ATWindsor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Kanskje det aller mest frustrerende for min del er at alle spill som i dag er best på konsoll kunne vært gjort minst like bra på PC, det er ingenting med en PC som gjør den mindre egnet til bilspill, slåssespill eller sportsspill. Men for å spille endel titler så må man bruke ekstra penger på en konsoll, med ekstrautstyr, i tilegg er det mer tungvint å måtte forholde seg til flere bokser. AtW Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Bare å investere i en gamepad, så er PC-en bedre egnet for alle genere av spill:p Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 PC er nok for nisjemarkedet. Strategi, Simulasjon og FPS tror jeg det eneste som er holdtbart for pc markedet frammover. Du ser jo slik som bilspill har dødd helt ut på pc. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 PC er nok for nisjemarkedet. Strategi, Simulasjon og FPS tror jeg det eneste som er holdtbart for pc markedet frammover. Du ser jo slik som bilspill har dødd helt ut på pc. Tja, søker man på gamerankings etter bilspill de siste 12 månedene på PC, x360 og PS3 får man opp henholdsvis 37, 23 og 14 titler. Mao like mange på PC som på de to andre til sammen (og det er mange duplikater mellom x360 og PS3). Det skal vel ikek stikkes under en stol at det veies endel opp av at endel av PC-titlene ikke er stor-titler, men det er vel allikevel en overdrivelse å si det har dødd helt ut. AtW Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Media har spådd PC-ens død i årevis nå, for meg virker det som den står sterkere enn noen sinne. Enn så lenge i alle fall. Tenker da helhetlig og ikke bare som spillmaskin. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Jeg teller for det meste stortitler For meg er det stortitlene som teller når det skal vise i hvilken retning utgiverene og utviklerene beveger seg... Men ja, det er til en viss grad overdrevet, men jeg tror forsatt ikke PC vil være en like alsidig plattform som det har vært tidligere! Endret 22. februar 2008 av Litek89 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg teller for det meste stortitler For meg er det stortitlene som teller når det skale vise i hvilken retning utgiverene og utviklerene beveger seg... Ja, det er jo greit, men uttalelsen din er jo allikevel i beste fall unyansert. Mange vil si riv ruskende gal. De fleste stortitlene er multiplattform, og PC har også sine unike bilspill. AtW Lenke til kommentar
Roug Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 problemet med pc og spill er jo at spill folka ikke har yrkes stolthet mer, de slepper ut spill som ikke er ferdig, de lager kortere og kortere spill, og de overpriser spilla til de grader, husker jeg kjøpte red alert 2 når det var helt nytt, jeg runna det på 2 dager (TO) dager, å det kosta 399 eller 499, DET er uakseptabelt, husker baldurs gate koste jeg meg med i hvertfall 1 måned uten problem,. Og det finnes mange eksempler på korte spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Du ser jo slik som bilspill har dødd helt ut på pc. Hæ !?!! Det finnes bare ett bilspill: LiveForSpeed ! (alt annet er "arcade" dritt...) Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Akkurat NISJE innen bilspill Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Akkurat NISJE innen bilspill He, he - feil . Det er bare ett bilspill. LiveForSpeed. Derfor er altså "alle" bilspill til PC. De derre andre greiene er bare arcade stuff med "physics way out of here". Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ja, Live for Speed er vell BARE innen pc. For hva jeg vet om det så er det ikke noe versjon for konsoll er det? PC har rom for mer "spesielle" spill, konsoll er mer mainstream! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ja, Live for Speed er vell BARE innen pc. For hva jeg vet om det så er det ikke noe versjon for konsoll er det? PC har rom for mer "spesielle" spill, konsoll er mer mainstream! Ærlig talt, nesten alle "Mainstream"-bilspillene til konsoll i år er også til PC. Og det finnes også spesielle arkade-racere til PC om det er din greie. AtW Lenke til kommentar
Spirith Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Grafikk vil alltid være relativt. En forbeding av grafikken for 8 år siden, står mye høyere opp, enn ett tilsvarende sprang i dag for meg. For 8 år siden var den nye grafikken utrolig bra, kan si det samme i dag også, men til slutt gir du blanke... Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Syns det er latterlig at man skal greie å krangle så mye over hva andre enn en selv liker når det kommer til underholdning, kan ikke de som liker konsoll få spille det, og samme med pc, uten at andre skal komme med alskens tullball alle veier? Har en pc, og en 360. Spiller litt forskjellige spill til hver konsoll, og liker variasjonen det gir. Sikter vel like bra om ikke bedre med gamepad enn mus for tiden, men så spiller jeg heller FPS på konsoll med venner enn på PC "alene". Til tross for at mus skal være så mye bedre ;p Uansett, en allianse som ikke går etter profitt mens alle som støtter seg bak den vil tjene på at alliansen når sine mål? Er ikke det litt selvmotsigende? For Epic fans burde det vel være en bra ting at de vil prøve å gjøre PC markedet levedyktig for deres del, slik at de vil fokusere tilbake på PC og ikke gå over til den horrible demonen som kalles konsoll? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Lurer på hvordan dette samarbeidet skal gå. We will promote the PC Gaming Industry and the PC as a gaming platform, provide web and event based forums to discuss, debate and influence all aspects of PC development for gaming for all regions of the world, and guidance to help resolve industry-wide challenges such as: Piracy, Cheating, Security, Consumer experience. PC Gaming Alliance will also provide guidelines to simplify hardware specifications and speed the introduction of new technologies, as well as improve Consumer PC Gaming Experience by working with developers and publishers and PCGA members to maximize the PC gaming experience in all ways possible. Det spørs litt om hvem som faktisk kommer til å gjøre dette, og hvem som bare er innom for å få litt pr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg