kvirrsilvaiks Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei! Har nettop byttet hqarddisk og RAM i laptopen min. HAdde fra før en ødelagt hdd, så jeg tenkte at jeg like greit kunne fornye RAM'en også. Fikk installert alt, og ting fungerte bra....i en stund. Maskinen fungerer i alt fra 15-50 minutter før den låser seg, og jeg får bluescreen. Her står det at han Dumper fysisk minne, og jeg får en feilmelding som er noe lik denne: 0x000000F4 osv. Hjelp?! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Last ned Ultimate Boot CD (UBCD), brenn denne ut, og start fra denne. Der kan du kjøre et program som heter memtest86, som vil kjøre noen tester på RAM-en din for å se om det er noe defekt med den. Det er antagelig den som tuller edit: Link til UBCD Endret 20. februar 2008 av clvn Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 du får sikkert kjeft snart ang. emnetittel, bør kanskje presisere den litt... ellers, hvor mye ram dyttet du inn i PC-en? og hva slags type, hastighet osv... har du en mix av gammel og ny ram, eller er alle brikkene nye og like? Er alle drivere til chipset, lyd og grafikk installert? Vært inne i Event Viewer og sett hva som forårsaker feilmeldingen? Event Viewer finner du i Kontrollpanel -> performance & maintenance -> administrative tools Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Vel feilmeldingen 0x000000F4 betyr at en kritisk systemprosess eller tråd har blitt avsluttet. Ved å analysere feilmeldigen grundigere kan du finne ut hva som forårsaker dette. Standardoppsettet i Windows xp er å dumpe ut minnet til den tråden som fremkalte unntaket. Typsisk lagres denne minnedumpen i %systemroot%\Minidump. (Typisk C:\Windows\Minidump) Du kan også konfigurere windows til å dumpe ut kjerneminnet eller en fullstendig minnedump og da lagres minnedumpene i %systemroot%. Du kan åpne disse kræsjdumpene i Windbg - som er et av verktøyene som følger med Debugging Tools For Windows, som kan lastes ned gratis fra Microsoft. Windbg må settes opp med symbolfiler som inneholder oversikt over hver enkelt av funksjonene til komponentene i windows. Dette kan du gjøre ved å starte WinDbg og trykke Ctrl+S og skrive inn addressen til Microsoft sin symbolserver: srv*"Mappe for lagring"*http://msdl.microsoft.com/download/symbols "Mappe for lagring" konfigures til den mappen du vil lagre Symbolene i (feks. C:\Symboler). Når Windbg er ferdig konfigurert kan du da åpne en minnedump ved å trykke Ctrl+D og henvise til mappen hvor minidump fila ble lagret. Deretter er det bare å ha litt tålmodighet og la Windows få laste ned symbolene og deretter skrive inn !analyze -v i kommandofeltet for å få Windbg til å gå gjennom kræsjdumpen og prøve å analysere problemet. Det som kan være interessant her i dette tilfellet er feks "Hvilken prosess/tråd ble avsluttet?" og "Hvilket objekt avsluttet den?" Lenke til kommentar
kvirrsilvaiks Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Har byttet begge brikkene ja, da jeg tidligere hadde 2x512mb, mens jeg nå har 2x1gb. Hastigheten er 533MHz. Det var vel denne: Crucial DDR2 1024mb Har riktige drivere, og har nettopp formatert. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 hvis det ikke er mye styr, kan du prøve å ta ut en minnebrikke og se om systemet virker. 50-50 på at du velger riktig minnebrikke (hvis det er feil på en av dem) hvis feilen er tilstede selv med bare èn minnebrikke, er jeg tom for idèer. Lenke til kommentar
ZyNTaX_1337 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg ville ha prøvd en BIOS reset, eventuellt en BIOS oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå