akamond Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Jeg har noen spørsmål angående utdanning, og stipend. 1. Hvor mye kan jeg få i studielån om jeg skal bli deltidsstudent? Hvor mange poeng må man ha for å få fullt studielån? 2. Hvordan er markedsføring? Er det mye arbeid, eller er det mulighet for å ha en 50% jobbstilling ved siden av studie? 3. Hvordan er nettstudier på BI? Vil et år med nettstudie være som et år som deltidsstudent eller fulltidsstudent? 4. Hva ville dere valgt av studiene. Markedsføring på BI eller markedsføring på HIO? 5. Hvordan er idrettshøyskolen? Er det mulig å ha en 20-50% stilling ved siden av studie? 6. Når man søker på samordna opptak og velger 5 studier å søke på. Kan man da velge blant de 5 studiene i Juni hvem man ønsker å gå på? Håper på mange svar, noe som forhåpentligvis gjør meg litt klokere. Endret 20. februar 2008 av akamond Lenke til kommentar
avRack Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Klarar ikkje svare på alt, men kan svara på nokre! 6. Jess, du kan omprioritere på dei studiene du har lagt inn i søknaden til heilt fram til 30 juni kl 23.59.59. Du kan flytta dei opp og ned nett slik du vil, men du kan ikkje legga til eller trekka frå eit studie på lista di. 4. Personlig ville eg valgt på HIO. Dette pga. at du slepper å betala dei 40000 eller kva det kostar for å gå på BI. Sjølv om BI kanskje er ein litt betre skule, men det er eg usikker på. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Hvordan er det mulig å få en oversikt over hvor i verden og hvor i norge enn kan studere bachelor til markedsokonom? Har BI og som du sier HIO, men vil jo foretrekke Bi siden det fortrinnsvis gjerne er en bedre skole, er det mine eneste alternativer hvis jeg skal ta bachelor studie på deltid i Norge? Jeg har en offshore jobb så må ha et sted der det er mulig å kombinere, for noe annet er ikke et alternativ.... Endret 20. februar 2008 av Litek89 Lenke til kommentar
akamond Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Men har noen erfaringer fra disse skolene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg har noen spørsmål angående utdanning, og stipend. 1. Hvor mye kan jeg få i studielån om jeg skal bli deltidsstudent? Hvor mange poeng må man ha for å få fullt studielån? For fullt stipend, full progresjon, altså 30 studiepoeng i semesteret, 60 hvert år. 2. Hvordan er markedsføring? Er det mye arbeid, eller er det mulighet for å ha en 50% jobbstilling ved siden av studie? Dette vil gå på din egen arbeidskapasitet, og hvor mye som er obligatorisk. Å kombinere jobbing med obligatoriske forelesninger og seminar blir et organiseringsmessig helvete 3. Hvordan er nettstudier på BI? Vil et år med nettstudie være som et år som deltidsstudent eller fulltidsstudent? Det spørs hvor mange kurs du tar det. Hvis du tar 30 studiepoeng i semesteret er det et heltidsstudie. Det går også an å ta enkeltemner, da får man status som deltidsstudent 4. Hva ville dere valgt av studiene. Markedsføring på BI eller markedsføring på HIO? HiO, sånn med tanke på at det er gratis. Det kan likevel være at BI har et bedre opplegg på å kunne kombinere jobb og studier. Det går det an å finne ut av ved å ta kontakt med lærestedet 5. Hvordan er idrettshøyskolen? Er det mulig å ha en 20-50% stilling ved siden av studie? Hvis du går et heltidsstudie, og jobber f.eks. på kveldstid eller dager dere har undervisningsfri, kan det gå fint, men belag deg på å ha minimalt med fritid. I tillegg har NIH en del undervisning i mindre grupper og liknende, så man må være innstilt på å tilbringe en del tid på skolen. Satser du deg inn på noe på deltid, er det enklere. Les med på nih.no 6. Når man søker på samordna opptak og velger 5 studier å søke på. Kan man da velge blant de 5 studiene i Juni hvem man ønsker å gå på? Ja