Gå til innhold

[Løst] Programvare som finner identiske filer på en harddisk?


TSP

Anbefalte innlegg

Oppdatering: Jeg fant et program som ser ut til å virke tilfredstillende

 

---> Rosenthal Software - Anti-Twin

 

Selv om problemet mitt er løst, kan dere gjerne komme med tips og erfaringer eller spørre etter dem. Det kan angå dette eller andre lignende programmer. Kanskje finnnes det er bedre program der ute som du vet om.

 

Problemet kom til en løsning i post #5

 

 

 

 

Originalpost:

Hallo forumfolk! Jeg har hva jeg vil anse som et problem. Har en ekstern harddisk som jeg har backup på, problemet er at jeg flere ganger har tatt backup flere ganger. Men siden alle backup stadig blir av nyere dato er det flere filer, nye omstruktureringer etc. Noe som gjør det vanskelig å finne alle identiske filer, sammenligne dem og eventuelt slette kopiene.

 

Det jeg ønsker er et program som kan spare meg for dette arbeidet gjennom å sammenligne filer på de punkter de kan bli sammenlignet. At den ikke bare tar inn filnavn i betraktning, men og hvem som er forfatter av filen, når den ble opprettet. I tillegg til å lese filer som leses kan (word-dokumenter kan tekst sammenlignes) og kjøre sammenligninger. (Og for eksemepel sammenligne datoer på når bilder er tatt på de kameraer som har lagt inn denne informasjonen). Jeg ønsker hvertfall et program som i det minste har funksjonen for å finne filer med identiske filnavn og deretter la meg gå gjennom dem.

 

Alle tips taes i mot med takk ;)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet her er at jeg vil ha ryddet opp i den eksterne harddisken slik den er nå. Fint at du tipser om programmer som gjør at jeg kan unngå dette problemet i fremtiden, men det hjelper ikke meg i denne situasjonen.

 

Det jeg spør om er: Et program som sammenligner filer, hvis programmet finner det det mener er identiske filer skal programmet gi meg en liste over filene det angår og komme opp med forespørsel om hvilke filer som skal slettes.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Vel. Det er filer på den som ikke er på PCn så det er vel ikke akkurat en backup, men alle filer er lagret der med tanken om backup i hodet. Det vil si at jeg aldri har lagret filer der aktivt. Så greit, den er vel ikke en backup-harddisk i ordets rette forstand, men jeg ser på den som det.

 

Og det med at jeg ser på den som backup er og grunnen til at jeg nå vil rydde opp. For på den måten vil det være mer hensiktsmessig å kopiere over filene. For slik det er nå er det bare rot. Har ryddet manuelt en del nå, men vil ha et program som kan hjelpe meg med grovjobbingen.

 

Men jeg tror at jeg fant drømmeprogrammet for meg, tester det nå.

http://www.rosenthal-software.com/en/antitwin/

 

Hoi! Nå er den 7% ferdig og den har funnet 3.4GB med duplikater.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Ja. Det ser slik ut ;) Ikke opplevd problemer med programmet og selv om det kunne vært forbedret på enkelte punkter har programmet de finessene jeg ønsket fra starten av og mer til.

 

Derfor er tråden merket som løst og løsningen er godt synlig i førstepost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...