Gå til innhold

nytt hovedkort og cpu


creaT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E8400 er et veldig bra valg for pris/ytelse på det budsjettet, så gå gjerne for den.

 

Hovedkortet kan jeg ikek kommentere på utne at du spesifiserer om du har noen spesielle krav til tilkoblingsmuligheter osv. Om du ikke har spesielle krav så kan du egentlig bare gå for noe rimelig, kanskje et kort fra P35 eller P5 chipset serien.

 

Da står du igjen med 1500-2000kr for et skjermkort på det budsjettet avhengig av hovedkortvalg. Et 8800GT hadde vært ideelt, kanskje om du får fatt i et lett brukt slikt kort på bruktmardetet får du det innenfor budsjettet, og få andre kort vil yte særlig bedre. Da vil du sitte igjen med en rimelig rå spillemaskin.

 

PCI-E 2.0 er så langt jeg vet fullt bakoverkompatibelt, så svaret på det siste spørsmålet ditt er ja. Det er forøvrig ikke særlig viktig å "få brukt" PCI-E 2.0 på hvoedkortet uansett, for det er enda ingen skjermkort som bruker PCI-E 1.0 kapasiteten fullt ut - med andre ord er det ingen praktisk forskjell (før det komemr ut enda sterkere kort i fremtiden som krever betydelig mer båndsbredde).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
E8400 er et veldig bra valg for pris/ytelse på det budsjettet, så gå gjerne for den.

 

Hovedkortet kan jeg ikek kommentere på utne at du spesifiserer om du har noen spesielle krav til tilkoblingsmuligheter osv. Om du ikke har spesielle krav så kan du egentlig bare gå for noe rimelig, kanskje et kort fra P35 eller P5 chipset serien.

 

Da står du igjen med 1500-2000kr for et skjermkort på det budsjettet avhengig av hovedkortvalg. Et 8800GT hadde vært ideelt, kanskje om du får fatt i et lett brukt slikt kort på bruktmardetet får du det innenfor budsjettet, og få andre kort vil yte særlig bedre. Da vil du sitte igjen med en rimelig rå spillemaskin.

 

PCI-E 2.0 er så langt jeg vet fullt bakoverkompatibelt, så svaret på det siste spørsmålet ditt er ja. Det er forøvrig ikke særlig viktig å "få brukt" PCI-E 2.0 på hvoedkortet uansett, for det er enda ingen skjermkort som bruker PCI-E 1.0 kapasiteten fullt ut - med andre ord er det ingen praktisk forskjell (før det komemr ut enda sterkere kort i fremtiden som krever betydelig mer båndsbredde).

 

-Stigma

har du et bra hovedkort til under 2000 kr med X38 serien?

tenkt litt på dette som tenker jeg kommer til å kjøpe Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

og

Asus P5N32-E SLI PLUS, nForce-650i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16

 

er d bare å sette et pci express x16 i et pci express 2.0 x16 port uten å gjøre noe annet??

Lenke til kommentar

Gigabyte X38 kortene er greie. Test Asus P5E.

 

Anbefaler ikke PLUS kortet til E8400, i alle fall ikke om du har tenkt å overklokke litt. Er egentlig ingen grunn til å velge Nvidia brikkesett om du ikke har planer om SLi i nærmeste fremtid.

 

P35 kortene egner seg meget bra til 8800GT og E8400. Sjekk at det er kommet støtte for prosessoren før du velger kort. Gigabyte har mange gode i forskjellige prisklasser.

 

Bare å plugge i kortet.

Lenke til kommentar

Du har da fått en rekke forslag. Ta en kikk!

 

E8400, Intel P35 hovedkort, 8800GT osv. Om du ønsker å legge litt mer penger i hovedkort kan du se på f.eks Gigabyte X38 kortene.

 

Det kombinasjoner passer fint sammen, men det er enkelte P35 hovedkort som ennå ikke har fått støtte for E8400 (Abit IP35)

 

E8400 1500 kr

Gigabyte P35 DS3 eller DS4 700-1200 kr

Fox 8800GT 512 MB 1675 kr Netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...