Håper på mange svar, noe som forhåpentligvis gjør meg litt klokere. Hvordan er det mulig å få en oversikt over hvor i verden og hvor i norge enn kan studere bachelor til markedsokonom? Har BI og som du sier HIO, men vil jo foretrekke Bi siden det fortrinnsvis gjerne er en bedre skole, er det mine eneste alternativer hvis jeg skal ta bachelor studie på deltid i Norge? Jeg har en offshore jobb så må ha et sted der det er mulig å kombinere, for noe annet er ikke et alternativ.... Markedsøkonom er ikke en beskyttet tittel. Jeg ville gått for en bachelor i økonomi og administrasjon i såfall, og det kan du ta på BI, på NHH, på høyskolen i Bergen, og ørten andre steder. Sjekk studiekatalogen du. Evt ta en bachelor i Markedskommunikasjon på BI, f.eks? Det har de i alle fall i Bergen. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Om det er i kirgisistan, australia eller bergen. Betyr like lite for min del, jobben må betale flyreise til/fra bosted uansett så det betyr ikke så mye. Det MÅ bare være deltids-studie pga. jeg vil beholde jobben =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Da ville jeg sjekket ut BI sine hjemmesider. Årsstudie i Markedsøkonomi kan man også ta over nett. Lenke til kommentar
Sam23 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har noen spørsmål angående utdanning, og stipend. 1. Hvor mye kan jeg få i studielån om jeg skal bli deltidsstudent? Hvor mange poeng må man ha for å få fullt studielån? 2. Hvordan er markedsføring? Er det mye arbeid, eller er det mulighet for å ha en 50% jobbstilling ved siden av studie? 3. Hvordan er nettstudier på BI? Vil et år med nettstudie være som et år som deltidsstudent eller fulltidsstudent? 4. Hva ville dere valgt av studiene. Markedsføring på BI eller markedsføring på HIO? 5. Hvordan er idrettshøyskolen? Er det mulig å ha en 20-50% stilling ved siden av studie? 6. Når man søker på samordna opptak og velger 5 studier å søke på. Kan man da velge blant de 5 studiene i Juni hvem man ønsker å gå på? Håper på mange svar, noe som forhåpentligvis gjør meg litt klokere. Mitt råd til deg vil være å styre unna markedsføring, generelt sett. Det er et dødt fagområde i arbeidslivet. Det utdannes alt for mange markedsførere enn det er arbeidsplasser. De fleste ender opp innen salg og kundeservice bedrifter. Økonomi & Administrasjon på BI er heller ingen bra løsning. Utdannes alt for mange vanlige økonomer for tiden også i forhold til hva som kan tilbys av arbeid. Mange av de nyutdannede ender opp med kjedelige regnskapsjobber bare i større regnskapsavdelinger. Skal du ta økonomi må du inn på 5årig siviløkonom studie. Men for guds skyld, stay clear of marketing Det er den linjen på BI som alle studentene internt ler av og kaller for "jentelinjen". Studentene på denne linjen er de som begynte på BI for å feste, og drømme om rikdom etter endt studie. Fallet er stort for de som uteksamineres når de opplever virkeligheten! regner med å få noen sure markedsførere på nakken nå Men de vet godt hva jeg snakker om.... ! Lenke til kommentar
Haakon88 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 De har da ikke markedsføring på HIO? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 regner med å få noen sure markedsførere på nakken nå Men de vet godt hva jeg snakker om.... ! Nesj, er da helt greit at du mener det. Ikke det at jeg tror noen vettuge sjeler lystrer til slike useriøse innlegg, men om så skulle være så er jo det værste utfallet at det blir mindre konkurranse for oss som har studert og studerer markedsføring. Du kan jo kanskje komme med et seriøst og reflektert innlegg om hvorfor markedsføring er det man absolutt skal styre unna? Sånn sett i forhold til utallige "tulle"-program man kan ta på andre universiteter i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå