kaunda Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg har prøvd endel forskjellige instillinger når det gjelder konvertering fra avi til divx, fra avi-mpeg - divx, men får ikke tilfredstillende resultat på DivX-filen. Enten for dårlig kvalitet eller for stor fil. Er det noen som har den riktige formelen her? Jeg har et Sony dcr trv30e, og kildefila (dv avi) er sylskarp... Setter pris på hjelp her? Lenke til kommentar
eivindr Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Dette med hva som er bra nok kvalitet er jo svært subjektivt. Jeg har lagd noen divX videoer med noe som er brukbar kvalitet for mitt formål ( video av barnebarn sendt til besteforeldre) Størrelsen justeres jo med output videostream og den tror jeg jeg satte til ca 2300 kbps. Lyd kodet med mp3 128 kbs Den store forskjellen på kvalitet gav imidlertid det å slå på Deinterlace. Jeg brukte også 2-pass komprimering. Jeg produserer da ca en halv times video pr CD. Som sagt grei nok kvalitet for formålet, men jeg beholder nok master-taper på DV-format. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hei! Ja,er nok ein fordel å ha master-tape på dv format.Eventuelt eit anna format om ein ikkje har dv kammera ,) Lenke til kommentar
wsp Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: ..snip..Størrelsen justeres jo med output videostream og den tror jeg jeg satte til ca 2300 kbps. Lyd kodet med mp3 128 kbsDen store forskjellen på kvalitet gav imidlertid det å slå på Deinterlace.Jeg brukte også 2-pass komprimering.Jeg produserer da ca en halv times video pr CD. Som sagt grei nok kvalitet for formålet, men jeg beholder nok master-taper på DV-format. Jeg har også eksperimentert litt med dette og funnet ut at med variabel bitrate på 85% kvalitet så får man vanligvis en time inn på en CD. Dette avhenger selvsagt av hvor mye bevegelse det er i bildet. Hvilket program bruker du forresten? Jeg sliter litt med å få lyden i synk... Lenke til kommentar
kaunda Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Jeg så du hadde skrevet et innlegg om konvertering fra dv til divx. Hvordan har du fått til det? Jeg får en feil om at formatet ikke støttes når jeg importerer dv-fila inn i tmpgenc. Har du noen lure forslag her? Kanskje du kan gi meg en veldig kort (stikkord) innføring på hvordan du går frem? På forhånd takk Lenke til kommentar
wsp Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-25 09:26, kaunda skrev:Jeg så du hadde skrevet et innlegg om konvertering fra dv til divx. Hvordan har du fått til det? Jeg får en feil om at formatet ikke støttes når jeg importerer dv-fila inn i tmpgenc.Har du noen lure forslag her? Kanskje du kan gi meg en veldig kort (stikkord) innføring på hvordan du går frem?På forhånd takk tmpgenc støtter kun type-2 DV. Fra FAQ: TMPGEnc can not read AVI file with DV format. The file is probably Type-1 DV format. The format is not supported by TMPGenc. Type-1format has different structure from AVI format. TMPGenc can not read the format since TMPGenc does not support DirectShow. To solve this matter, try to save the captured or edited file as Type-2 DV format, however, there are still chance not to be able to read the file if you are using general IEEE1394 board without codec for VFW Lenke til kommentar
eivindr Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg har også eksperimentert litt med dette og funnet ut at med variabel bitrate på 85% kvalitet så får man vanligvis en time inn på en CD. Dette avhenger selvsagt av hvor mye bevegelse det er i bildet. Hvilket program bruker du forresten? Jeg sliter litt med å få lyden i synk... Jeg henter inn DV fra mitt sony PC6 med Studio7 og redigerer ferdig der, legger det ut på DV-tape og ned på disk på DV-format. Så bruker jeg "virtual dub" med divX 4.12 2-pass codec for å lage divX;. Virtual dub er grei å bruke fordi den har en god jobbkontroll. Lenke til kommentar
nattnett Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 DV til DivX..... hvordan får man fire wire kortet til å støtte det DV2 formatet som VFW. er dette noe som kun har med hardware og gjøre, eller er det en codec man kan laste ned å intallere? hvordan korttyper støtter DV2 da? Lenke til kommentar
svenna Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Selv exporterer jeg til DivX fra premiere, lar lyden ligge ukomprimert og mp3 komprimerer denne etterpå fra virtualdub. Husk å skru på deinterlace når du exporterer DV. Lenke til kommentar
gussen Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 DVDx henter video (VOB) rett fra DVD-platen og komprimerer direkte til harddisken i SVCD og VCD format! - Optimalt for import av DVD til redigeringsprogram eller egenproduksjon! :wink: Lenke til kommentar
gussen Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 DivX DANKES UT AV SVCD !! Sjekk siste nytt på DinSide.no :wink: DV 123 [ Denne Melding var redigert av: gussen på 2002-02-19 22:59 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå