bobafett Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Holder på å konvertere en del tekstfiler. Har alltid gjort dette på UNIX tidlgere. Filene jeg skal konvertere har en header på 4 linjer som ikke skal være med videre. Det jeg alltid har gjort er å kjøre 'tail +5 <filnavn> | nytt-script'. Dette virker utmerket på UNIX. Nå skal jeg gjøre samme jobben på Linux.( Fedora 8 ). Når jeg skriver 'tail +5 <filnavn>', får jeg denne meldingen: "tail: cannot open `+5' for reading. No such file or directory." Har sjekket man-siden for tail, og den slår fast at + kan brukes. Lurer bare på om dette er en bug her på min pc, evt. om det er en bug i Fedora. Er det noen som kan sjekke på sin linuxboks om det er mulig å kjøre tail med '+'? Endret 20. februar 2008 av bobafett Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det fungerte utmerket hos meg.. Du kan jo evt. prøve å escape + med en \ foran, men det burde jo ikke ha noe å si når det funker hos meg. Du bruker vel bash som shell, går jeg ut fra? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 ... tail -<n> har vært 'deprecated' lenge. Bruk: tail -n +5 <filnavn> i stedet :-) Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 ... tail -<n> har vært 'deprecated' lenge. Bruk: tail -n +5 <filnavn> i stedet :-) Glimrende!! Nå virket det. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå