Cappo Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har nettopp kjøpt en Eheim 1048. Jeg skulle starte kittet å la det stå å gå for å sjekke om ingenting lekker. Men til min store forbauselse så pumper ikke pumpe vann når jeg starter den. Det er neste som om den ikke klarer å trykke vannet gjennom. Men dette kan jo ikke være tilfellet? Det kommer en slags durelyd i tillegg. Noen som vet hva som er galt? :-? Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Høres nesten ut som om den ikke er fylt med vann eller .no. Har du snudd og vendt på den for å fjerne alt av luft? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har du sjekka at pumpa får vann? Sånn at den ikke bare står og visper luft. Og sjekk at du har knekk på slangen. Prøv å sett kun pumpa nedi en bøtte vann og kjenn etter om den greier å pumpe. Kan jo mot formodning være en feilprod. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Prøv å senk pumpa ned i vann for å sikkert kvitte deg med luft... når pumpa er under vann setter du på slangene. da kan du ta den opp.... og sjekke etter lekasje... hvis den ikke pumper nå er den sansyelig vis ødelagt... Kan være skovelhjulet sitter løst... du kan jo skru opp å se etter... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Nå funker alt gulle godt! Takk skal dere ha for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå