Gamer77 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei, Vista32 nekter å inst på WD raptorX. Noen forslag? Leste noe med at disken kun var klargjort for XP? Kommer til partisjonvalg men ikke lenger. Vista vil ikke tildele disk bokstav.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Disken fungerer problemfritt i Vista, den gjør i alle fall det for meg. Har du prøvd å slette partisjonen som er opprettet på disken og formaterer den på nytt? Du kan gjøre dette ved å velge "avanserte partisjonsalternativer" (eller noe slikt) når du skal velge disk når du installerer Vista. Lenke til kommentar
Gamer77 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Disken fungerer problemfritt i Vista, den gjør i alle fall det for meg. Har du prøvd å slette partisjonen som er opprettet på disken og formaterer den på nytt? Du kan gjøre dette ved å velge "avanserte partisjonsalternativer" (eller noe slikt) når du skal velge disk når du installerer Vista. Ja, prøvde å slette partisjonen som lå der. Det var en på 14,x gb og en på 125,x gb. Dette virket ikke og det kom ikke frem noen disk i det hele takk, gikk ikke å lage ny heller med alternativene i avansert menyen. Vista begynte heller å spørre om driver CD til controller. Ok? setter inn hk cd og finner de, installerer, men fortsatt ingen ting. Har skrevet mail til WD. Det er mulig jeg har rotet med bios , men det er på default nå. Hva bør prioritert boot rekkefølge stå på? 1.HD 2.DVD ? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jøss, virker nesten som om hovedkortet ditt ikke har native støtte for s-ata. Hva slags hovedkort har du? Du bør forøvrig sette DVD til å være 1. i boot rekkefølgen, hvis du ikke har det slik er det ikke sikkert du får bootet fra installasjons DVD-en. Lenke til kommentar
Gamer77 Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Jøss, virker nesten som om hovedkortet ditt ikke har native støtte for s-ata. Hva slags hovedkort har du? Du bør forøvrig sette DVD til å være 1. i boot rekkefølgen, hvis du ikke har det slik er det ikke sikkert du får bootet fra installasjons DVD-en. Har et ASUS M3A32-MVP Deluxe/WiFi Socket AM2+ ,hovedkort. Det er ganske nytt så det bør vel ikke være noe der? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Ut ifra hva jeg forstår av de kryptiske spesifikasjonene til Asus så er det en SATA-RAID-kontroller på hovedkortet ditt. For at installasjonsprogrammet til Vista skal finne SATA-diskene dine må du legge til RAID-driver for kontrolleren disken er tilkoblet. I XP sto det noe lignende "Press F8 to install third-party RAID-driver" når installasjonsprogrammet startet opp hvor man kunne legge til en midlertidig RAID-kontroller-driver slik at man kunne installere på disker "bak" RAID-kontrollere eller flere disker satt opp i et RAID-array. Om du går hit finner du SATA-RAID-drivere. Jeg tror du kan bruke disse i installasjonsprogrammet til Vista for å finne diskene dine. Endret 23. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå