brk Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Trenger egentlig ingen kommentarer på dette, Trenger stativ og mer kunnskap eneste, Forresten tatt i kveld. Endret 19. februar 2008 av brk Lenke til kommentar
ferik Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 Trenger egentlig ingen kommentarer på dette, Trenger stativ og mer kunnskap eneste Hvorfor legger du egntlig ut et bilde på bildekritikken hvis du ikke trenger kommentarer på bildet? det er vel en grei måte å få kunnskap på... Lenke til kommentar
brk Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Trenger egentlig ingen kommentarer på dette, Trenger stativ og mer kunnskap eneste Hvorfor legger du egntlig ut et bilde på bildekritikken hvis du ikke trenger kommentarer på bildet? det er vel en grei måte å få kunnskap på... hehe, joda egentlig.. exif er: Modus: AV, Lukker, 0,5 sek. f/7.1 ISO 1600, kamera og objektiv er som i signatur. Er forresten totalt newbie med foto. Har i mange år hatt lyst på kamera og nå når JP kom med supertilbudet slo jeg till. Endret 19. februar 2008 av brk Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 20. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 Trenger egentlig ingen kommentarer på dette, Trenger stativ og mer kunnskap eneste Hvorfor legger du egntlig ut et bilde på bildekritikken hvis du ikke trenger kommentarer på bildet? det er vel en grei måte å få kunnskap på... hehe, joda egentlig.. exif er: Modus: AV, Lukker, 0,5 sek. f/7.1 ISO 1600, kamera og objektiv er som i signatur. Er forresten totalt newbie med foto. Har i mange år hatt lyst på kamera og nå når JP kom med supertilbudet slo jeg till. Stilig bilde, kjører over den brua flere ganger i uka Lenke til kommentar
GLN Skrevet 20. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 Skaff deg stativ! og få ned ISO'en, ødelegger hele bildet. Ellers så var det nokså greit, kanskje ha prøvd deg på manuell med forskjellige lukkertider og blendere. Du kunne også ha gått mer til høyre, og fått bort trærne, heisekranen og fått en bedre vinkel på broa. Lenke til kommentar
brk Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 Skaff deg stativ! og få ned ISO'en, ødelegger hele bildet. Ellers så var det nokså greit, kanskje ha prøvd deg på manuell med forskjellige lukkertider og blendere. Du kunne også ha gått mer til høyre, og fått bort trærne, heisekranen og fått en bedre vinkel på broa. Takk takk, Den kranen lar seg ikke fjerne så lett, hehe, så den faktisk ikke før jeg kom hjem, lol. men jeg vet at den er der til daglig. Stativ ja. Skal handle et så snart jeg får råd. Skal prøve forskjellige vinkler etter hvert på brua. Hvilken blender og ISO burde jeg bruke på nattbilder med mitt objektiv? (gitt at jeg har stativ og bruker lang lukketid) Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Skaff deg stativ! og få ned ISO'en, ødelegger hele bildet. Ellers så var det nokså greit, kanskje ha prøvd deg på manuell med forskjellige lukkertider og blendere. Du kunne også ha gått mer til høyre, og fått bort trærne, heisekranen og fått en bedre vinkel på broa. Takk takk, Den kranen lar seg ikke fjerne så lett, hehe, så den faktisk ikke før jeg kom hjem, lol. men jeg vet at den er der til daglig. Stativ ja. Skal handle et så snart jeg får råd. Skal prøve forskjellige vinkler etter hvert på brua. Hvilken blender og ISO burde jeg bruke på nattbilder med mitt objektiv? (gitt at jeg har stativ og bruker lang lukketid) Prøv med største blender (minste f/tall), iso 100 og 30 sek Lenke til kommentar
brk Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Prøv med største blender (minste f/tall), iso 100 og 30 sek Uh, Alt for ustødig på hendene til en slik eksponering. Men skal kjøpe meg fjernutløser og tripod ASAP! Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 De aller fleste er nok det..hehe Men du skrev gitt at du brukte stativ Blir bildet for lyst med 30 sek er det bare å prøve med kortere lukketid til du blir fornøyd Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Uff nei, 30 sek lukkertid, da ser du ikke broa lengre, ville ikke hatt mer enn 10sek som maks, for å ikke la lysene flyte utover. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Uff nei, 30 sek lukkertid, da ser du ikke broa lengre, ville ikke hatt mer enn 10sek som maks, for å ikke la lysene flyte utover. Jeg tok nok litt hardt i ja, men kam jo være greit å prøve seg frem til hva som funker bra Lenke til kommentar
brk Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Uff nei, 30 sek lukkertid, da ser du ikke broa lengre, ville ikke hatt mer enn 10sek som maks, for å ikke la lysene flyte utover. jaha? Kan man ha for lang lukketid altså? Eller er det billysene du tenker på? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Uff nei, 30 sek lukkertid, da ser du ikke broa lengre, ville ikke hatt mer enn 10sek som maks, for å ikke la lysene flyte utover. jaha? Kan man ha for lang lukketid altså? Eller er det billysene du tenker på? Har man for lang lukkertid, vil det komme mer lys inn, og lyskildene vil bli store og runde, og til slutt gli inn i hverandre, og plasser med mye lys vil bli utbrent.(i dette bildet vil broa bli utbrent pga alle lyktestolpene) Endret 21. februar 2008 av Pirja Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Du vill ikke ha komentarer på bilde dit , men du legger det ut her på bildekritikk SMART Lenke til kommentar
brk Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Du vill ikke ha komentarer på bilde dit , men du legger det ut her på bildekritikk SMART Viste ikke helt hvor jeg kunne poste det. Men litt howto skader ikke meg i alle fall. Har tatt til meg infoen som er kommet. Om jeg IKKE ville hatt kommentarer hadde jeg skrevet det også, slik jeg skrev det er det fritt til hver enkelt å si hva de mener. Endret 21. februar 2008 av brk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå