Gå til innhold

Bedrifter og virksomheter som bruker Open Source-programvare

Anbefalte innlegg

I forbindelse med en oppgave på skolen ønsker vi å komme i kontakt med bedrifter som benytter seg av Open Source-programvare, gjerne programmer som OpenOffice, Linux osv. Er det noen fra bedrifter som bruker denne typen programvare her, eller veit om noen bedrifter som gjør det (helst på Østlandet)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken vinkling ønsker dere? Vi er leverandør av fri programvare og kan således sikkert gi noe input fra vårt ståsted.

Det hadde vært fint. Det er en bacheloroppgave hvor vi har som problemstilling å undersøke hvor fornøyde brukerne er med programvaren, så både store og små bedrifter er interessante.

Kan jeg anta at bedrifter dere er ute etter er det som bruker open source kontorpakker, OS og da i stor skala?

Det er vel det som er mest aktuelt ja, men vi vil gjerne høre om bedrifter som ikke bruker det i stor skala også.

Lenke til kommentar

Er du ute etter alt, vil jeg anbefale deg å bare ta kontakt med alle bedrifter du kan tenke deg har en egen IT-avdeling. Med tanke på at dette er en skoleoppgave vil jeg nesten tro dette er VK1-IKT fag. Ta kontakt med lokale kommuner, fylkeskommunen, og alle bedriftene som har sagt seg villige til å ta imot lærlinger. Disse pleier hvertfall normalt å være behjelplige når det gjelder slikt.

Lenke til kommentar

Jeg vet at Hobøl Ungdomsskole Nord i østfold nylig har satt opp et datarom med 30 linux-maskiner. Der kan du jo få input fra elever (i alderen 13 til 15), samt lærere. Firak Gudbrandsen, systemadministrator der, er en veldig hyggelig fyr som sikkert er behjelpelig med dette!

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...