Navido Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg trenger litt hjelp nå. Har koblet et stereoanlegg til soundblaster live 5.1 lydkortet mitt og bruker det som pc høytalere. Og nå vil jeg ta opp musikk fra en kassett som jeg har putta i stereoannlegget. Hvordan tar jeg opp musikk fra kassetten og lagrer det inn på pcen? hvilken pluggg skal audiokabelen fra stereoanlegget inn på bak lydkortet? (nevn farge på utgangen bak kortet) og hvilket program kan jeg bruke? hvor finner jeg den? Håper på svar . Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Koble det på mic evnt line in på lydkortet ditt.. Bruk en windows wav-recorder for å ta opp lyden og komprimer med winamp etterpå.. Lydkvaliteten blir jo dass men det bryr du deg vel ikke om siden du tar opp på kassett. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Bruk line in, ikke mic. Ut fra stereoanlegget bruker du rec out eller line out (hvis det finnes). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Du kan også bare koble rett fra utgangen på spilleren, med den ledningen som egentlig skal gå til forsterkeren. (Må vel ha overgang til minijack, men) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Du kan også bare koble rett fra utgangen på spilleren, med den ledningen som egentlig skal gå til forsterkeren. (Må vel ha overgang til minijack, men) Utgangen heter rec out eller line out. Dette funker hvis det gjelder et stereoanlegg med separat kassettdeck. Hvis det er et "alt i ett"-anlegg er det ikke sikkert det er egen linjeutgang. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Da kan du jo bruke headset utgangen. Det er vel et fåtall som ikke har det på stereon. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvis du vil ha muligheten for å klippe og justere kan jeg anbefale GoldWave, det har jeg selv brukt for å overføre fra kassett flere ganger med bra resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå