Gå til innhold

Fra Nygårdsplatået (Finnsnes) Til Senja

brk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger egentlig ingen kommentarer på dette, Trenger stativ og mer kunnskap eneste

Hvorfor legger du egntlig ut et bilde på bildekritikken hvis du ikke trenger kommentarer på bildet? :hmm: det er vel en grei måte å få kunnskap på...

hehe, joda egentlig.. exif er: Modus: AV, Lukker, 0,5 sek. f/7.1 ISO 1600, kamera og objektiv er som i signatur.

Er forresten totalt newbie med foto. Har i mange år hatt lyst på kamera og nå når JP kom med supertilbudet slo jeg till.

Endret av brk
Lenke til kommentar
Trenger egentlig ingen kommentarer på dette, Trenger stativ og mer kunnskap eneste

Hvorfor legger du egntlig ut et bilde på bildekritikken hvis du ikke trenger kommentarer på bildet? :hmm: det er vel en grei måte å få kunnskap på...

hehe, joda egentlig.. exif er: Modus: AV, Lukker, 0,5 sek. f/7.1 ISO 1600, kamera og objektiv er som i signatur.

Er forresten totalt newbie med foto. Har i mange år hatt lyst på kamera og nå når JP kom med supertilbudet slo jeg till.

Stilig bilde, kjører over den brua flere ganger i uka :)

Lenke til kommentar

Skaff deg stativ! og få ned ISO'en, ødelegger hele bildet. Ellers så var det nokså greit, kanskje ha prøvd deg på manuell med forskjellige lukkertider og blendere.

Du kunne også ha gått mer til høyre, og fått bort trærne, heisekranen og fått en bedre vinkel på broa.

Lenke til kommentar
Skaff deg stativ! og få ned ISO'en, ødelegger hele bildet. Ellers så var det nokså greit, kanskje ha prøvd deg på manuell med forskjellige lukkertider og blendere.

Du kunne også ha gått mer til høyre, og fått bort trærne, heisekranen og fått en bedre vinkel på broa.

Takk takk, Den kranen lar seg ikke fjerne så lett, hehe, så den faktisk ikke før jeg kom hjem, lol. men jeg vet at den er der til daglig. Stativ ja. Skal handle et så snart jeg får råd. Skal prøve forskjellige vinkler etter hvert på brua. Hvilken blender og ISO burde jeg bruke på nattbilder med mitt objektiv? (gitt at jeg har stativ og bruker lang lukketid)

Lenke til kommentar

Takk takk, Den kranen lar seg ikke fjerne så lett, hehe, så den faktisk ikke før jeg kom hjem, lol. men jeg vet at den er der til daglig. Stativ ja. Skal handle et så snart jeg får råd. Skal prøve forskjellige vinkler etter hvert på brua. Hvilken blender og ISO burde jeg bruke på nattbilder med mitt objektiv? (gitt at jeg har stativ og bruker lang lukketid)

Prøv med største blender (minste f/tall), iso 100 og 30 sek :)

Lenke til kommentar
Uff nei, 30 sek lukkertid, da ser du ikke broa lengre, ville ikke hatt mer enn 10sek som maks, for å ikke la lysene flyte utover.

jaha? Kan man ha for lang lukketid altså? Eller er det billysene du tenker på?

Har man for lang lukkertid, vil det komme mer lys inn, og lyskildene vil bli store og runde, og til slutt gli inn i hverandre, og plasser med mye lys vil bli utbrent.(i dette bildet vil broa bli utbrent pga alle lyktestolpene)

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Du vill ikke ha komentarer på bilde dit , men du legger det ut her på bildekritikk SMART

Viste ikke helt hvor jeg kunne poste det. Men litt howto skader ikke meg i alle fall. Har tatt til meg infoen som er kommet.

Om jeg IKKE ville hatt kommentarer hadde jeg skrevet det også, slik jeg skrev det er det fritt til hver enkelt å si hva de mener.

Endret av brk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...