Dahl Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 HPs kommende ultraportabel blir i samme klasse som Asus Eee størrelsesmessig, men neppe prismessig. Les mer Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Smålekkert! Alltid praktisk med en liten laptop, men jeg er redd det blir en stiv pris ja. Lenke til kommentar
Odin Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 hmm, linux blir bare mer og mer populært og brukt. Bra! Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 En akutt må ha følelse kom over meg. Fantastisk å se trenden med linux på meget attraktive bærbare, kanskje markedet endelig åpner seg. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Er det lett å konfigurere opp noe batteri-sparings programmvare til linux?Er det vanlig at slik er forhåndsinstallert? Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ser veldig fin ut, men jeg er veldig fornøyd med min EEE og vil nok ikke bytte ut den med det første. Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Er det lett å konfigurere opp noe batteri-sparings programmvare til linux?Er det vanlig at slik er forhåndsinstallert? Ja. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Glimredne! Denne ser ut til å være nesten alt det jeg savnet ved eee. Jeg er glad jeg ikke kastet meg på den bølgen, som for mange likevel koster mange tusen grunnet mange oppgraderinger/endringer for å få den sånn som de vil. Oppløsningen på 1366x768 høres noe drøy ut for en så liten skjerm så jeg får bare håpe det er gode muligheter for skalering av tekst, grafikk og andre elementer til behagelig størrelse. Fra bildene kan man også se: 1 USB-mini, 2 USB, VGA, mic, line-out, IR-port, to knapper som ser ut til å slå av/på WiFi og vifte. Det er nesten utrolig at de har fått plass til et tastatur for voksne fingre, samt gigabit LAN i maskina. Herlig frihetsfølelse å se at man slipper Microsoft-skatten om man vil. Noe jeg selvsagt vil. Kan man velge Linux-tast i stedet for windows-tast på tastaturet også? Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Kan man velge Linux-tast i stedet for windows-tast på tastaturet også? Vi må vel vente ti år til før det skjer Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har lyst på en liten og billig laptop selv, så positivt at det kommer flere Eneste er at skjermoppløsningen ødelegger litt, for jeg syns ikke 1366 x 766 er så praktisk. Jeg trenger flere pixler i høyden for å jobbe effektivt Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Håper jaggu meg at prisen ikke blir alt for stiv på varianten med pingvin under panseret Endret 20. februar 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Langbein: Sett den på høykant Men seriøst, den er i hvert fall milevis foran eee sine 480 pixler i høyden. hobgoblin: Det kan du regne med. Jeg vil tippe en plass rundt 500 kr billigere. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) hmm, vet ikke hvor mye det hjelper på da simen1, siden denne her lukter nærmere 5000 den 2000... Endret 20. februar 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Skal man ha en EEE med webcam, 16GB lagringsplass, litt mer ram, en Windows-lisens osv så baller det fort på seg. Alt i alt tror jeg nok at Compaq 2133 blir dyrere, men jeg tror på en mindre prisforskjell enn deg. Kanskje 3500 kr (EEE inkludert en del oppgraderinger) vs 5000 kr (Linux-utgaven). Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Uten styrepinne? Crap. Ellers veldig spennende. Var borti en pitteliten Fujitsu Siemens-maskin på jobb i dag. Usikker hva den heter, men det er vel den peneste FSC-maskinen jeg har lagt mine lanker på, og det tente den lille ultraportabel-djevelen i meg. X31 er snerten, men ikke så snerten. Dessuten begynner den å bli rimelig utdatert maskinvaremessig. Endret 20. februar 2008 av OML Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Skal man ha en EEE med webcam, 16GB lagringsplass, litt mer ram, en Windows-lisens osv så baller det fort på seg. Alt i alt tror jeg nok at Compaq 2133 blir dyrere, men jeg tror på en mindre prisforskjell enn deg. Kanskje 3500 kr (EEE inkludert en del oppgraderinger) vs 5000 kr (Linux-utgaven). strengt tatt har vel eeepc innebygget webcam ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 strengt tatt har vel eeepc innebygget webcam ? Ikke de to billigste versjonene, surf-versjonene med 2 og 4 GB lagringsplass. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hadde vel vært spennende, men det er jo tross alt en HP. Og det er en god nok grunn til at jeg ikke vurderer den Klarer meg ganske fint med min D430. Derimot gleder jeg meg til E-serien til Dell kommer. Da må jeg kanskje bytte... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Pris og tilgjengelighet er heller ikke kjent, men vi forventer priser i en ganske annen klasse enn for Eee-familien. Prisen ser faktisk ikke ut til å bli så gal. Denne siden melder om at prisen starter på ca 500 dollar. Den samme siden melder om at leveringsdatoen stadig utsettes og at den nå er 20. april, hvilket jeg ser på som "rett rundt hjørnet". Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hmm, er litt kritisk til VIA-brikkesett, men jeg likte oppløsningen. Ja, jeg er klar over at mange av dere nesten ikke ser, men kan ikke jeg få lov til å bruke synet mitt, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå