Gå til innhold

Hva kan man gjøre med 360 Media center?

Nani17

Anbefalte innlegg

Hvilket potensiale har man med Media Center til 360, og hva er det som gjør dette så genialt egentlig? Det eneste jeg har skjønt er at man kan streame media fra pc til 360, men det er ikke akkurat noe spesielt...

Endret av Nani17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste jeg har skjønt er at man kan streame media fra pc til 360, men det er ikke akkurat noe spesielt...

Men utrolig praktisk. Jeg har 360'en i stua og PC-en på et annet rom. Tidligere hadde jeg en egen PC i stua for å spille av musikk eller se film, nå bare streamer jeg alt via 360'en istedet.

I tillegg kan jo mediacenteret vise bilder fra mapper som ligger på PC-en eller hente ned mye forskjellig media fra nett. Alt som finnes av videoklipp på NRK sine nettsider f.eks. er også tilgjengelig gjennom mediacenter. Det er ikke få episoder av diverse komiprogram jeg har kost meg med (ting jeg har gått glipp av, eller vil se igjen) i sofaen og sett på TV'en fremfor å sitte foran PC'skjermen for å gjøre det samme.

Poenget med 360'en er jo at den fungerer som en extender til mediacenter; dvs. den gir tilgang til alt innen mediacenter uten å måtte ha PC-en fysisk på samme sted. Har du 360'en og hoved-PC-en din på samme rom har det jo selvfølgelig ikke så mye for seg hvis du alikevel har PC-en koblet opp mot TV'en i det samme rommet.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Som han over sa.

men det er ikke så flott som det høres ut som.

det står man kan se på mye rart i fra nrk og tv2 og sån. og det er jo helt supert.

MEN... TV2 funker ikke. får opp melding med "feil filformat". ble skikkelig skuffa da jeg strevde med å få media center til å funke i flere timer. for jeg skulle se på fotball kamp på litt større skjerm.

aldri blitt så skuffa i hele mitt liv.

nesten mere skuffa ble jeg da jeg hadde hørt at man kunne streeme filer i fra pc til xbox igjennom media center. samme melding med feil filformat.

da ble jeg så sint så jeg gikk på nrk og så på en episode av skrimmel skrammel :s

Lenke til kommentar
Som han over sa.

men det er ikke så flott som det høres ut som.

det står man kan se på mye rart i fra nrk og tv2 og sån. og det er jo helt supert.

MEN... TV2 funker ikke. får opp melding med "feil filformat". ble skikkelig skuffa da jeg strevde med å få media center til å funke i flere timer. for jeg skulle se på fotball kamp på litt større skjerm.

aldri blitt så skuffa i hele mitt liv.

nesten mere skuffa ble jeg da jeg hadde hørt at man kunne streeme filer i fra pc til xbox igjennom media center. samme melding med feil filformat.

da ble jeg så sint så jeg gikk på nrk og så på en episode av skrimmel skrammel :s

Flere timer? tar max 10 minutter å sette opp

men uansett.... Tv2 web tv fungerer ikke på vista media center, det skal vist fungere på XP media center

Lenke til kommentar

Har mediacenter installert på en bærbar pc. Den streamer greit til xboxen trådløst. (Tar litt tid). Har sett noen episoder av Lars Monsen som jeg gikk glipp av.

Bruker mest en NAS (qnap 109) som jeg har koblet til en trådløs router (N standard)når jeg skal streame musikk, bilder og video til xboxen. Da slipper jeg å ha en PC påslått. Fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...