Gjest Guest_Sundt_* Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei I går skulle jeg legge meg ned for å sove, men det var noe som ikke stemte i leggene. Jeg følte at jeg måtte røre på de. Når jeg rørte på de ble det borte, men litt etter kom det igjen. Leste litt om dette på internett og fant ut at dette kaltes Restless legs. http://www.nrlf.no/ So, noen fler som sliter med det? Mvh Andreas Lenke til kommentar
V_B Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Er dette noe du har slete med over lengere tid eller var det bare engangs tilfelle ? Det kan jo bare hende du var litt ilsk i beina etter en litt inaktive dag ? Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jepp. Jeg mener å huske at det ble bedre da jeg sluttet å røyke i et halvt år dog. Mistenker at dårlig blodsirkulasjon er litt av problemet mitt. Røyker du? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Tilskudd av magnesium hjelper ofte på restless legs Lenke til kommentar
Sundt Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Er dette noe du har slete med over lengere tid eller var det bare engangs tilfelle ? Det kan jo bare hende du var litt ilsk i beina etter en litt inaktive dag ? Var egentlig ikke meningen å gjesteposte, men glemte å logge inn. Har kunn skjedd meg 2-3 ganger men det er ganske irriterende når det først skjer. Røyker ikke. Det skjedde en dag der jeg ikke hadde trent, kan det ha vært derfor? Pleier å trene hver dag men denne dagen var det ingen trening. Mvh Andreas Endret 21. februar 2008 av Sundt Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Ja, det kan hende at du rett og slett har hatt for lite aktivitet den dagen. Kan huske da jeg var veldig aktiv innen håndballen og hadde hatt en rolig dag, da kunne jeg gjerne være veldig ilsk i beina og hadde problemer med å sove fordi jeg fikk på en måte en "trang" til å bevege dem. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det siste jeg fikk med meg er at restless leg syndrom er en Big bullshit. De fleste legene anerkjenner ikke dette som et medisinskproblem. Derimot, har denne syndrom en rot i medisinselskapene. Søk restless leg syndrom+pharmaceutical company. Spesielt GlaxoSmithKlein med sine utsolgte Dopamin inhibitors. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det siste jeg fikk med meg er at restless leg syndrom er en Big bullshit. De fleste legene anerkjenner ikke dette som et medisinskproblem. Derimot, har denne syndrom en rot i medisinselskapene. Søk restless leg syndrom+pharmaceutical company. Spesielt GlaxoSmithKlein med sine utsolgte Dopamin inhibitors. Restless legs er bullshit? Betyr det liksom at det ikke finnes eller mener du at medisinen som skal hjelpe ikke fungerer? Jeg VET at dette syndromet eksisterer siden jeg sliter med det selv fra tid til annen! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 http://freakonomics.blogs.nytimes.com/2007...-legs-syndrome/ Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 jeg har det sånn ganske ofte. ikke bare når jeg skal legge meg. Broren min er sånn og. Faktisk så sa mormor at oldefar var sånn og. Merkelige saker. Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg slet en del med dette for noen år siden. For meg ga det seg ofte hvis jeg sto barbeint på et iskaldt flisgulv eller noe annet veldig kaldt noen få minutter. Men det måtte være såpass kaldt at det nesten var vondt, så å stå litt ute i snøen fungerte bra om vinteren Lenke til kommentar
Gjest Guest_moah_* Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Sleit med det før jeg også. Er skikkelig iriterende! men har gått over nåda..rare greier Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 http://freakonomics.blogs.nytimes.com/2007...-legs-syndrome/ Wow! Så da har jeg vært plaget med noe fra barndommen av som bare er kødd. Glimrende! Skal gi beskjed til føttene mine, så slutter de sikkert å være urolige! Supert! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 http://freakonomics.blogs.nytimes.com/2007...-legs-syndrome/ Wow! Så da har jeg vært plaget med noe fra barndommen av som bare er kødd. Glimrende! Skal gi beskjed til føttene mine, så slutter de sikkert å være urolige! Supert! Jeg tro du bør være glad for at du ikke er syk på noe som helst måte. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 http://freakonomics.blogs.nytimes.com/2007...-legs-syndrome/ Wow! Så da har jeg vært plaget med noe fra barndommen av som bare er kødd. Glimrende! Skal gi beskjed til føttene mine, så slutter de sikkert å være urolige! Supert! Jeg tro du bør være glad for at du ikke er syk på noe som helst måte. Ser poenget ditt, men jeg har aldri lest eller hørt at Restless legs er en sykdom eller noe farlig. Jeg har stort sett lest at man ikke vet årsaken, men at enkelte ting kan hjelpe som f.eks å strekke på bena osv. For noen hjelper beroligende medisiner også. Jeg får det hvis jeg er veldig trøtt og ligger i et varmt rom. Det går derimot over med en gang jeg legger meg i senga på et utluftet/kjølig soverom. Det kan også hjelpe å slå/dunke i muskelen som er urolig. Helt sprøtt, men sant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå