Gå til innhold

nye minnebrikker feiler memtest - endre spenning?[LØST]

Louis

Anbefalte innlegg

Hei, har følgende spec og følgende problem:

Minnebrikker: OCZ Gold XTC 4Gig DDR2 PC6400 Kit

Hovedkort: Gigabyte P35-DS3P

Får diverse feil når jeg kjører memtest på minnebrikkene mine, og jeg mistenker at det kan være pga. feil spenning på de. Ifølge OCZ så skal de ha en spenning på 2.1V. Hovedkortet mitt gir ut en spenning på 1.8V i følge CPU-Z. Jeg går inn i BIOS hvor det står "DDR2 OverVoltage Control" og velger +0.30V. Ved ny boot viser cpu-z fortsatt 1.8V og minnebrikkene feiler fortsatt memtest.

Nå er jeg langt ifra en guru på hardware og BIOS etc. så spørsmålet er: har jeg gått inn i riktig sted i BIOS for å endre spenningen? (finner ingen andre valg som har med minne og voltage å gjøre...) Og når det gjelder CPU-z, leser jeg av spenningen på riktig sted? (Velger fanen SPD og deretter riktig Slot.) Eller er det andre og bedre metoder for å finne ut hva slags spenning minnet har?

Hele grunnen til at jeg mistenker at det er spenningen som er årsaken til at minnet feiler memtest er fordi jeg har nettopp fått helt nye minnebrikker etter at de forrige også feilet memtest uten at jeg da tenkte noe over grunnen til at de feilet.

Noen tips? Har jeg gjort det riktig/galt? Kan det være hovedkortet det er noe galt med? All hjelp settes stor pris på!

-Louis

Endret av Louis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

byggde en pc med gigabyte GA-MA69GM-S2H men bomet litt for kortet gir ikke mer enn 1,8v til minne går ikke å stille minne volt i bios på det kortet og minne jeg hadde skulle ha 2,1v så byttet til ett asus kort og fikk satt minne til 2,1 i bios etter bytte. ble det ikke feil på minne og pc ble stabil. har et p5w dh kort og har klokket cpu ,men måtte stille opp volten til nb chipen ganske mye for å ikke få feil på minne . håper dette hjelper litt lykke til.

Lenke til kommentar
Ville prøvd å oppdatere bios samt forsikret meg om at brikkene sitter skikkelig og i rette slotter.

Om det ikke hjelper kjør memtest på en og en brikke.

Oppdater bios var løsningen! Ganske utrolig spør du meg siden det er under 6 uker siden sist jeg oppdaterte. Mange takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...