Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Når bør man leie hybel i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å flytte litt nærmere byen, men er usikker på når jeg bør si opp leiekontrakten og flytte inn på nytt sted. Rett etter semesterstart presses jo prisene opp som faen. Hva tenker dere? Og hvor mye vil man måtte ut med for et kollektiv for tre personer inkl strøm og alt?

 

Når du skal si opp kommer helt an på hvor lang oppsigelsestid, men om det ikke skader deg eller ferien i år så ville jeg vært ute i juni. Jeg tror at for et kollektiv inkludert strøm og alt så er det ikke unaturlig med ihvertfall 10k i måneden. Og det blir bare dyrere og.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å flytte litt nærmere byen, men er usikker på når jeg bør si opp leiekontrakten og flytte inn på nytt sted. Rett etter semesterstart presses jo prisene opp som faen. Hva tenker dere? Og hvor mye vil man måtte ut med for et kollektiv for tre personer inkl strøm og alt?

 

Når du skal si opp kommer helt an på hvor lang oppsigelsestid, men om det ikke skader deg eller ferien i år så ville jeg vært ute i juni. Jeg tror at for et kollektiv inkludert strøm og alt så er det ikke unaturlig med ihvertfall 10k i måneden. Og det blir bare dyrere og.

 

Ute i juni, du mener flytte inn i nytt sted i juni? Hva med til høsten? Begynner det å bli bedre marked i oktober?

Lenke til kommentar
Rett etter semesterstart presses jo prisene opp som faen.

 

Nå ja. Så markedsstyrt er det nok ikke.

 

Min erfaring etter å ha bodd et uttall forskjellige plasser i Trondheim oppgjennom årene er at prisene holder seg på samme nivå året rundt, og at det er litt billigere utenfor bomringen (ikke at vi har noen bomring lengre) enn hva det er innenfor. Det eneste som varierer er tilgangen. Mange ledige hybler og leiligheter i mai, juni, og få ledige hybler og leiligheter i august, september. Resten av året er tilgangen, vel, så midt på treet.

 

Jeg hadde visning en gang hvor det kom ca. 25stk. Det var på høsten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...