TheFSM Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Har kjøpt nye komponenter, og fikk alle for 2 dager siden, men har støtt på et problem. Når jeg starter maskina går alt fint, inntil jeg skulle installere vista 64x, den låser seg når vista skal kjøre en test på komponentene, den låser seg oftest på når den skal teste skjermkortene, men dette virker ikke som om burde være problemet, etter som jeg har testa begge skjermkortene i min gamle PC, pluss at jeg kom igjenom hele instalasjonen, men den låste seg da jeg skulle instalere chipset drivern, skjermkort drivern fikk jeg instalert, men så har det vært umulig å komme inn på vista igjen etter formatering, osv. Har ikke overklokka PCen. Jeg har tatt windows sin minne test, og står at det ikke er problem med minnet, har testa, skjermkortene, harddisken og DVD-rom på en annen maskin og vet at de fungerer, har prøvd med 1 RAM brikke, prøvd med Vista 32x, har ikke prøvd med XP enda, men det virker som et hardware problem. Problemene mine virker litt som dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=912852 men vil vite om det kan være andre feil før jeg starter med og prøve og fikse den. komonentene mine er: Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096MB CL5, WD Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM, INTEL Core 2 Quad Q6600, 2xASUS GeForce EN8800GT, THERMALTAKE 750W ToughPower ATX, P5N-T Deluxe nForce 780i SLI. Endret 20. februar 2008 av TheFSM Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Ville tro 1 rambrikke ville fungert. Vet at 4 giga ram pleier å være litt trøbbel. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg. Men kan være det er 780i kortet ditt som kan være kranglete. Prøv å flashe bios! Og prøv å snakke med disse folka: http://www.evga.com/forums/tt.asp?forumid=38 Gå også inn i Bios: Post alle voltages du har på minne sørbru nordbru og hele pakka her! (Gjør det!) Vet det kan være et problem. Forresten: Hva sier Error post led deg? (den led saken på hovedkortet ditt) Skal være oversikt over feilkoder i manualen. Endret 20. februar 2008 av shivac Lenke til kommentar
TheFSM Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Fikk ordna det! Hele PCen var underklokka, blant annet RAM, så jeg satte på mer volt der og fiksa det! Sitter på den nye PCen nå. Men fikk ikke brukt begge skjermkortene med SLI, kan være fordi jeg ikke hadde chipset drivern instalert, men skal prøve og sette inn den andre GPUen og se om det funker. takk for hjelpen likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå