Gå til innhold

PST: Norge som planlagt terror-base

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kansje på tide at politikerne får opp øynene og slutter å slippe inn all slags skrot som kommer hit

for all del, innvandring er bra det, men synnes det bør bli strenger krav for å komme inn i landet

at de må ha utdanning eller kompetanse som vi trenger (ingeniører feks.)

Egentlig så er vel ikke en slik politikk særlig bra, spesielt ikke for landet som vedkomende flytter fra, kanskje spesielt om det er et u-land. Det er slike land som trenger kompetanse for å bedre levekårene. Jeg regner oså med at flykninger vil omgå en slik politikk hvis det en gang blir en realitet. Og da er det nok mange som fortsatt klarer å jukse seg inn i landet med de samme metodene de bruker i dag. Så det spørs jo hvor effektiv en eventuell revisjon av invandringspolitikken kommer til å være i realiteten.

Når det gjelder rapporten til PST, så synst jeg man bør være litt skjerpet hvis det er en virkelig fare for at Norge kan bli en terror-base i europa. Men man bør heller ikke bli hysterisk og fjerne alt som heter personvern.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

PST har dessverre ingen mulighet til å henge med på alt som foregår, slik deres jobb går ut på.

Forleden kunne man lese at PST ikke har midler nok til å opprettholde overvåking av en mistenkt i 24 timer! Tragisk. Til dette var det visst nødvendig med døgnvakt av etterforskere, overvåkere, sikkerhetseksperter, dommere etc.

Tror vi har litt å lære av film; politimenn som er så engasjerte at de jobber i fritiden. :grin:

Lenke til kommentar
Hvorfor det?

Fordi jeg dessverre tror at PST's besluttningen etterhvert ble fattet p.g.a. politisk press og innspill. Staten tapte 2 rettsaker mot Krekar hvor man forsøkte å påvise at han sto bak terror i Irak. At han skulle være en fare for Norge, var overhodet ikke noe tema.

En tydelig mer og mer engasjert og irritert Erna Solberg gjorde det så til sin livsoppgave å få utvist Krekar, koste hva det koste vil. Deretter dro man kaninen opp av hatten og beskyldte Krekar for å være "en fare for rikets sikkerhet", en anklage det er umulig å forsvare seg imot siden verken forsvarer eller tiltalte får se PST's angivelige bevis, fordi de "er hemmlige". Ikke engang Høyesteretts-dommerne i saken fikk se noen bevis.

På den måten fikk "the establishment" endelig sin etterlengtede utvisnings-beslutning av Krekar som ikke lar seg anke i rettsystemet. Mange vil mene at Krekar uansett ikke fortjener å være i Norge, -jeg tror heller ikke han er noen "søndagsskolegutt". Men rett skal være rett og det er åpenbart synes jeg, at dette var ei rettts-farse med politiske undertoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...