Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firewall?

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med telenor adsl, gidder ikke å ringe den idiotiske kundeservice telefonen bare for å bli svart av en fyr fra stavanger som jeg ikke skjønner hva sier. Fatter ikke hvorfor alle i telenor kundeservice må være fra stavanger eller kristiansand(finnes faktisk også noen der som er fra gudbrandsdalen og andre dalsøkk). Anyhow, helt anna tema, tenkte dere luringene på forumet her klarer å hjelpe meg mye bedre uansett.

Jeg har hatt problemer fra dag 1 med uttrafikken på linja mi. Det ble gradvis værre, har brukt linja på flere os og flere maskiner, samme greia, bortsett fra at jeg nå ikke kan laste opp på noen annen måte enn ftp.

Først gikk msn, så gikk mirc. Får rett å slett ikke lov(tror jeg) av telenor å sende noe som helst. Spill å sånt fungerer utmerket.

Ja, jeg bruker norton internett security. Nå har jeg endelig sett meg lei på dette, å håper dere kan hjelpe meg. Hvis dette er fordi en eller anna svenske har sittet å hatt det gøy med kontoen min hos telenor, eller at de tror jeg er del av en terror celle hos al'quaida å bestemmte seg for å sperre meg ute vet ikke jeg. Håper dere kan hjelpe meg.

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. det er nok firewallen deres som sperrer.. Du må sende porter til maskinen din. F.eks port 5000 til din maskin, og sette irc clienten til å bruke disse portene til å sende dcc med. Med msn messenger vet jeg ikke helt hvordan man gjør det. Men finn ut av hvilken port den bruker, og da skulle det funke.

For å sette opp port i mIRC.. gjør følgende:

File -> Options -> DCC -> Options -> DCC Ports :wink:

Lenke til kommentar

Hvorfor i H***** har ikke kompisene mine med samme linja problemet?

btw: irc port from: 1024 to: 5000

Sier dette deg noe?

Hvor kan jeg stille/mekke litt på denne mystiske firewallen som jeg ser ut til å ha?

Sikker på at dette er Hermansen's private straff til meg, fordi jeg har delt for mye på kazaa o.l før i tiden....

Xcrew Hermansen og hele tele*or.

Lenke til kommentar

Det kan hende kompisene dine ikke har samme firewall.. Eller de har et lavere sikkerhets nivå på sin firewall...

Du bør kansje oppgi hvem/hvordan firewall du bruker..

Tror veldig neppe hermansen straffer deg persjonlig. Tror heller ikke han har lov til det..

Lenke til kommentar

Hehehe... sitter med windows xp, har ett stygt adsl modem fra tele*or "speed touch home isdn network terminator" fra Alcatel.

Stort mer vet jeg ikke.

Har ikke satt meg inn i firewalls ennå, så jeg ganske grønn på det.

Men jeg kjenner folk som har samme modemet, samme linje, på samme sentral. Siden dritten skjer på 3 forskjellige maskiner, og på 98 og XP, så har jeg en mistanke om at problemet ligger i modemet eller tlf linja, men hvem vet, det kan jo være software.. Anyway, her er ip'ene mine, scann meg :)

169.254.224.94 , 80.213.144.114

Edit: Fant nettopp ut at andre ikke kan connecte til min ftp, ftp'en har gått til de evige jaktmarker.. hvis noen vil prøve å connecte så er ip'n:

169.254.224.94:21 eller 80.213.144.114:21 , begge fungerer

Login: Guest

Password: 123abc

Hermannsen leste topic'en min å innså at han hadde glemt noen porter... så han har nå sperret meg helt(nesten) inne.. SIER IKKE DEN SISTE MULIGHETEN MIN HERRMANSEN!!!! Hahaha, bare glem d! Du tar meg ALDRI!!! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...