Gå til innhold

Bruk Wii som Media Center!

AvidGamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tro det eller ei thecrow, men mange synes ekstra muligheter med en spillkonsoll er en positiv ting.

Jeg har fremdeles min gamle moddede Xbox som fungerer genialt som mediesenter. Streamer videoer direkte fra pcen over nettverket, og tilogmed fra internett.

Lenke til kommentar

Joda, skjønner jo det. Jeg bare savner tiden da en spillkonsoll først og fremst satset på spill og ikke alt mulig annet skjit. Personlig synes jeg hele poenget med en spillkonsoll er å ha det så enkelt som mulig. Før kunne vi bare sette i platen og spille, men nå får vi en meny med en masse drit på i stedet. Det er nok ikke lenge til man satser først og fremst på alt det andre og har dårlige spill som en bonus. Det er jo allerede begynt med Xbox Live Marketplace og Wii's Virtual Console. :(

Lenke til kommentar

Jeg skjønner dere ikke helt.

Hvis dere kun er interresert i spill, så kjør platen inn og spill.

Ikke tenk mer over andre muligheter.

For oss andre som faktisk er interressert, så har vi gode mediacentre, nettmuligheter, chat, msn, TV osv....

Ingen som nekter dere å bruke PS3 som ren spillemaskin.

Og jeg tror faktisk prisen på PS3, Wii, Xbox360 ikke hadde vært særlig merkbart lavere om den ikke kunne hatt mediamuligheter.

Husk, mange av disse mulighetene har kommet til i ettertid, og prisene har ikke gått opp av den grunn.

Lenke til kommentar

Xbox Live er jo noe av det beste som har skjedd med konsoll gaming igjennom tidene. Mange av titlene som blir sluppet der er geniale kvalitets spill, og det blir en inngang til bransjen for mange indie utviklere. Nå som Microsoft har kunngjort Community Games satsingen sin kommer det bare til å bli mer av dette, og det bringer friskt blod inn i industrien. Det blir med på å forme fremtiden i spill, og garantert på en positiv måte.

Jeg vil heller ha alt dette i tillegg til en konsoll som spiller ting jeg putter i den for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Xbox Live det beste som er skjedd med konsoll gaming gjennom tidene? Øh.... hvis du sier det, så. :shock:

For meg er Xbox Live ren dritt. Hvorfor betale for å spille mot andre over nettet når man har gjort det i gratis i årevis på PC? Marketplace er heller ikke bedre. Her betaler man for drittspill man gikk lei av for femten, tyve år siden. Nedlastbart materiale for spill? Det har vi hatt på PC i mange år allerede, helt gratis. Laste ned filmer og musikk? Om vi ikke hadde trengt å betale for det hadde det vært interessant, men hvorfor betale for noe man får gratis og bedre andre steder? (tenker ikke på å laste ned ulovlig på PC, selvsagt, men streame over internett. Det kalles "TV").

Dessuten sier du det selv, selv om du ikke er klart over det. De satser på Community Games, så da blir det automatisk mindre satsing på andre ting som for eksempel vanlige spill. Mer dritt til fjortismassene som er villig til å betale hva det skal være for alt mulig møl fordi det er på xbox, og mindre til oss andre som vil ha bra spill.

Men det er nok dette som er feil med hele spillverden i dag. Det er altfor mange som er villig til å betale hva det skal være for enda en klone av deres favorittspill (eller oppfølger) til at noen skal gidde gjøre noe originalt. Resultatet er at minst 90% av spillene som gis ut i dag er rene kopier av andre spill, og så lenge massene er fornøyde blir det neppe noen mindre satsing på det. Vi som har vokst opp på sytti- og åttitallet har vært vant med originale og unike spill hele tiden og ser utviklingen over nærmere tredve år, men dere som bare har vært involvert i fem, ti år aner ikke hva jeg snakker om. Ta Resident Evil, om et av mine favoritteksempeler. Det er faktisk folk der ute som starter med å spille RE4 og ikke bare sier det er det beste i serien, men våger å påstå at alle de andre spillene er svært dårlige. Det er direkte latterlig og patetisk.

Men nok om det. Bare ha denne diskusjonen om dere vil. Jeg gidder ikke engang kommentere dette lengre. Spillverdenen går til helvete med ekspressfart takket være dere unger, så vi andre får bare henge med så lenge vi gidder. Kanskje jeg rett og slett er for gammel. Alt jeg krever er kvalitet over kvantitet, men jeg er nok i suverent mindretall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...