Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte skal man dusje?


Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Hadde folk hatt varmt vann for 100 år siden, hadde de nok dusjet flere ganger om dagen etter alt slitet ute på åkeren.

1) Ikke alle hadde hardt arbeid selv da.

2) Noen folk dusjer hver dag selv om de IKKE har slitt og svettet, så dette er ikke sammenliknbart.

 

 

Selv om man ikke dør, er det greit å ikke lukte møkk når man beveger seg ute blandt folk.

Det er litt forskjell på å dusje slik at man ikke lukter møkk og ha tvangstanker om vasking av kjøtt :p

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ImunFjert

Jeg må riste på hodet når jeg leser slikt som dette.

Har folk sluttet å lære?

Ja, vi er i 2008 men hvor er du/dere?

 

Kroppen har et Naturlig sopp-belegg som blir ødelakt dersom man dusjer Hver dag.

Det er "skadelig" mot kroppen.

Man kan få store plager med feks Veldig tørr hud og, til en viss grad, dårligere immunforsvar.

Sikkert også andre plager som jeg ikke husker for øyeblikket. (kl er 07:29 når jeg skriver dette, så det er vel forståelig :p)

 

Det finnes b.la dokumentarer som viser hvordan soppen vokser på huden (ikke så veldig delikat, men meget nødvendig for kroppens naturlige funksjon).

Sjekk det ut.

Det er ikke sikkert dere vil merke noen plager pga det den dag i dag, men fremtiden vil vise det.

Men har du et problem med kjertlene dine, så blir jo saken annerledes.

Da bør du heller få råd fra din fastlege.

 

Personlig så dusjer jeg hver 2. dag med Milde såper & sjampo.

Noget oftere dersom jeg skal noe spess eller har svettet en del.

 

Det er noe helt annet å vaske seg under armene og underlivet hver dag.

Det er nok bare en fordel, med tanke på de du har rundt deg. :)

 

Etter som jeg forstår så er det en del her som overdriver en del og vil helst ha det HELT sterilt rundt seg.

Det er Direkte skadelig i lengden, da immunforsvaret ikke får noe å bygge på.

Det vil man merke når man blir syk (feks forkjølt) da blir man VIRKELIG syk.

(Merk: sengeliggende i 1-2 uker eller verre)

 

Tenk:

Når du kliner med en annen så deler dere flere tusen bakterier (eller var det flere hundre? husker ikke helt men en God del er det!)!

Det er VELDIG sunt mot immunforsvaret ditt! :)

 

Trådens Motto:

Klin MER, Dusj Mindre = Spar helsa og miljøet! øhh.. hehe :p

 

 

 

God helg/ferie til dere alle :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Anonym_*

Hei,

Jeg er veldig variabel med dusjinga mi, jeg kan gå opptil en måned uten å dusje, eller en uke. Jeg lurer på om dette er "skadeli" på noen måte? burde jeg kjenne min egen stinkelukt godt? jeg kjenner bare vond lukt om jeg lukter direkte på lillemannen, om dud skjønner. :p

Hjelp?

Lenke til kommentar

Trener 7 ganger hver uke fra mandag til fredag, så blir ihvertfall dusjing etter det, også må jeg dusje enten på kvelden eller morgenen hvis jeg har voks i håret og skal på skolen, ut på noe osv. I tillegg kommer hvis jeg skal ut på noe i helgene, eller har kamp osv, så blir vel en del i løpet av en uke. Bruker såpe og shampo sånn ca halvparten av gangene, prøver å være litt forsiktig med det..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Personlig så dusjer jeg ikke mer annen hver dag, pga at jeg ikke "orker" å dusje oftere,

pluss at jeg føler at det ikke er behov for å gjøre det oftere.

Dusjer som oftest mandager, onsdager og fredager før jeg drar på jobb, og eventuelt lørdager før jeg skal

gjøre noe sosialt.

Lenke til kommentar

Jeg også pleide å droppe dusjing noen ganger i mellom før når jeg var yngre men etter å ha blitt vandt med å dusje hver dag så kan jeg ikke tenke meg å hoppe over en eneste dag. Hvis jeg var i friluft og ikke hadde dusj tilgjengelig måtte vært unntaket, men det finnes jo også andre måter å vaske seg på en bare å dusje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...