Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Restless legs, noen fler som sliter med det?

Gjest Guest_Sundt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Sundt_*

Hei

I går skulle jeg legge meg ned for å sove, men det var noe som ikke stemte i leggene. Jeg følte at jeg måtte røre på de. Når jeg rørte på de ble det borte, men litt etter kom det igjen. Leste litt om dette på internett og fant ut at dette kaltes Restless legs. http://www.nrlf.no/

So, noen fler som sliter med det?

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette noe du har slete med over lengere tid eller var det bare engangs tilfelle ? Det kan jo bare hende du var litt ilsk i beina etter en litt inaktive dag ?

Var egentlig ikke meningen å gjesteposte, men glemte å logge inn.

Har kunn skjedd meg 2-3 ganger men det er ganske irriterende når det først skjer.

Røyker ikke.

Det skjedde en dag der jeg ikke hadde trent, kan det ha vært derfor? Pleier å trene hver dag men denne dagen var det ingen trening.

Mvh Andreas

Endret av Sundt
Lenke til kommentar

Ja, det kan hende at du rett og slett har hatt for lite aktivitet den dagen. Kan huske da jeg var veldig aktiv innen håndballen og hadde hatt en rolig dag, da kunne jeg gjerne være veldig ilsk i beina og hadde problemer med å sove fordi jeg fikk på en måte en "trang" til å bevege dem.

Lenke til kommentar

Det siste jeg fikk med meg er at restless leg syndrom er en Big bullshit.

De fleste legene anerkjenner ikke dette som et medisinskproblem.

Derimot, har denne syndrom en rot i medisinselskapene.

Søk restless leg syndrom+pharmaceutical company.

Spesielt GlaxoSmithKlein med sine utsolgte Dopamin inhibitors. :angry:

Lenke til kommentar
Det siste jeg fikk med meg er at restless leg syndrom er en Big bullshit.

De fleste legene anerkjenner ikke dette som et medisinskproblem.

Derimot, har denne syndrom en rot i medisinselskapene.

Søk restless leg syndrom+pharmaceutical company.

Spesielt GlaxoSmithKlein med sine utsolgte Dopamin inhibitors. :angry:

Restless legs er bullshit? Betyr det liksom at det ikke finnes eller mener du at medisinen som skal hjelpe ikke fungerer?

Jeg VET at dette syndromet eksisterer siden jeg sliter med det selv fra tid til annen!

Lenke til kommentar

Jeg slet en del med dette for noen år siden. For meg ga det seg ofte hvis jeg sto barbeint på et iskaldt flisgulv eller noe annet veldig kaldt noen få minutter. Men det måtte være såpass kaldt at det nesten var vondt, så å stå litt ute i snøen fungerte bra om vinteren :p

Lenke til kommentar

Wow! Så da har jeg vært plaget med noe fra barndommen av som bare er kødd. Glimrende! Skal gi beskjed til føttene mine, så slutter de sikkert å være urolige! Supert! ;)

Jeg tro du bør være glad for at du ikke er syk på noe som helst måte. :)

Ser poenget ditt, men jeg har aldri lest eller hørt at Restless legs er en sykdom eller noe farlig. Jeg har stort sett lest at man ikke vet årsaken, men at enkelte ting kan hjelpe som f.eks å strekke på bena osv. For noen hjelper beroligende medisiner også. Jeg får det hvis jeg er veldig trøtt og ligger i et varmt rom. Det går derimot over med en gang jeg legger meg i senga på et utluftet/kjølig soverom. Det kan også hjelpe å slå/dunke i muskelen som er urolig. Helt sprøtt, men sant... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...