henrik_er Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Heisan, lurte på om dere kunne hjelpe meg å bekrefte noe. Ønsker å gå til innkjøp av vannkjøling men det viser seg at jeg mangler en liten cm på å plass til en dobbel radiator. Problemstillingen min blir som følger: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...amp;mcat=14s384 Dette settet har jeg derfor stukket meg ut, men problemet er at jeg har 2x8800GTS som jeg også ønsker å kjøle vha. vannkjølingen. Spørsmålet blir da; klarer dette settet å holde unna den varmen som E6600 og 2x8800GTS produserer hvis det hele kun skal kjøres på stock? Går i hovedsak til innkjøp av vannkjøling for å bli kvitt støyen, nødvendigvis ikke for å åpne for klokking av komponentene. På forhånd takk for all hjelp. Mvh. Henrik Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Nei. Det blir nok for dårlig det der. Selv har jeg 3x120 mist radiator. Og jeg synes at ting blir for varmt når jeg kjøler en e6550 og et 8800gt. Da ligger de på rundt 40 grader. Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Nei.Det blir nok for dårlig det der. Selv har jeg 3x120 mist radiator. Og jeg synes at ting blir for varmt når jeg kjøler en e6550 og et 8800gt. Da ligger de på rundt 40 grader. trasig, da må jeg altså ha nytt kabinett også... :/ Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 40 Grader for varmt? Du kan begynne å skjelve litt når de kommer opp på 60 grader (og det gjelder CPU). Men en singel radiator er nok for snaut. En trippelradiator vil nok holde til en dugelig CPU og dobbel 8800GTS. Jeg har for dårlig plass jeg også, og har montert min trippelradiator utenfor kabinettet med spesielle braketter, som ser ganske bra ut. Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 40 Grader for varmt? Du kan begynne å skjelve litt når de kommer opp på 60 grader (og det gjelder CPU). Men en singel radiator er nok for snaut. En trippelradiator vil nok holde til en dugelig CPU og dobbel 8800GTS. Jeg har for dårlig plass jeg også, og har montert min trippelradiator utenfor kabinettet med spesielle braketter, som ser ganske bra ut. Du kunne ikke vært så grei å knipse noen bilder av disse og legge de ut her, evt. sende de på mail til meg? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Er helt klar over at min cpu fint klarer 90grader. Men for meg så skal alt så langt ned man bare kan. Og litt til på vann. Uten at jeg må bynne med tec/kompressor kjøling. Nei, altså. Jeg er kanskje litt ekstrem. Men en ting er sikkert en 120rad klarer ikke 3 komponenter. Grovt bruker man å regne 1x120 pr kraftige varmeyter. Det vil si i ditt tilfelle at du må ha 3x120rad. Du trenger jo ikke ha de i ei hel. Du kan dele dem opp i flere. Hvis du får plass da. Trenger du litt tips. Kan du ta å se gjennom de 289 sidene til denne tråden. *tips start på rundt side 180. Da begynner du å få systemer som er likt de man lager å får kjøpt deler til i dag Noen eksempler Endret 22. februar 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Har lekt litt med tanken på å gjerne plassere en dobbel radiator oppå kabinettet, men vet ikke helt hvor lett det skulle være. Legger ved et bilde her: som du ser er det skralt med plass, og eneste muligheten jeg ser er å plassere radiatoren på toppen av kabinettet, og ha vanntanken plassert under harddisken.... Hvis det da ikke selges brackets for 3x120 radiatorer noen plass... Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 40 Grader for varmt? Du kan begynne å skjelve litt når de kommer opp på 60 grader (og det gjelder CPU). Men en singel radiator er nok for snaut. En trippelradiator vil nok holde til en dugelig CPU og dobbel 8800GTS. Jeg har for dårlig plass jeg også, og har montert min trippelradiator utenfor kabinettet med spesielle braketter, som ser ganske bra ut. Du kunne ikke lagt ut et bilde av denne bracketløsningen din her? Hadde satt svært stor pris på det! Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s265 Den eller denne du er ute etter? http://www.sidewindercomputers.com/mciraho.html Endret 22. februar 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s265Den eller denne du er ute etter? http://www.sidewindercomputers.com/mciraho.html Noe i duren av den som er øverst der ja. Må si jeg likte løsningen der radiatoren var montert bakpå, på de bildene som du edita inn. Lurer på om jeg skal gå for en løsning der jeg har en dobbel eller trippel radiator oppå kabinettet mitt, da gjerne med noen lange bolter.... 