Gå til innhold

Connect fritid som tilleggstjeneste


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har prøvd å spørre Netcom sin kundeservice to ganger om hva makspris på datatrafikk vil være dersom jeg har Connect Fritid tilknyttet f.eks. SuperTalk. Grunnen er at Netcom datapriser opererer med 20,- på tlfabonnemenetet og 50,- på Connect Fritid. Nødvendigvis vil en av prisene overstyre den andre. Svarene jeg har fått er følgende:

 

Svar fra NetCom kundesenter:

-

 

Makspris per dag blir kr 50. Maksprisen på kr 20 gjelder WAP og ikke 3G.

 

Ha en fin dag!

 

mvh xxxxxx

Kundesenter NetCom as

 

Svar fra NetCom kundesenter:

-

 

Hei!

 

Makspris på kr 20,- med mobilabonnementet gjelder oppkoping til WAP-sider.

 

Connect fritid er en tjeneste som brukes til oppkopling mot internett med bærbar PC. Du har da en makspris per dag på kr 50,-

 

Netcom Connect som tilleggstjeneste gjør dessverre også at du får en makspris på kr 50,- på WAP-oppkopling med telefonen.

 

Vi anbefaler derfor at kunder som ønsker Connect fritid at de isteden oppretter et separat Connect Fritidsabonnement og kjøper et USB-modem. Du kan da benytte Connectabonnementet uavhengig av mobilabonnementet ditt.

 

Ha en fin dag.

 

mvh xxxxxx

Kundesenter NetCom as

 

Jeg mener at begge svarene motstrider med nettsiden. Der står det:

Til mobilen

Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen.

GPRS / EDGE / 3G (UMTS) / Turbo 3G (HSDPA) Kr/MB Maks. pris per dag

 

NetCom abonnement 20,- 20,-

 

Slik jeg forstår det er maksprisen uavhengig av overføringsteknologi og om det er wap-sider eller ikke. Man kan da surfe på wap-sider med UMTS-tilkobling? Trodde wap var en protokoll på lik linje med http og ftp. Forøvrig er dette kun aktuelt å bruke på N95, så usb-modem og eget simkort er totalt uvesentlig for meg. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de svarer at Connect Fritid er for bærbar pc. Da ville jeg ikke spurte om det som en tilleggstjeneste i utgangspunktet.

 

Det er mulig det er jeg som roter, men isåfall er nettsiden etter min mening misvisende. Andre gangen spurte jeg dessuten om 5,- eller 20,- per MB var gjeldene pris på dagtid, uten at jeg fikk svar på det. Er det noen som har erfaring med dette i praksis som kan gi meg noen gode svar?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

maks prisen skal kun gjelde WAP-trafikk, men NetCom får ikke til å skille mellom WAP og GPRS datatrafikk, derfor har det vært en makspris på 20 kr per dag for "all" datatrafikk.

I og med at dette er en "feil" er det ikke noen garanti fra NetCom sin side, da de lenge har jobbet med å få differansiert dette og følgelig ta betalt 20 kr pr MB for GPRS-trafikk, og de kan heller ikke skrive det til deg per e-post :)

 

Når det gjelder det egentlige spærsmålet så vil jeg tro at det blir maks 20 kroner, men, jeg vet ikke :)

Lenke til kommentar
Hei

maks prisen skal kun gjelde WAP-trafikk, men NetCom får ikke til å skille mellom WAP og GPRS datatrafikk, derfor har det vært en makspris på 20 kr per dag for "all" datatrafikk.

I og med at dette er en "feil" er det ikke noen garanti fra NetCom sin side, da de lenge har jobbet med å få differansiert dette og følgelig ta betalt 20 kr pr MB for GPRS-trafikk, og de kan heller ikke skrive det til deg per e-post :)

 

Når det gjelder det egentlige spærsmålet så vil jeg tro at det blir maks 20 kroner, men, jeg vet ikke :)

 

Takk, men problemet med det du sier er at nettsiden for datapriser ikke nevner noe om differensiering av type trafikk. "Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen. " Og under både tlfabn. og dataabn. er "GPRS / EDGE / 3G (UMTS) / Turbo 3G (HSDPA)" spesifisert som type trafikk. Ikke om det er wap eller ikke. Da er det spesielt for meg at kundeservice har en helt annen oppfatning enn nettsidene. Og det er jo ikke akkurat første gang jeg opplever at kundeservice eventuelt både tar feil og er inkonsekvente.

Lenke til kommentar
Hei

maks prisen skal kun gjelde WAP-trafikk, men NetCom får ikke til å skille mellom WAP og GPRS datatrafikk, derfor har det vært en makspris på 20 kr per dag for "all" datatrafikk.

I og med at dette er en "feil" er det ikke noen garanti fra NetCom sin side, da de lenge har jobbet med å få differansiert dette og følgelig ta betalt 20 kr pr MB for GPRS-trafikk, og de kan heller ikke skrive det til deg per e-post :)

 

Når det gjelder det egentlige spærsmålet så vil jeg tro at det blir maks 20 kroner, men, jeg vet ikke :)

 

Takk, men problemet med det du sier er at nettsiden for datapriser ikke nevner noe om differensiering av type trafikk. "Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen. " Og under både tlfabn. og dataabn. er "GPRS / EDGE / 3G (UMTS) / Turbo 3G (HSDPA)" spesifisert som type trafikk. Ikke om det er wap eller ikke. Da er det spesielt for meg at kundeservice har en helt annen oppfatning enn nettsidene. Og det er jo ikke akkurat første gang jeg opplever at kundeservice eventuelt både tar feil og er inkonsekvente.

Problemet er at de aller fleste på kundesenteret har filla peiling på datatrafikk eller hvordan det prises. Derfor får du svada-svar som det du fikk tidligere, og du kan få ti forskjellige svar fra ti forskjellige kundebehandlere - hyggelige svar fra hyggelige mennesker, akkurat like skråsikre og feil alle sammen.

 

Per idag prises det helt likt - uavhengig av oppkoblingstype eller -nett. Grunnen er/var som angellwax sier, at de ikke kan - ihvertfall kunne de det ikke for en stund, og om det kan det ennå vet jeg ikke. Kanskje endrer de det etterhvert, kanskje ikke.

 

Maksprisen kicker uansett inn i det du den samlede datatrafikken på abonnementet ditt har nådd dagsgrensen. Connect tilleggstjenester overstyrer datatrafikk-prisene på abonnementet ditt (20,-), også maksprisen - altså betaler du maks 50,- per dag med Connect Fritid, mot 20,- uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...