Gå til innhold

Spørsmål før oppkjøring

Maxiraze

Anbefalte innlegg

Jeg kan kjøre opp om noen få dager og lurer på to ting, ang trafikk regler.

Kanskje noen dumme spørsmål men iaf jeg lurer på det og husker ikke hva kjørelæreren sa om det.

Iaf 1. spørsmål

Bilde

Jeg er den røde bilen og skal til høyre men skal til venstre i neste kryss som kommer om 50-100 m

Skal jeg da blinke til høyre og legge meg direkte i venstre fil eller må jeg blinke til høyre og ligge i høyre felt en liten stund før jeg blinker til venstre for så og legge meg i venstre felt? eller kanskje jeg ksal blinke til høyre men legge meg til venstre fil med engang bare jeg blinker til venstre samtidig??

2. spørsmål

Bilde

Jeg er den røde bilen og skal ti venstre i rundkjøringen men skal til høyre i krysset som kommer 50-100m etter runkjøringen.

Kan jeg ligge i høyre felt når jeg kommer inn i runkjøringen og kjøre ut til venstre i runkjøringen, å legge meg i høyre felt siden det er to felt og det ikke er mulig og kjøre rett frem i runkjøringen? (det ble litt rart skrevet men håper dere skjønner hva jeg mener :D)

Eller må jeg ligge i venstre felt som i vanlig rundkjøringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du ligger i høgre fil til du har køyrt forbi det første krysset, deretter blinker du til venstre og legger deg over i den andre fila. Viss du legger deg til venstre før det fyrste krysset vil bilar tru at du skal til venstre i det fyrste krysset, då vert det kaos!

2. Du skal ligge i venstre fil inn i rundkøyringa, så legger du deg i høyre fila når du kjem ut av rundkøyringa. Fila til høgre er for folk som skal til høgre mens fila til venstre for folk som skal til venstre. Om du legg deg i høyre fila inn i rundkøyringa vil du berre skape kaos, då alle trur du skal til høgre i rundkøyringa, noko du ikkje skal. Så då berre rotar du det til for deg sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...