10-15cm? Med noe som kan stoppe i mellom slik at radiatoren ikke faller ned, det være seg en mutter eller en slags rund "stoppedings" i plas... det ser jo trossalt ikke så aller verst ut Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s265Den eller denne du er ute etter? http://www.sidewindercomputers.com/mciraho.html Noe i duren av den som er øverst der ja. Må si jeg likte løsningen der radiatoren var montert bakpå, på de bildene som du edita inn. Lurer på om jeg skal gå for en løsning der jeg har en dobbel eller trippel radiator oppå kabinettet mitt, da gjerne med noen lange bolter.... 10-15cm? Med noe som kan stoppe i mellom slik at radiatoren ikke faller ned, det være seg en mutter eller en slags rund "stoppedings" i plas... det ser jo trossalt ikke så aller verst ut Så at jeg først hadde linket til helt feil bilde.. Da kan jo noe slikt være å gå for? http://vcore.dk/shop/holdere-beslag-70c1.html ? Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Se der ja, den øverste på den linken fra vcore.dk er det jeg hadde forestilt meg! Det store spørsmålet nå er, må jeg gå for trippel eller kan jeg klare meg med en dobbel radiator...går ut i fra at settet blir mye dyrere om jeg kjører trippel radiator da jeg må bestille delene seperat. Forøvrig stiller jeg meg også spørsmålet om det er mulighet for å kjøle det passivt om en har trippel radiator plassert på toppen av kabinettet...? Setter forøvrig stor pris på den hjelpen jeg har fått så langt! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 http://vcore.dk/shop/alphacool-nexxxos-black-812p.html Det er denne jeg har. Er veldig fornøyd med den. Du kan nok ikke kjøre alt passivt med radiatoren på toppen, men jeg kjører med stillegående vifter på toppen på lav spenning. De holder i massevis til min Q6600 Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Har kommet frem til at jeg ønsker å kjøpe følgende sett: 2x av disse Vannblokk Dette settet her. Hadde vært greit om noen kunne hjelpe meg å liste opp de andre delene jeg eventuelt måtte trenge for at alt dette skal matche... tenker da på slangedimensjonen til settet sett opp mot dimensjonen på vga blokkene osv. Er ikke heeelt stø på akkurat dette her, det skal jeg ærlig inrømme! Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Har puslet litt med dette her nå! Det eneste jeg i grunnen lurer på er om slangene passer på gpu blokkene, eller om jeg er nødt til å kjøpe noen slags form for overgang, i såfall hadde det vært flott om noen kunne linket meg en slik fra petrastechshop.com. Tubing Vil helst slippe å måtte bestille flere ganger. Ser for meg at jeg skal ha alt i serie. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ville ikke kjøpt det settet. Det yter for dårlig. Dårlig CPU kjøler. Og 2x120rad. Blir for liten for CPU+SLI. Mitt forslag: CPU: EK Supreme Universal CPU Waterblock - 1/2" GPU blokk: Swiftech Stealth Rev.2 Full Cover Pumpe: Laing D5 Rad 1 (med barbs): HW Labs Black Ice Pro II Rad 2 (med barbs): HW Labs Black Ice Pro Tank: Swiftech MCRES-MICRO Hi-Flo Reservoir Goop: Ceramique - 22 gram tube Vifter x2: 120mm Scythe SY1225SL12M "Slip Stream" Case Fan (68.54 CFM, 24 dBA) Slange 30cm x20: 7/16" ID (5/8" OD) Masterkleer General Slange klemmer x12: Stainless Steel Worm-Drive Hose Clamp Total: $447.78 Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) sånn? Ikke noe problem å bytte ut Radiatorene med én enkel 3x120 rad? *edit* Lagt til barbs på radiator Endret 27. februar 2008 av RaZoE Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jo. Hvis du har plass til det så vil det være bedre. Du vil jo også spare en 20dollar på det:) Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Jo. Hvis du har plass til det så vil det være bedre. Du vil jo også spare en 20dollar på det:) Jepp, eneste sure er at web butikken deres ikke støtter land utafor US, så en må sende mail Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det vil jeg anbefale å gjøre uansett. Slik at ting skjer riktig for seg;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå