Gå til innhold

VLC, så fantastisk?

Abigor

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt hatt inntrykk av at VLC Media Player eller Video Lan Client (?) er et fantastisk program som tar alt.

Det er et enkelt lite program som kjører godt på mange operativsystemer. Men jeg har prøvd å spille dvd og det har ikke vært vellykket. VLC klarer ikke å navigere gjennom menyene og spiller derfor gjennom så lang tid som menyene bruker. Her snakker jeg om der man velger "Spill filmen/Språk/Subtitles". Et annet problem er at den sliter med å bla seg igjennom alle de unyttige filene som .bup filer på for eksempel 6KB.

Igjen hadde fikk jeg skuffende erfaring da jeg skulle spille av en xvid film med subtitles i .sub format. Altså filmen som en fil og en ekstra fil for subtitles. Her klarte VLC å ødelegge underteksten slik at den ble nærmest uleselig. Et raskt bytte over til winamp viste at det ikke var noe galt med filmen eller subtitlesfilen, det fungerte like bra som om det skulle vært dvd.

Er dette vanlige problemer folk har med dette programmet som feiler på så mange punkter, eller er det jeg som har gjort noe feil? Kvaliteten er helt ypperlig på vanlige datafilmer, men det skulle jo også bare mangle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VLC mediaplayer er fin å bruke på daglige filer, men er stusselig dvd spiller, vertfall etter hva jeg har funnet ut.

Tekster bruker jeg ikke, så det vet jeg ikke noe om.

Å velge i DVD menyen i vlc er en utfording i seg selv, for til tider er musa veldig usynk i forhold til menyen i dvden.

Samt er støtten for digital lyd noe pussig, den skal vistnok være der, jeg har prøvd 5 lydkort som alle har støttet DD og DTS, både intrigerte og pci kort. Alle ender opp med skurrehelvete :p

Lenke til kommentar
Men jeg har prøvd å spille dvd og det har ikke vært vellykket. VLC klarer ikke å navigere gjennom menyene og spiller derfor gjennom så lang tid som menyene bruker.

Med VLC kan du starte dvd filmen direkte(under “open file > Disc”), mao. du slipper å se disse “FBI warnings”/reklame/lisens og menyen i det hele tatt.

Igjen hadde fikk jeg skuffende erfaring da jeg skulle spille av en xvid film med subtitles i .sub format. Altså filmen som en fil og en ekstra fil for subtitles.

Jeg har spilt av masse xvid filmer med VLC, med undertekst, og har aldri hatt problemer. Kanskje du var uheldig med filmen du forsøkte. Mulig det ville gått bedre om du i VLC hadde valgt filen for undertekster direkte(under “open file”). Jeg har opplevd at en film ser dårlig ut i VLC, men langt bedre I en annen – men også motsatt, så for disse tilfeller er det greit å ha en annen spiller klar.

Selv er jeg svært godt fornøyd med VLC, både når det gjelder lyd og bilde. Muligheten til å spille av ISO filer direkte er digg, samt at den kan spille av Blu-ray filmer uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...