XCVBS Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 I forbindelse med en oppgave på skolen ønsker vi å komme i kontakt med bedrifter som benytter seg av Open Source-programvare, gjerne programmer som OpenOffice, Linux osv. Er det noen fra bedrifter som bruker denne typen programvare her, eller veit om noen bedrifter som gjør det (helst på Østlandet)? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvilken vinkling ønsker dere? Vi er leverandør av fri programvare og kan således sikkert gi noe input fra vårt ståsted. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 De aller fleste bedrifter bruker minst et open source program.... Kan jeg anta at bedrifter dere er ute etter er det som bruker open source kontorpakker, OS og da i stor skala? Lenke til kommentar
XCVBS Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Hvilken vinkling ønsker dere? Vi er leverandør av fri programvare og kan således sikkert gi noe input fra vårt ståsted. Det hadde vært fint. Det er en bacheloroppgave hvor vi har som problemstilling å undersøke hvor fornøyde brukerne er med programvaren, så både store og små bedrifter er interessante. Kan jeg anta at bedrifter dere er ute etter er det som bruker open source kontorpakker, OS og da i stor skala? Det er vel det som er mest aktuelt ja, men vi vil gjerne høre om bedrifter som ikke bruker det i stor skala også. Lenke til kommentar
XCVBS Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Noen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er du ute etter alt, vil jeg anbefale deg å bare ta kontakt med alle bedrifter du kan tenke deg har en egen IT-avdeling. Med tanke på at dette er en skoleoppgave vil jeg nesten tro dette er VK1-IKT fag. Ta kontakt med lokale kommuner, fylkeskommunen, og alle bedriftene som har sagt seg villige til å ta imot lærlinger. Disse pleier hvertfall normalt å være behjelplige når det gjelder slikt. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Jeg vet at Hobøl Ungdomsskole Nord i østfold nylig har satt opp et datarom med 30 linux-maskiner. Der kan du jo få input fra elever (i alderen 13 til 15), samt lærere. Firak Gudbrandsen, systemadministrator der, er en veldig hyggelig fyr som sikkert er behjelpelig med dette! Endret 25. februar 2008 av clvn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå