Gå til innhold

Panasonic DMP-BD50

Anbefalte innlegg

Den første BD Profile 2.0-Blu-ray spilleren er her! :thumbup:

CES: Panasonic Intros First BD-Live Blu-ray Player

Panasonic has unveiled plans to release the very first BD-Live Blu-ray player, the DMP-BD50.

The new player will include all of the features of the company's recently-released DMP-BD30K (read our review), plus internal TrueHD/DTS-HD Master Audio decoding and analog outputs allowing for full 7.1 channel surround sound when connected with a 7.1 channel amplifier and speakers.

The player's BD-Live functionality will enable users to connect the DMP-BD50 to the internet to download such data as images and subtitles, and to join in multi-player interactive games that are linked to bonus movie content contained on Blu-ray discs.

"Panasonic was the first to bring a Blu-ray player with Bonus View (Final Standard Profile 1.1) to market and now with the DMP-BD50 we are again leading the industry with the inclusion of BD-Live," said Gene Kelsey, Panasonic Vice President Entertainment Group. "The beauty of the Blu-ray player is that we can now see movies the way the film maker intended, in glorious HD video and audio. The consumer can now combine the new generation DMP-BD50 with a VIERA flat screen televison to create a true living in high definition experience."

No word yet on pricing or a release date for the player. Stay tuned...

Kort sagt, dette er den første Blu-ray spilleren som har alt man noensinne kommer til å trenge og ikke trenge. :)

Etter at det ble klart at HD DVD er ute så begynte jeg å titte meg rundt etter en dyrere Blu-Ray spiller som kunne "alt". Så møtte jeg BD50, og BANG! Jeg var forelsket!

Min kunnskap om dette stopper nå sånn ca der hvor den quoten stoppet og trenger derfor svar på noen ting.

1: Etter alt dette vissvasset jeg leser om lyden på denne spilleren lurer jeg på noe.

Kan jeg få den "beste" lyden ut av BD50 via HDMI til en Yamaha RXV1800 reciever? Eller må jeg bruke analoge kabler?

2: Når kan vi forvente omfattende tester av denne spilleren?

Hakkete bilde i noen som helst form er nemlig 100% uakseptabelt, derfor jeg har ventet så lenge med både HD DVD og Blu-Ray.

3: Hva er realisstisk og forvente seg ang pris?

Jeg kan strekke meg til 6-7000, men ikke mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å kjøpe denne jeg, når den måtte dukke opp. Da forsvinner PS3'n.

Den støtter full bitstream HD lyd, og v1800 skal kunne dekode disse signalene fint.

Er nok (dessverre) TV'n din som skaper hakking og ikke spilleren. Prisen på denne vil bli omkring prisen på bd30 som selges i USA $ x10 for prisen i Norge. Havner på omkring 5.000,- vil jeg tro.

Sjekk avforum for mer info omkring denne og andre blu-ray spillere

Edit: http://www.release.no/artikkel.asp?ID=5063

Endret av Torro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...