alvejenta Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Håper dette var riktig gruppe å legge inn nytt emne. Pc-en til samboeren min restarter plutselig av seg selv av og til helt uten videre. Han mener selv at det er internet explorer som gjør det. så jeg testet det. åpnet ikke noen explorer vinduer. men jeg åpnet msn og der igjen åpnet jeg explorer. Jeg tror det er noe annet feil i steden jeg. Men han er sånn at han vet best. han bruker sånn gratis virus program og slikt. Er det noen som har noen synspunkter til hva som kan få en pc til å restarte sånn plutselig. Det er windows system xp på forhånd takk.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Temperatur. Last ned PCWizard, og sjekk om de er veldig hoye. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Høy temperatur varierer litt fra prosessor til prosessor, men 50-60 grader er å anse som høyt, men ikke kritisk. Tipper maskinen restarter seg når den når 70 grader. Det kan også være skjermkortet som blir for varmt. Det kan det lønne seg å rense kjøleribbene og viftene for støv. Bruk komprimert luft på boks, det er enklest. edit: Det har nok ikke noe med Internet Explorer å gjøre, fordi programmer ikke kan tvinge frem en hard reset av datamaskinen, selv om det er verdens mest ondsinnede virus, og dersom det er et driverproblem, vil du alltid få se en blåskjerm som sier hvilken driver som forårsaket det, og ofte også hvorfor. Grunnen til at det er slik, er på grunn av at alle moderne all-purpose operativsystem kjører i protected mode, noe som gjør at programmer ikke har tilgang til hardware minneaddresser, og heller ikke kan utføre BIOS interrupts (som reset) Endret 20. februar 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå