amiganostalgia Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Hei! Litt problemer med å finne riktig emnetittel Altså, jeg har prøvd litt rundt med å forandre navnet på den deaktiverte administrator kontoen på ett iso image som jeg kompilerer med Vlite. Poenget er da å få skiftet navnet til noe annet og , veldig viktig, kunne logge seg på med denne kontoen som heter JegErGudF.eks *på første pålogging*. Dette er viktig for å kunne ha kun 1 admin konto i systemet (registeret etc) samt det påvirker også registrerings problematikk for enkelte installerte programmer. Å aktivere den virker ikke som å være noe problem i en unattended.xml fil, men når jeg har skiftet navn på den og skal logge meg på, så får jeg beskjed om at jeg har feil passord. Uten at det gir meg noen logisk mening i hva som er feil. Målet er altså å få det slik som i XP f.eks at den kontoen du lager til først er den eneste admin kontoen, og den er "ekte". I XP er jo kontoene like på admin nivået, i vista er den normalt deaktiverte kontoen den "ekte", og ikke den du lager til først. Motsatt av xp altså. Tviler litt på at noen har peil her, men tenkte jeg skulle spørre likevel. Noen som kan hjelpe? Endret 20. februar 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå