Lofferen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg tenkte jeg skulle bytte over min hd med windows innstallert til en annen pc. Vil da windows starte som normalt eller har det noe å si f.eks et det er forsjellig chipsett på de? Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Noen ganger virker det andre ganger ikke. Ikke farlig teste heller. Chipset er en ting, men det er seff andre ting også som spiller inn. Kommer ikke på i farta.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 dette vil jeg definitivt ikke anbefale, kan bli mye krøll, det kan godt hende du klarer å boote windows, men selv syns jeg det høres ut som oppskriften på trøbbel, ta deg 2,5 time, og formatter og reinstaller. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det fungerer i blandt, pga. windows til stor grad klarer å finne frem nye drivere for de delene av maskinene osm har forandret seg, men det er absolutt IKKE å annbefale. Det kan dog gå dersom det er kun hovedkortet du bytter ut, og hovedkortet bruker samme chipset som ditt gamle hovedkort. -Stigma Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Så lenge harddisk kontrolleren på den nye maskinen fungerer som "Standard IDE kontroller" så pleier det å gå bra. Og på de fleste nye hovedkort kan man sette SATA i native (IDE) mode. Andre drivere kan lage krøll slik at man allikevel ikke kommer inn i Windows. Jeg har laget et boot-image på en nforce3 maskin, og har kun lagt inn drivere for Realtek nettverkskort. Har brukt mer enn 2.5 time på denne installasjonen for å si det slik.. Jeg vil heller si 10timer eller noe slikt Den har alt jeg trenger, bruker Image for Windows til å lage en boot-DVD, hittil har denne image virket på alle unntatt en PC (gammel laptop) Så oppdaterer jeg innstallasjon min på den gamle nforce3 PC inn i mellom. Man kan også bruke sysprep verktøy for å gjøre et image rent for drivere og klar for innlegging av serienr osv. Jeg kjører WinXP Corp for enkelthets skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå