Tiresias Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg begynner å få et par-tre hundre CD'er med bl.a. .avi filer og sånt og begynner sterkt å trenge en brukbar løsning for å holde rede på dem. Hvilken CD-case løsning bruker du? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 bruker ikke, men husker de hadde en artikkel på dinside for leeenge siden om et kategoriseringsprogram for cd'er. den scannet innholdet på cden og lå det i databasen med cdnavnet. så hvis du hadde feks en cd som het cd12 der det var en fil som het "doom3.avi", kunne du gå inn og søke i programmet etter "doom3" og få opp at denne ligger på cd12. veldig greit altså. ta deg et søk i arkivet for å se om du finner det igjen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Ble dritt-lei CD'er selv for en stund siden. Eneste løsningen for meg var å kjøpe DVD brenner. Lenke til kommentar
gekko Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 WhereIsIt er et fint prg. til dette: http://www.whereisit-soft.com/ Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hva med denne saken her da... http://www.hardware.no/tester/annet/cdlibr...rary/index.html Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Vice: DVD-brenner synes jeg er litt for dyrt enda. gekko & Insomniac: Jeg tenkte mer på den fysiske lagringen, som f.eks. etui eller lignende. Svortevik: Jeg synes 1500 spenn for å lagre 150 CD'er er alt for dyrt når jeg må ha to-tre stykker. Blir fort 4500 spenn av det... Jeg så på Fellowes cd-mappe med plass til ca 300 cd'er på komplett.no. Ser ok ut egentlig... Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Den jeg bruker er Advanced Disk Catalog. http://www.elcomsoft.com/adc.html Terje Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Å investere i en skikkelig cd-mappe er ikke akkurat det dummeste jeg har gjort. Det tar liten plass, er "snilt" mot cd'ene og er greit å holde oversikten i. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Sitat Svortevik: Jeg synes 1500 spenn for å lagre 150 CD'er er alt for dyrt når jeg må ha to-tre stykker. Blir fort 4500 spenn av det... Sitat Den koster ikke "mer" enn 990 nå, men blir litt i dyreste laget likevel. Advanced disck katalog er ganske greit kombinert med en mappe du har cdene i. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har mine stående på spindler. Så har kategorisert dem og skrevet på "lokket" til spindelen hva slags innhold det er i den. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det blir fort billigere og enklere å kjøpe en hardisk eller to (+ kanskje Firewire/USB2-kabinett) enn å drive med å sortere, kjøpe oppbevaringsting osv... Jeg har virtuelle CD'er av de spillene jeg bruker mest og musikk-CD'ene driver jeg og legger inn som mp3. Unntaket er DVD... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 jeg har cd'ne mine litt over alt finner det jeg leter etter tilslutt Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 jeg solgte cdene mine og kjøpte meg en harddisk Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Geg bruker http://www.cdwinder.de/ hvor jeg kan søke på filer, de fleste har jeg i en cd-mappe http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=14&s=pl Dette funker gnaske bra, selvom mange plater nesten alltid er utenfor mappa Lenke til kommentar
jorank Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 jeg laget meg en database i access, og har to fellowees mapper, en for spill, og en for resten. ellers lager jeg alltid en coverlapp slik at jeg ser hvilken cd som hører til hvor. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hadde dere sett "systemet" mitt hadde dere ikke fått sove etterpå. For å si det kort, jeg kjører "system i rotet" opplegget. Backups og slikt stasjer jeg inn i et skap jeg har ståendes. Har mista oversikten over hva som er der inne, da. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 jeg ble lei av cd-er for en god stund siden, så jeg kjøpte meg like så god 2x 120GB seagate HD'er... cd-er bruker jeg kun til backup.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 det er vel backup som det er snakk om, går en 120 GB disk til helvete er det ikke så kult, ødelegger du en cd, så er kun 700mb borte. jeg stasjer cder i caselogic mapper (64 pr mappe), cd-lommer fra clasO. (80 spenn for lommer til 200 cder) og 50cd-spindles for games og annen crap Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Sitat Ble dritt-lei CD'er selv for en stund siden. Eneste løsningen for meg var å kjøpe DVD brenner. hør, hør. dvd-brenner er snadder. .. men jeg har fremdeles for lite plass på harddisken. 2x120/200gb må vel nesten til snart. *sukk* Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Sitat jeg solgte cdene mine og kjøpte meg en harddisk Det kan du angre på den dagen du mister all data på HD'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå