Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min har blitt voldtatt

Gjest weiss

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Min nåværende kjæreste ble voldtatt for nærmere 2 år siden, før jeg ble sammen med henne. For min del har problemet vært at hun har holdt alt inne, og aldri egentlig ville snakke om det, det blir på en måte bare avblåst som en filleting, selv om jeg vet det er seriøst som F.

Angående anmeldelse må det selvfølgelig være opp til henne. Jeg har tatt opp saken med min kjæreste, men siden det er så lenge siden vil hun ikke gjøre noe med det. Da voldtekten skjedde var hun sammen med en annen, som på en eller annen syk måte mente hun ikke burde anmelde det, siden han kom til å slippe unna likevel. Sjelden har jeg vært så forbanna på en fyr som da.

2 måneder er ikke så mye, men om bevisene er små, så koster det kanskje mer i frustrasjon og psykisk smerte enn det er verdt. Jeg er likevel overbevist om at alle som opplever sånt MÅ anmelde, uansett om de blir trodd eller ikke. Da har man i alle fall gjort det man kan for at sånne svin skal få straffen sin.

Når det gjelder å hjelpe fruen din er det mange gode anbefalinger ovenfor, både voldtektssenter og psykolog. Det aller viktigste er at man får pratet om det, det er den eneste måten man kan leve med noe sånt uten at det slår tilbake på en senere i livet. Man kan også vurdere å bruke noe mot depresjon, og da mener jeg ikke nødvendigvis legemiddel. Det finnes mange naturmedisiner man uten problemer kan bruke som kan få hverdagen til å gå litt bedre, for ikke å snakke om nattesøvnen.

Som tidligere nevnt kommer psyken til offeret inn i bildet. Det vil koste mere enn det smaker for henne å anmelde noen 2 år etter voldtekten fant sted da mye/alt av bevis er borte, kanskje bildene av det man husker ikke er 100% klare slik som de var i flere mnd etter det skjedde. Nei, jeg er enig med det som har blitt nevnt i denne eller en annen tråd. Man MÅ anmelde saken snarest mulig, la det gå minst mulig tid og ikke la bevis forsvinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om det hadde blitt en sak, ville voldtektsforbryteren sluppet ut mye tidligere enn han skulle, og i det hele tatt fått en latterlig dom.

Jeg ser ikke bort i fra at hvis min kjæreste ble voldtatt og jeg fant ut hvem som gjorde det, ville jeg gjort livet hans surt. Veldig surt. Om ikke gått til fysisk angrep, så kunne jo psykisk terror vært gøy. Kanskje fått han til å få psykiske problemer.

Lenke til kommentar

Sier du derfor at hun ikke bør anmelde det? Det er den riktige veien å gå.

Men jeg ville også som du sier, gjort livet hans svært surt. Jeg ville nok heller gått til fysisk angrep..

Håper det ordner seg for trådstarter og damen :)

Lenke til kommentar
Fy faen ass, jeg hater voldtektsmenn, de burde steriliseres.

Hva hjelper det? Eneste sterilisering gjør er at de ikke kan få barn (selv om det kan være ille nok). Kastrering av serievoldtektsmenn derimot mener jeg er løsningen!

Endret av francisco
Lenke til kommentar

Hva hjelper det? Eneste sterilisering gjør er at de ikke kan få barn (selv om det kan være ille nok). Kastrering for serievoldtektsmenn mener jeg er løsningen!

Hva hjelper det? Eneste sterilisering gjør er at de ikke kan få barn (selv om det kan være ille nok). Kastrering for serievoldtektsmenn derimot mener jeg er løsningen!

Det var det jeg mente, tenkte feil.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg er rene gandhi når det gjelder vold. Men voldtektsmenn fortjener skikkelig juling.

1) Ring et par sinte kompiser (gjerne de som pleier å lage bråk i drosjekøer).

2) Bank hardt og sint på døra til gjerningsmannen og dra han ut til et lager der du derretter misbruker han med diverse snekker-verktøy du putter i rumpa hans.

3) Ta han gjerne også med til en tatoveringssjappe og tatover "voldtektsmann voldtatt" i stor svart skrift på ryggen hans.

-Skuls

Lenke til kommentar
Jeg er rene gandhi når det gjelder vold. Men voldtektsmenn fortjener skikkelig juling.

2) Bank hardt og sint på døra til gjerningsmannen og dra han ut til et lager der du derretter misbruker han med diverse snekker-verktøy du putter i rumpa hans.

3) Ta han gjerne også med til en tatoveringssjappe og tatover "voldtektsmann voldtatt" i stor svart skrift på ryggen hans.

-Skuls

Nr 2 er bare idiotisk da det går ut over deg selv, og du kan faktisk bli straffet for gjengvoldtekt eller misbruk. Kjør heller et kne 2-300 ganger hardt opp i skrittet!

3-ern var konge!!!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

-Skuls

Nr 2 er bare idiotisk da det går ut over deg selv, og du kan faktisk bli straffet for gjengvoldtekt eller misbruk. Kjør heller et kne 2-300 ganger hardt opp i skrittet!

3-ern var konge!!!

Nja som sagt tidligere er jo ikke straffe rammen så ufattelig stor her i Norge og siden vi ikke har Gil Grissom og co. her så blir det vel ratt vanskelig å skaffe bevis (etter hva jeg har hørt så er det sånn det er for de fleste som blir voldtatt) og 8 av 10 voldtektssaker blir henlagt så. Do the math. Mener 2'ern bør funke fint.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...