusse på oppkravsgebyret som er på 68kr? Egentlig har ingen skyld i saken her, dere som ikke har planlagt godt nok med frakt og ekstra gebyrkostnader. Men jeg synes at selgeren burde ha informert deg om at det du må betale på posten er 1900kr og ikke 1600kr, som først avtalt!

Lenke til kommentar

Norgespakken (egenemballert 0 - 10 kg)

125,00

Norgespakken (egenemballert 10 - 25 kg)

204,00

Norgespakken (egenemballert 25 - 35kg)

283,

Postoppkravsavgift - 63 kr

Pristillegg for spesialgods

-Med lengde over 120 cm, bredde over 60cm og/eller høyde over 60cm

- Uten Ytre emballasje

- i rulleform

så minimum`s prisen for en egenemballert pakke blir 188 kr (125 i frakt + 63 i oppkravsavgift)

hvis den veier 10 - 25 kg , koster den totalt 267 kroner

men hvis frakt var inkludert er det jo evt bare oppkravsavgiften jeg ville funnet meg i å betale, selger har her belastet deg frakt+oppkravsavgift i tillegg.

Hvis du ikke henter den. må han betale returporto :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

vi hadde avtale på 1600 frakt inkludert. Er jo ikke min skyld at selger sier 1600 og så plutselig bestemmer seg for at han får for lite og setter prisen opp 300 kroner.

snakket med forbruker rådet og det blir ord mot ord, men hun sa at jeg kunne bare la den gå i retur. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han sier at prisen vi ble enige om var 1700, det er jo helt feil!!

hva skal jeg gjøre med at han sier hent pakken ut så skal jeg sette inn beløpet på kontoen din? Selger virker useriøs blant annet på grunn av forsinkelser i sending av varer og lite organisert aktivitet.

Må legge til at selger er minimum 16 år gammel.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...